Citat:
Ursprungligen postat av
Simpa86
Som vad? Mår bra psykiskt, sover 8-9 timmar varje natt, tränar 4ggr/vecka, promenerar 2mil i veckan, tänker på kosten, har dragit ner på ölen, streesat mindre senaste 2 åren, alla prover ser bra ut.. Finns noll och ingenting gör mig piggare! Så jo, nog fan hade jag tagit behandling.
Och hur mycket onanerar du? Lägg ner det helt och kör semen retention så kommer du märka energi vill jag lova.
16nmol/L är inte särskilt lågt ens. Din trötthet beror på andra faktorer som lågt dopamin och/eller depression.
Jag provade TRT när jag pendlade i nivåer mellan 12-20 nmol/L (snitt 14).
Jag trodde att livet skulle bli UNDERBART. Trodde jag skulle bli Rambo på gymmet, att självförtroendet skulle vara extremt och kuken skulle stå 24/7. Äntligen tänkte jag när jag tjatade till mig behandling. Provade både gel och nebido och hade nivåer på allt mellan 25-70 nmol/L. Jag mådde allt sämre och sämre.
Kulorna blev små, känseln in kuken blev sämre, volymen sperma minskade kraftigt. Det enda jag märkte som var positivt var att jag tålde sömnbrist bättre.
Jag har sett många som har samma erfarenhet av testosteronbehandling och det är inte något magiskt som löser alla besvär. När det används korrekt vid extrem brist på nivåer under 10 kan det ge bra resultat.
Finns många kända fitnessinfluencers som har bra energi och är välbyggda med nivåer runt 14 nmol/L enligt blodprover...
Ta till dig detta på riktigt nu för jag ljuger inte. Ut och lev ditt liv istället och var tacksam.