2022-05-16, 18:54
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Om jag förstått verkar dos på 300mg b6 vara bra för att sänka prolaktinet uppdelat på 3, dvs 100mg vid varje tillfälle.

Sen läser jag detta:
Det är ovanligt med överdosering av vitamin B6, men nervskador vid långvarig överdosering kan förekomma. Stora doser av vitamin B6, över 200 mg/dag, kan störa sömnen samt försämra fettförbränningen i kroppen. Vid läkemedelsanvändning av vitamin B6 bör man undvika doser över 200 mg/dag.

Verkligen förvirrande, b6 ska sänka prolaktin som gör att man lägger på sig fett, samtidigt verkar det försämra fettförbränning??

En tumregel är att sexlusten når sin peak de första månaderna efter man börjar tillföra testo exogent. Därefter dalar det lite grann för en del, mer för andra och det beror på att andra hormonella nivåer påverkas. Så har du tur så är det prolaktinet som spökar. Annars får du pröva dig fram med annat.

Du kommer inte att märka av någon nämnvärd minskning av fettförbränningen av lite B6.
Citera
2022-05-16, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
En tumregel är att sexlusten når sin peak de första månaderna efter man börjar tillföra testo exogent. Därefter dalar det lite grann för en del, mer för andra och det beror på att andra hormonella nivåer påverkas. Så har du tur så är det prolaktinet som spökar. Annars får du pröva dig fram med annat.

Du kommer inte att märka av någon nämnvärd minskning av fettförbränningen av lite B6.

Vad är lite B6, vad jag läste så hade man i studien ätit minst 300mg B6 och andra menar att 200mg kan ge nervskador och lägre fettförbränning. Hur skulle du dosera B6?
Citera
2022-05-17, 19:48
Medlem
Rewell sket fullständigt i mina symptom och erbjöd ingen behandling... Testo låg på 16, lågt normalt. Sjukt jävla besviken på skiten! Då får man fortsätta gå och vara trött å jävlig resten av livet mao.
Citera
2022-05-17, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simpa86
Rewell sket fullständigt i mina symptom och erbjöd ingen behandling... Testo låg på 16, lågt normalt. Sjukt jävla besviken på skiten! Då får man fortsätta gå och vara trött å jävlig resten av livet mao.

Du tänker fel. Vad glad att det inte är något fel på dina hormoner. Nu får du ta tag i dom saker som du nog vet behövs ta tag i.
Citera
2022-05-17, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Du tänker fel. Vad glad att det inte är något fel på dina hormoner. Nu får du ta tag i dom saker som du nog vet behövs ta tag i.
Som vad? Mår bra psykiskt, sover 8-9 timmar varje natt, tränar 4ggr/vecka, promenerar 2mil i veckan, tänker på kosten, har dragit ner på ölen, streesat mindre senaste 2 åren, alla prover ser bra ut.. Finns noll och ingenting gör mig piggare! Så jo, nog fan hade jag tagit behandling.
Citera
2022-05-18, 00:33
Medlem
Citat:
Som vad? Mår bra psykiskt, sover 8-9 timmar varje natt, tränar 4ggr/vecka, promenerar 2mil i veckan, tänker på kosten, har dragit ner på ölen, streesat mindre senaste 2 åren, alla prover ser bra ut.. Finns noll och ingenting gör mig piggare! Så jo, nog fan hade jag tagit behandling.
Kanske är de så att du behöver lyssna mer på kroppen? Skippa det 4e passet i veckan och bara kör 3 ? Kan ju vara så att du övertränar och kroppen inte hinner återhämta sig och därmed är du trött..

Som många nämner kan de vara miljoner andra grejer som.ppverlar och jag fattar, de svaret suger men det ligger faktiskt mycket i det hela.

Jag blev bättre efter att faktiskt fått in lite mer rutiner i livet. Men behövde T ändå.
Citera
2022-05-18, 16:30
Medlem
Citat:

Och hur mycket onanerar du? Lägg ner det helt och kör semen retention så kommer du märka energi vill jag lova.

16nmol/L är inte särskilt lågt ens. Din trötthet beror på andra faktorer som lågt dopamin och/eller depression.
Jag provade TRT när jag pendlade i nivåer mellan 12-20 nmol/L (snitt 14).
Jag trodde att livet skulle bli UNDERBART. Trodde jag skulle bli Rambo på gymmet, att självförtroendet skulle vara extremt och kuken skulle stå 24/7. Äntligen tänkte jag när jag tjatade till mig behandling. Provade både gel och nebido och hade nivåer på allt mellan 25-70 nmol/L. Jag mådde allt sämre och sämre.
Kulorna blev små, känseln in kuken blev sämre, volymen sperma minskade kraftigt. Det enda jag märkte som var positivt var att jag tålde sömnbrist bättre.

Jag har sett många som har samma erfarenhet av testosteronbehandling och det är inte något magiskt som löser alla besvär. När det används korrekt vid extrem brist på nivåer under 10 kan det ge bra resultat.

Finns många kända fitnessinfluencers som har bra energi och är välbyggda med nivåer runt 14 nmol/L enligt blodprover...
Ta till dig detta på riktigt nu för jag ljuger inte. Ut och lev ditt liv istället och var tacksam.
Citera
2022-05-19, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan

Jag har sett många som har samma erfarenhet av testosteronbehandling och det är inte något magiskt som löser alla besvär. När det används korrekt vid extrem brist på nivåer under 10 kan det ge bra resultat.

Finns många kända fitnessinfluencers som har bra energi och är välbyggda med nivåer runt 14 nmol/L enligt blodprover...
Ta till dig detta på riktigt nu för jag ljuger inte. Ut och lev ditt liv istället och var tacksam.

Vi är inte alltid helt eniga i våra åsikter men detta kan nog fan vara det bästa du skrivit!

Så in i helvetes viktigt att påpeka då många verka tro att allt blir guld och gröna skogar, att man aldrig kan känna sig nere och bara ska sprudla energi, kåthet och inga problem skall finnas kvar.

Riktigt jäkla bra inlägg! Eloge för detta!
Pingu
Citera
2022-05-19, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPingu
[/b]

Vi är inte alltid helt eniga i våra åsikter men detta kan nog fan vara det bästa du skrivit!

Så in i helvetes viktigt att påpeka då många verka tro att allt blir guld och gröna skogar, att man aldrig kan känna sig nere och bara ska sprudla energi, kåthet och inga problem skall finnas kvar.

Riktigt jäkla bra inlägg! Eloge för detta!
Pingu

Hehe tack, det är väl tur att du håller med om något jag skriver åtminstone
Om inte annat får man väl ha sin egna åsikt och erfarenheter.
Testosteronbehandling kan lätt ses som en hägring, något som löser alla problem och gör en till den manligaste mannen i stan. Det fungerar inte så.
Citera
2022-05-21, 10:48
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Vad är lite B6, vad jag läste så hade man i studien ätit minst 300mg B6 och andra menar att 200mg kan ge nervskador och lägre fettförbränning. Hur skulle du dosera B6?

Du kanske kan testa och lägga dig på en tiondel av dosen, eller en fjärdedel osv. Mao se vad som funkar på dig och OM det funkar för dig.
Citera
2022-05-21, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Och hur mycket onanerar du? Lägg ner det helt och kör semen retention så kommer du märka energi vill jag lova.

16nmol/L är inte särskilt lågt ens. Din trötthet beror på andra faktorer som lågt dopamin och/eller depression.
Jag provade TRT när jag pendlade i nivåer mellan 12-20 nmol/L (snitt 14).
Jag trodde att livet skulle bli UNDERBART. Trodde jag skulle bli Rambo på gymmet, att självförtroendet skulle vara extremt och kuken skulle stå 24/7. Äntligen tänkte jag när jag tjatade till mig behandling. Provade både gel och nebido och hade nivåer på allt mellan 25-70 nmol/L. Jag mådde allt sämre och sämre.
Kulorna blev små, känseln in kuken blev sämre, volymen sperma minskade kraftigt. Det enda jag märkte som var positivt var att jag tålde sömnbrist bättre.

Hur mycket hjälper semen retention? Har du hittat några studier på att det funkar?
Runkar du 1 gång i månaden då eller hur gör du?

Har också runt 16 nmol/l och jag mår skit. Har tyvärr inga värden från tidigare när jag mådde bättre och ökade hela tiden på gymmet så kan inte säga om det beror på testot eller om det är något annat.

Är trött, brainfog och saknar pump på gymmet oavsett. Äter likadant som jag gjort hela tiden, testat allt möjligt för få bättre pump men det är likadant. Inget fokus i gymmet, trött och ingen pump.

Jag försöker hålla mig ifrån TRT så länge som det går men just nu har jag funderingar på att köra en kortkur med test prop för att se om det får mig att må bättre.
Citera
2022-05-21, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Hur mycket hjälper semen retention? Har du hittat några studier på att det funkar?
Runkar du 1 gång i månaden då eller hur gör du?

Har också runt 16 nmol/l och jag mår skit. Har tyvärr inga värden från tidigare när jag mådde bättre och ökade hela tiden på gymmet så kan inte säga om det beror på testot eller om det är något annat.

Är trött, brainfog och saknar pump på gymmet oavsett. Äter likadant som jag gjort hela tiden, testat allt möjligt för få bättre pump men det är likadant. Inget fokus i gymmet, trött och ingen pump.

Jag försöker hålla mig ifrån TRT så länge som det går men just nu har jag funderingar på att köra en kortkur med test prop för att se om det får mig att må bättre.

Lycka till att hitta studier på semen retention Här får man lyssna på tusentals mäns historier och uppleva det själv istället. Det GER mer energi utan tvivel och högre testosteron. Det finns det i alla fall studier på. Ökningar på upp mot 150%.

Många gillar att släppa loss en gång i veckan utan porr. Bara att prova helt enkelt och se om du gillar det.

16 nmol/L är inte dåligt om du har normalt SHBG. Som sagt, finns många extremt rippade personer med hög energi som ligger däromkring. Jag mådde inte ett dugg bättre med att köra trt och få riktigt fina nivåer. Många andra beskriver samma sak.
Propionat? Du måste sticka dig hela tiden.
Om du verkligen ska gå den vägen hade jag kört cypionat eller kanske en liten provironkur istället.
Men som sagt, prova semen retention och gör allt annat bra samtidigt. Tänk positiva tankar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in