2022-05-26, 09:31
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det är du som vill förse denna befolkning med hel- och halvautomatiska gevär över disk utan att någon ställer några frågor, inte jag. Du och sådana som du är direkt ansvariga för masskjutningen i Texas, och på andra platser. Jag är oskyldig.
Jaha. Jag känner mig helt oskyldig. Synd att inte läraren som dödades var beväpnad. Då hade många barns liv kunnat räddas.

Förbudsivrare som du har nu 18 barns blod på era händer. Känns bra, va? Bort med självförsvar och låt brottslingarna döda barn. På skolor.
Citera
2022-05-26, 09:31
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Den besvaras i slutet av mitt inlägg. Läste du det inte?

Som svar på din första fråga. Demografiska skillnader... I Alaska är det ytterst ovanligt med masskjutningar. I Chicago och Kali är det vanligt. Båda har hårda vapenlagar.

Jag kan tillägga: Missbruk, långvarig lockdown, utbredd psykisk ohälsa, frånvarande fäder, många svarta., getthokultur.

Demografin spelar såklart in, men varför skulle det vara ett argument mot färre skjutvapen? Alaska ligger på plats 6 i listan av stater med mest dödligt våld från skjutvapen. Sedan att det skulle vara färre skolskjutningar må hända, men det utesluter ju inte att restriktivare vapenlagar skulle ha effekt även i områden med högre skolskjutningsincidens.
Citera
2022-05-26, 09:33
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Demografin spelar såklart in, men varför skulle det vara ett argument mot färre skjutvapen? Alaska ligger på plats 6 i listan av stater med mest dödligt våld från skjutvapen. Sedan att det skulle vara färre skolskjutningar må hända, men det utesluter ju inte att restriktivare vapenlagar skulle ha effekt i områden med högre skolskjutningsincidens.
De områden som har högst skolskjutningsincidens har hårdast vapenlagar. Samma gäller kriminalitet, masskjutningar, mord och så vidare. Verkligheten talar emot dig.

Vad gäller Alaska ligger de i topp vad gäller självmord. De skjuter ihjäl sig själva. Därav den statistiska anomalin.
Senast redigerad av Japhy 2022-05-26 kl. 09:37.
Citera
2022-05-26, 09:36
Avslutad
Citat:
Jaha. Jag känner mig helt oskyldig. Synd att inte läraren som dödades var beväpnad. Då hade många barns liv kunnat räddas.

Förbudsivrare som du har nu 18 barns blod på era händer. Känns bra, va? Bort med självförsvar och låt brottslingarna döda barn. På skolor.

Jag skrev nyss att jag är för att beväpna lärarkåren i USA, läste du inte det?

Jag är för att rekorderliga månnsiskor ska få köpa och inneha vapen, läste du inte det?

Du vill däremot sälja automatvapen över disk till mentalsjuka utan att någon ska få ställa frågor, det har du själv skrivit och det gör dig direktansvarig för dådet i Texas. Hoppas det känns bra.
Citera
2022-05-26, 09:38
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
De områden som har högst skolskjutningsincidens har hårdast vapenlagar. Samma gäller kriminalitet, masskjutningar, mord och så vidare. Verkligheten talar emot dig.

Återigen, det förtar inte att färre vapen ändå skulle ha effekt. Att det finns demografiska skillnader som gör att skolskjutningar vanligare i ett område, t.ex mer tätbefolkat skolor med fler barn m.m spelar ingen roll i sammanhanget. Texas har liberala vapenlagar och där sker det många skolskjutningar. Det går dessutom att föra vapen mellan stater, så man får nog se det som ett nationellt problem snarare än ett statligt.
Senast redigerad av twoeggs 2022-05-26 kl. 09:40.
Citera
2022-05-26, 09:38
Avslutad
Citat:

Vad gäller Alaska ligger de i topp vad gäller självmord. De skjuter ihjäl sig själva. Därav den statistiska anomalin.

Du har fortfarande inte besvarat min fråga angående detta.

Varför har USA mer masskjutningar än resten av världen tillsammans om nu deras vapenlagar medför mindre masskjutningar menar du?
Citera
2022-05-26, 09:39
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Eller så gör man som alla andra normala länder och har generella vapenlagar. Hur många oskyldiga blir skjutna till döds i Sverige per år?

Sverige har enligt Wikipedia 4 gånger fler skjutna till döds per capita än Schweiz, där befolkningen har både fler och mer kapabla vapen än i Sverige. Den siffran var från 2017 också, idag har vi skjutningar var och varannan dag känns det som.
Det grundläggande problemet är aldrig vapnet i sig.
Citera
2022-05-26, 09:40
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Hur menar du? Hur ska detta gå till? Det lär leda till ett inbördeskrig det vet du va? Om man själv bor i staterna förstår man varför man är positiv till rätten att försvara sig och sin familj vid brott, usa är betydligt farligare än Sverige och man kan inte lita på att polisen dyker upp i tid.

Det blir inte mindre farligt när det väller in tusentals illegala invandrare varje dag till USA men detta pratar inte globalisterna i Demokraterna eller media om

Sverige är dock Påväg åt samma håll, hur många skjutningar per dag är det nu?

Lustigt är att Mexikanska staten stämt USAs vapentillverkare för att det väller in olagliga vapen i Mexiko som används av kartellerna. För till detta USAs ekonomiska politik där man bygger sweatshops i Mexiko och slår ner på all facklig organisation. Det farsartade "kriget mot drogerna", det är inte svårt att se hur USA har en enorm skuld till sina egna problem
Citera
2022-05-26, 09:40
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Återigen, det förtar inte att färre vapen ändå skulle ha effekt. Att det finns demografiska skillnader som gör att skolskjutningar vanligare i ett område, t.ex mer tätbefolkat skolor med fler barn m.m spelar ingen roll i sammanhanget.
Jag är säker på att hårda vapenlagar minskar antalet vapen i laglydigt folks händer, men påverkar inte tillgången för kriminella.

Tror du hårdare vapenlagar i Sverige skulle minska antalet skjutningar? Om inte - vad svamlar du om?
Senast redigerad av Japhy 2022-05-26 kl. 09:44.
Citera
2022-05-26, 09:42
Medlem
DroidBishops avatar
Äckelnegern Baruck Obongo skiftar direkt fokus till den kriminelle pundarnegern Floyd efter den tragiska skjutningen. Detta är nog det mest bisarra jag läst

Citat:
As we grieve the children of Uvalde today, we should take time to recognize that two years have passed since the murder of George Floyd under the knee of a police officer. His killing stays with us all to this day, especially those who loved him.

https://twitter.com/BarackObama/status/1529555038246428672?cxt=HHwWgICz8YGNiboqAAAA

WTF lixom???
Citera
2022-05-26, 09:43
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du har fortfarande inte besvarat min fråga angående detta.

Varför har USA mer masskjutningar än resten av världen tillsammans om nu deras vapenlagar medför mindre masskjutningar menar du?
Okej. Jag ser nu att du är en idiot. Jag har besvarat din fråga två gånger. Du har citerat båda svaren. Jag antar att du mår dåligt och behöver socialt umgänge. Jag vill inte vara din vän.
www.flashback.org/sp80368416
Citera
2022-05-26, 09:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Sverige har enligt Wikipedia 4 gånger fler skjutna till döds per capita än Schweiz, där befolkningen har både fler och mer kapabla vapen än i Sverige. Den siffran var från 2017 också, idag har vi skjutningar var och varannan dag känns det som.
Det grundläggande problemet är aldrig vapnet i sig.

Nej men inställningen att sälja vapen över disk till vemsomhelst i ett land som USA har en hel del med problemet att göra, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in