Citat:
Esbjörn är dememt, var de jämnbördiga parter när de ingick avtalet? Esbjörn sålde det för det priset.
Esbjörn egna ombud höll med om värderingen.
Esbjörn skrev på förlikningen.
Köparen tog ansvar för allt som lämnas kvar något som skulle vara säljarens ansvar annars.
Esbjörn sålde huset 3.9 miljoner.
Jordabalken gäller.
Det finns ingen polisanmälan.
Esbjörn skrev på en förlikning som gäller.
Kan mer än du. Och har moral. Önskar inte äldre ska vara dementa.
Du behöver lära dig vad ord är och vad de betyder.
Esbjörn egna ombud höll med om värderingen.
Esbjörn skrev på förlikningen.
Köparen tog ansvar för allt som lämnas kvar något som skulle vara säljarens ansvar annars.
Esbjörn sålde huset 3.9 miljoner.
Jordabalken gäller.
Det finns ingen polisanmälan.
Esbjörn skrev på en förlikning som gäller.
Kan mer än du. Och har moral. Önskar inte äldre ska vara dementa.
Du behöver lära dig vad ord är och vad de betyder.
Esbjörns ombuds värdering var 700 000 kr mer än vad Ebba betalade.
Esbjörn säger att han kände sig tvingad att skriva på. Skriva på och ångrar sig verkar var Esbjörn grej. Han är som sagt dement.
Jag tänker att 300 000 för städningen är en orimligt hög siffra.
Ja, Esbjörn sålde huset för 3,9. Men hur insatt är han i bostadsmarknaden? Vilken tillgång hade han fått till värderingarna?
Jordabalken finns för att skydda människors egendom. Om folk kan lura av dementa människors deras hus, måste jordabalken skydda dem och inte bedragaren.
Det finns en polisanmälan med det numret som trngw delgett tråden. Den polisanmälan har jag läst.
En gång använde jag en förlikning två gånger? Men då har jag väl två argument mot den då. Förlikningen har en hemlig paragraf, en paragraf Esbjörn i polisanmälan (med det nummer trngw angav) uppger att Ebba brutit.
Kan du mer än mig om precis allt? Jag anser inte att du har moral. Bland annat bygger jag det på att du säger önskar inte att äldre ska vara dementa. Det önska ingen att någon ska vara. Men att förneka att någon som är dement är det. Och detta i syfte att släta över det omoraliska i Ebbas husaffär. Det är för mig höjden av hyckleri.