2022-05-26, 00:32
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Esbjörn sålde det för det priset.
Esbjörn egna ombud höll med om värderingen.
Esbjörn skrev på förlikningen.
Köparen tog ansvar för allt som lämnas kvar något som skulle vara säljarens ansvar annars.
Esbjörn sålde huset 3.9 miljoner.
Jordabalken gäller.
Det finns ingen polisanmälan.
Esbjörn skrev på en förlikning som gäller.

Kan mer än du. Och har moral. Önskar inte äldre ska vara dementa.
Du behöver lära dig vad ord är och vad de betyder.
Esbjörn är dememt, var de jämnbördiga parter när de ingick avtalet?

Esbjörns ombuds värdering var 700 000 kr mer än vad Ebba betalade.

Esbjörn säger att han kände sig tvingad att skriva på. Skriva på och ångrar sig verkar var Esbjörn grej. Han är som sagt dement.

Jag tänker att 300 000 för städningen är en orimligt hög siffra.

Ja, Esbjörn sålde huset för 3,9. Men hur insatt är han i bostadsmarknaden? Vilken tillgång hade han fått till värderingarna?

Jordabalken finns för att skydda människors egendom. Om folk kan lura av dementa människors deras hus, måste jordabalken skydda dem och inte bedragaren.

Det finns en polisanmälan med det numret som trngw delgett tråden. Den polisanmälan har jag läst.

En gång använde jag en förlikning två gånger? Men då har jag väl två argument mot den då. Förlikningen har en hemlig paragraf, en paragraf Esbjörn i polisanmälan (med det nummer trngw angav) uppger att Ebba brutit.

Kan du mer än mig om precis allt? Jag anser inte att du har moral. Bland annat bygger jag det på att du säger önskar inte att äldre ska vara dementa. Det önska ingen att någon ska vara. Men att förneka att någon som är dement är det. Och detta i syfte att släta över det omoraliska i Ebbas husaffär. Det är för mig höjden av hyckleri.
2022-05-26, 00:39
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jansson71
Vi som varit med och läst i den här tråden ett tag vet ju att den värderingen inte bygger på Anticimex undersökning, eller ens är korrekt när det gäller vatten/el/kakelugnar, så den värderingen vet jag inte om jag skulle litat på, om man tror på den och eldar i kakelugnarna så finns viss risk att man stryker med, för man kan inte lita på att dom är täta.

Sotaren ger dom säkert eldförbud tills provtryckning och eldsäkerhetskontroll skett.
Ebba Notar värdering bygger inte heller på Anticimex besiktning. Notar värdering är två sidor, Densias 30. Notar var inte vid huset. Densia var både inne i huset och runt på gården. Densia är daterad i januari 21 Notars i oktober 20. Vem som helst som tittar på de två värderingar kan se vilken som är seriösast.

Jag vet inte vad sotaren sagt om säger om skorstenarna. Vet du? Eller gissar du bara?
2022-05-26, 00:42
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
"upp mot fem miljoner" - men visst, enligt dig är ju Esbjörn i princip död.
Ska man nu ljuga så varför inte gå all in...
Läs Densias värdering istället för att kalla mig lögnare. Då kan du klart och tydligt läsa att de resonerar i summor uppemot 5 miljoner. Blir det inte pinsamt att bevisas fel hela tiden?
2022-05-26, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum

Esbjörn säger att han kände sig tvingad att skriva på. Skriva på och ångrar sig verkar var Esbjörn grej. Han är som sagt dement.

Ja, Esbjörn sålde huset för 3,9. Men hur insatt är han i bostadsmarknaden? Vilken tillgång hade han fått till värderingarna?

Jordabalken finns för att skydda människors egendom. Om folk kan lura av dementa människors deras hus, måste jordabalken skydda dem och inte bedragaren.

Det finns en polisanmälan med det numret som trngw delgett tråden. Den polisanmälan har jag läst.

En gång använde jag en förlikning två gånger? Men då har jag väl två argument mot den då. Förlikningen har en hemlig paragraf, en paragraf Esbjörn i polisanmälan (med det nummer trngw angav) uppger att Ebba brutit.

Kan du mer än mig om precis allt? Jag anser inte att du har moral. Bland annat bygger jag det på att du säger önskar inte att äldre ska vara dementa. Det önska ingen att någon ska vara. Men att förneka att någon som är dement är det. Och detta i syfte att släta över det omoraliska i Ebbas husaffär. Det är för mig höjden av hyckleri.

Esbjörn är inte dement. Bara något du önskar.

Så priset som huset värderas alltså är samma. Så Esbjörn ombud bekräfta värderingen. Gissar då gällde huset var dugligt och inte misskött i flera år.

Att han säger är ingen ursäkt. Han har aldrig lagt fram bevis för det utan förtalat sina egna advokater och vän. Inte heller Busch ansvar. Esbjörn valde skriva på förlikningen.
Att du fantisera att Esbjörn är dement är ingen ursäkt. Skäms på dig.

Självklart tycker du det är en hög siffra. Du förstår ju inte hur mycket det skulle kosta och ta bort skrot och skräp som kan förstört miljön. Sanering behövs efter de fordon som förstör miljön. Container behövs för allt skräp.

Esbjörn valde fortfarande sälja huset vid 3.9 miljoner.

Jordabalken finns för skydda köparen och säljare.
Det har inte varit någon som lurat någon från ett hus. Det är en lögn. Och ingen är dement. Det har inte hänt något bedrägeri. Det är bara något ett gäng fantisera om

Bra att du erkänner att du ljuger om polisanmälan.
trngw har skrivit flera gånger att polisanmälan som du hävdar finns, inte finns.
Så varför fortsätter du ljuga? Skäms på dig.

Förlikningen gäller fortfarande.

Jag har ingen moral för jag inte fantiserar om en person ska vara dement? I sån fall vill jag inte ha din sjuka moral.
Jag har i alla fall moral. Hitta inte på saker som polisanmälan som du och andra. Önskar någon ska var dement är sjukt. Du kallar det förneka för man inte håller med din sjuka önskan om någon ska vara dement. Du är den som förnekar att du önskar det. Fantiserar om det. Som ett äckel utan moral skulle göra.

Du är en hycklare. En tragisk hycklare som önskar en äldre man ska var dement pga ett hat mot en kvinna som köpte ett hus. Sök hjälp innan det är för sent.
2022-05-26, 01:08
Medlem
Citat:
Läs Densias värdering istället för att kalla mig lögnare. Då kan du klart och tydligt läsa att de resonerar i summor uppemot 5 miljoner. Blir det inte pinsamt att bevisas fel hela tiden?

Som du har hela tiden? Du har jämt fel. Dag in och dag ut.

Hittar på saker som polisanmälan som inte finns.
Ljuger om vad trngw har skrivit.
Skäms på dig.
2022-05-26, 01:11
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Förlikningen har en hemlig paragraf, en paragraf Esbjörn i polisanmälan (med det nummer trngw angav) uppger att Ebba brutit.

Vad bra, då kan du ju redogöra för anmälan du läst och vad den hemliga paragrafen innehöll.
För enligt polisen finns ingen anmälan mot Ebba Busch och finns ingen bilaga med någon paragraf.
Det finns en nedlagd anmälan med det numret riktad mot okänd person, vid okänt tillfälle på okänd plats.
Men du som läst den handskrivna anmälan som Esbjörn Bolin lämnat mot Ebba Busch vet väl bättre.
Så upp till bevis nu gällande det sekretessbelagda avtalet om ”viss tidsbegränsad dispositionsrätt”.
Du vet det avtalet Esbjörn Bolin påstår att han inte har fått tillgång till…….
Senast redigerad av nova68 2022-05-26 kl. 01:16.
2022-05-26, 06:54
Medlem
Citat:

Jag begriper inte vad du får ut av det att hela tiden innerligt önska att han är gravt dement och mer eller mindre död.
Varför är du så besatt av att esbjörn ska var dement?
Det har ju inget med affären att göra - men likväl har du fyllt tråden med ett oändligt antal inägg där du i princip önskar livet ur mannen - bara för att du ska kunna få en chans att kasta skit på Ebba.
Det är fan otroligt sjukt att använda en äldre man som slagträ mot ebba bara för att DU ska få känna dig lite god. Spyr du inte av äckel varje gång du ser dig själv i spegeln? Vilken jävla människosyn du har.
2022-05-26, 06:59
Medlem
Citat:
Du får gärna citera delen där det står att Ebbas hus är värt "upp mot fem miljoner"....
DU vet att de angivet ett EXAKT belopp för vad de bedömer att man kan sälja den för.
Du kan ju återkomma när du läst värderingen och hittat beloppet.
2022-05-26, 09:00
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ebba Notar värdering bygger inte heller på Anticimex besiktning. Notar värdering är två sidor, Densias 30. Notar var inte vid huset. Densia var både inne i huset och runt på gården. Densia är daterad i januari 21 Notars i oktober 20. Vem som helst som tittar på de två värderingar kan se vilken som är seriösast.

Jag vet inte vad sotaren sagt om säger om skorstenarna. Vet du? Eller gissar du bara?

Det är ganska lätt att jämföra dessa värderingar,
Notars värdering gjordes i samband med köpet men dess utskrift är i oktober. (8/10)
den har inte utskriven värdetidpunkt men detta skulle han vittnat om.

Att den är värderad innan är självklart då det är enligt lag tvunget att vara ett korrekt PEP papper för att hon skulle kunna föra över pengar till Esbjörn
https://www.swedbank.se/om-oss/sakerhet-och-bedragerier/penningtvatt/politiskt-utsatt-stallning.html

Densias värdering har värdetidpunkt i Feb och deras besök var den 10/12
https://imgur.com/a/c2jMnAY

Vem som helst som vet något om värderingar vet att dessa två säger samma sak fast Notars är tydligen duktigare då dom kommer fram till samma pris utan att göra en större besiktning.

Ang skillnaden är det två saker som skiljer:
Tiden mellan dessa är en avgörande faktor och med FASTPI inräknat så skiljer det ca 120.000
https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/boende-byggande-och-bebyggelse/fastighetspriser-och-lagfarter/fastighetspriser-och-lagfarter/pong/tabell-och-diagram/fastighetsprisindex-fastpi/

Sen ang kakelugnar och dess godkännande så har detta i så fall skett emellan besiktningarna, vem som har gjort och bekostat det det är kanske Ebba i sitt syfte av renoveringen.
Eller så har Binninge gjort det i syfte för att höja värderingen oavsett så har det skett emellan och påverkar självklart Densias värdering med en ansenlig summa.
Det rör sig om 5 eldstäder i så fall 4 kakelugnsr samt en öppen spis

Notars värdering är 4200.000 + - 200.000
Densias värdering är 4.600,000
Båda avser i städar och rengjort skick gäller även tomten.
Senast redigerad av braattha 2022-05-26 kl. 09:26.
2022-05-26, 09:32
Medlem
Xius avatar
Citat:

Angående Densia, så kan man fråga sig hur den främjade och var gjord i Esbs intresse:

På sidan 3 står det att den inte kan "läggas till grund för talan" dvs den kan inte användas att föra någon talan vid en ev tvist. Tvisten gäller ett avtal om en fastighet.

Densia har angett på sidan 2 att de har blivit ombedda att göra en värdering i en tvist.
Densia anger sedan på sidan 3 att värderingsutlåtandet som de slutligen har gjort inte är på en sådan nivå att det kan användas att föra en talan.

Densia är medvetna om tvisten som gäller ett avtal som är slutet i augusti, och anger uttryckligen på flera ställen i fetad stil att deras värdering gäller februari. Densia undviker medvetet att ge en jämförelse med det avtalade priset från augusti.

Esbs ombud har istället för en egen opartisk värdering som kan jämföras med det avtalade priset, fått ett:
-värderingsutlåtande som uttryckligen säger att det behövs ytterligare undersökningar för en värdering
-att värderingen gäller ett datum ca 6 månader senare och
-att Densia uttryckligen säger att det inte kan anföras för att föra en talan (dvs i detta fall en tvist som de varit medvetna om).

Om Esbs ombud anser att de inte har fått vad de beställt, skulle de kunna inleda ett ärende mot Densia.
Räkna lite grovt på kostnad i restid, värdering mm för både hans ombud från Örebro samt Densia från söder om Sthlm (om jag kommer ihåg rätt) som till syvende och sist landar på Esb bara för detta dokument.

Det Esb har fått är ett dokument som inte är en fullständig värdering, gäller ett annat datum än avtalsdatum och där den som skrivit det säger att det inte får användas för att föra talan.

Man kan ju undra hur den sk Densia-värderingen (initierat och beställt av Esbs eget ombud) kan anses vara i Esbs intresse, då det bara har inneburit antagligen femsiffriga kostnader för ett värdelöst papper.
2022-05-26, 11:03
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Esbjörn är inte dement. Bara något du önskar.
Hur kan du inte förstå att det är omoraliskt att förneka någons demens? Hur kan du inte tycka att det är omoraliskt av en person att utnyttja denna svaghet för egen vinning vid en stor affär.
Citat:
Förlikningen gäller fortfarande.
Skönt att höra. I tråden har ju hävdats att den sluta gälla i och med att Esbjörn överklagade den. Var inte du en av dem som hävdade det?
Citat:
Som du har hela tiden? Du har jämt fel. Dag in och dag ut.
Du har dubbelt så många inlägg i tråden som jag. Så det är mer du än jag som skriver hela tiden.

Att jag har fel är något du tycker. Det är i få frågor i tråden jag har bevisats ha fel.
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du får gärna citera delen där det står att Ebbas hus är värt "upp mot fem miljoner"....
DU vet att de angivet ett EXAKT belopp för vad de bedömer att man kan sälja den för.
Du kan ju återkomma när du läst värderingen och hittat beloppet.
Vi bedömer utifrån försålda objekt med egen strand att värderingsobjektet har ett värde av 4,5-5 miljoner.
Sidan 12, i stycket efter de två exemplen

https://www.docdroid.net/3kCLqn4/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-43-pdf#page=12

Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det är ganska lätt att jämföra dessa värderingar,
Notars värdering gjordes i samband med köpet men dess utskrift är i oktober. (8/10)
den har inte utskriven värdetidpunkt men detta skulle han vittnat om.
Det är inget utskrift datum i notars värdering. Det är ett värderingsdatum.
Det är ganska konstigt om Densia har ett data program som kan hålla reda på både datum för okulärbesiktning och värderings datum. Men Notar har ett programsystem som blandar utskriftsdatum och värderingsdatum. Håll med om att det är anmärkningsvärt.

Jag vet att Notar mäklar Erik skulle vittna. Men nu blev det ingen rättegång. Då går vi på det vi har papper på. Det vill säga en värdering från Notar med ett tydligt värdering värderingsdatum i oktober 2020.
2022-05-26, 11:11
Avslutad
Citat:

Esbjörn var medveten om att han i allafall inte ville sälja till Maggan, än mindre att hon skulle ärva huset efter hans eventuella död.
Maggan erbjöd 2500000:-, vilket Esbjörn inte ville godta, utan han tog tillfället i akt när det framkom att Ebba, med anknytning och rätt ålder, ville köpa hans ruckel, till det pris han kände var det rätta.

Vet du vad det kostar att sanera och röja en tomt och ett hus i det fruktansvärda förfall som Esbjörn sålt i befintligt skick, med bråte och bös?

Esbjörn har dessutom med sin rövslickare Maggan stulit från Ebba, gjort sig skyldiga till hemfridsbrott iom deras raider på tomt och i hus, efter att Ebba blivit ägare, flera gånger om, för att vara på den säkra sidan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in