2022-05-25, 16:31
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Exakt, sanningen är vad vi vill ha fram, även av Theo Dietz om vad Ebba gjorde innan kontrakt skrevs, du vet', på heder och samvete.
Hade det varigt lite ruter i dig så hade du ringt till dom ocv pratat med dom alt, maila dom.
Men du är väl bara för feg för det.
Om du nu är såååå nyfiken
2022-05-25, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ebba och hennes sort är orsak till de flesta problemen vi ser i samhället. Ärkekonservatism, rövarkapitalism och dubbelmoral i en enda härdsmälta. Sånt hör hemma i GULAG.
Ja se ni kommunister älskar verkligen att spärra in oliktänkande.
Har ju kostat ca 100 miljoner människor livet genom historien. Fan vet om det inte är er kommunister man borde spärra in på livstid i gulag.
Men du har inte lite konkret att komma med vad gäller affären - på vilket sätt passar dina kommunistfloskler in på den?
Var det rövarkapitalism att Esbjörn SÅLDE huset TILL EBBA - och att han inte lät staten ta det?
Ja jo man kan ju tycka så men fan vet om det är rätt.
Var det ändå inte jävligt borgerligt av Esbjörn att ens ÄGA stugan från fösta början? Borde inte staten ha skjutit honom för länge sedan - just för att han var borgare. Ingenjör och allt. Sånt kan man fan inte komma undan med - och sommarställe på det.

Jag gissar att din permission från psyket snart är över och att vi slipper fler inlägg från dig på ett tag.
2022-05-25, 17:39
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Varför tror du att sanningen skulle vara till Esbjörns fördel?
Enligt de bevis som föreligger är sanningen inte särdeles smickrande för Esbjörn.
Nej, är nog bäst för Esbjörn att sanningen inte dras fram i ljuset vid en rättegång.
Det finns flera runt Esbjörn som inte skulle må bra av att få en lampa på sig,
Det är ju bara Ebba som skulle vinna på ett sånt förfarande.
Och kanske B&B
2022-05-25, 20:22
Medlem
Citat:
Handläggningstiden är ca 3 mån från att ärendet har på börjats.
Enligt HD så var det inte påbörjat i april så augusti lär var tidigast om nu inte Ebba har förtur via högre makter än HD.

De har ändrat sig.
Nu är det "ett par månader", vilket = 2 månader om man skall märka ord, så de ligger redan efter. Tidsuppskattningen räknas från att överklagandet in kommit till HD, inte efter att handläggning påbörjats.

"Högsta domstolen fattar i normalfallet beslut i frågan om prövningstillstånd inom ett par månader från det att överklagandet kom in till domstolen."
https://www.domstol.se/hogsta-domstolen/om-handlaggningen/overklaga-och-begar-provningstillstand/

Ditt slaskiga ljugande står oss alla upp i halsen, utom vresrosen, rövhålet, fredumasjon, kuben och resten av trollgänget förstås.
2022-05-25, 22:20
Medlem
Citat:
Handläggningstiden är ca 3 mån från att ärendet har på börjats.
Enligt HD så var det inte påbörjat i april så augusti lär var tidigast om nu inte Ebba har förtur via högre makter än HD.
Varför drar du in Ebba i en tvist Esbjörn driver mot sig själv?
Du verkar inte begripa vad saken rör. Ebba har ingen tvist med någon.
Du bara vräker på med snömos och felaktigheter - skäms du aldrig?
2022-05-25, 22:33
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ebba och hennes sort är orsak till de flesta problemen vi ser i samhället. Ärkekonservatism, rövarkapitalism och dubbelmoral i en enda härdsmälta. Sånt hör hemma i GULAG.

Du kanske råkade ut för ett syftningsfel i ditt inlägg?
Ärkekonservatism, rövarkapitalism och dubbelmoral var det som visades från Esbjörns sida.
Ja eller innan han tog initiativ till förlikningen och fick förlikningsavtalet stadfäst givetvis.
Nej just, han begär prövningstillstånd av sin stadfästelse och drar tillbaka den bara han får mer pengar.
Ursäkta, såg just att du åkt bort med husvagnen igen, så du behöver inte svara med en gång.
2022-05-25, 22:55
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Du kanske råkade ut för ett syftningsfel i ditt inlägg?
Ärkekonservatism, rövarkapitalism och dubbelmoral var det som visades från Esbjörns sida.
Ja eller innan han tog initiativ till förlikningen och fick förlikningsavtalet stadfäst givetvis.
Nej just, han begär prövningstillstånd av sin stadfästelse och drar tillbaka den bara han får mer pengar.
Ursäkta, såg just att du åkt bort med husvagnen igen, så du behöver inte svara med en gång.
Nej vet du vad! Vet du ens vad dom orden betyder. Är det någon som de passar på i denna husaffär så är det Bjäbba Ebba. Ärkekonservatism är ju Ebbas och KDS politiska tillhörighet. Det är oxå i den andan hon är fostrad. På vilket sätt skulle du vilja säga att Esbjörn ägnar sig åt rövarkapitalism? Jag skulle vilja säga att ett skolboksexempel på rövarkapitalism skulle kunna vara att knacka på någons dörr och kräva att få köpa deras hus (be en vännina fråga om man vill komma på kaffe). När man sedan upptäcker att ägaren till huset är lite egen. Utnyttja det till sin fördel och få huset för en spottstyver över oskäligt. Dubbelmoral är väl det som är signifikant för denna tråd och för Ebba själv. Sällan är så mycket dubbel moral skådad som här.
2022-05-25, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Nej vet du vad! Vet du ens vad dom orden betyder. Är det någon som de passar på i denna husaffär så är det Bjäbba Ebba. Ärkekonservatism är ju Ebbas och KDS politiska tillhörighet. Det är oxå i den andan hon är fostrad. På vilket sätt skulle du vilja säga att Esbjörn ägnar sig åt rövarkapitalism? Jag skulle vilja säga att ett skolboksexempel på rövarkapitalism skulle kunna vara att knacka på någons dörr och kräva att få köpa deras hus (be en vännina fråga om man vill komma på kaffe). När man sedan upptäcker att ägaren till huset är lite egen. Utnyttja det till sin fördel och få huset för en spottstyver över oskäligt. Dubbelmoral är väl det som är signifikant för denna tråd och för Ebba själv. Sällan är så mycket dubbel moral skådad som här.

Ingen har krävt köpa hus. En fråga om köpa och fick det. Du verkar inte förstå kapitalismen eller jordabalken. Och moral..

Huset köptes inte för spottstyver, det har Esbjörn första ombud bevisat.

Du behöver nog lära dig vad ord är och vad de betyder.
2022-05-25, 23:48
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Ingen har krävt köpa hus. En fråga om köpa och fick det. Du verkar inte förstå kapitalismen eller jordabalken. Och moral..

Huset köptes inte för spottstyver, det har Esbjörn första ombud bevisat.

Du behöver nog lära dig vad ord är och vad de betyder.
Jag tycker jag förstår utmärkt, jag följer även upp med exempel. Densias värdering resonerar på summor upp emot 5 miljoner. Men landar på 4,6. Det vill säga 700 000 över vad Ebba betalade. Det vill säga snudd på oskäligt.

Men ett till exempel på rövarkapitalism är att betala 300 000 kr under sin egen värdering. Och sen skylla på någon form av städavdrag.

Det är nog du som behöver lära dig både det ena och andra. Men det vore bra om du fokuserade dig på moral.
2022-05-25, 23:57
Medlem
Citat:
Jag tycker jag förstår utmärkt, jag följer även upp med exempel. Densias värdering resonerar på summor upp emot 5 miljoner. Men landar på 4,6. Det vill säga 700 000 över vad Ebba betalade. Det vill säga snudd på oskäligt.

Men ett till exempel på rövarkapitalism är att betala 300 000 kr under sin egen värdering. Och sen skylla på någon form av städavdrag.

Det är nog du som behöver lära dig både det ena och andra. Men det vore bra om du fokuserade dig på moral.

Esbjörn sålde det för det priset.
Esbjörn egna ombud höll med om värderingen.
Esbjörn skrev på förlikningen.
Köparen tog ansvar för allt som lämnas kvar något som skulle vara säljarens ansvar annars.
Esbjörn sålde huset 3.9 miljoner.
Jordabalken gäller.
Det finns ingen polisanmälan.
Esbjörn skrev på en förlikning som gäller.

Kan mer än du. Och har moral. Önskar inte äldre ska vara dementa.
Du behöver lära dig vad ord är och vad de betyder.
2022-05-26, 00:27
Medlem
Citat:

Vi som varit med och läst i den här tråden ett tag vet ju att den värderingen inte bygger på Anticimex undersökning, eller ens är korrekt när det gäller vatten/el/kakelugnar, så den värderingen vet jag inte om jag skulle litat på, om man tror på den och eldar i kakelugnarna så finns viss risk att man stryker med, för man kan inte lita på att dom är täta.

Sotaren ger dom säkert eldförbud tills provtryckning och eldsäkerhetskontroll skett.
2022-05-26, 00:27
Medlem
Citat:

"upp mot fem miljoner" - men visst, enligt dig är ju Esbjörn i princip död.
Ska man nu ljuga så varför inte gå all in...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in