Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Visa data på att andra länder som har kapitalskatt (typ samtliga), att de även då alltid har ränteavdrag?
Varför skulle jag göra det??? Nu försöker du bara smita undan genom att byta samtalsämne.
Eller fattade du inte alls vad jag skrev?
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Har du någon jämförande data på att man måste ha ränteavdrag vid kapitalbeskattning?
Vad sk jag med det till??
Det här var en principfråga.
Det var därför jag nämnde det om högertrafik. Det är också en systemprincip.
Men du fattade nog aldrig problemet med att persontrafik kör höger trafik och lastbilar kör vänstertrafik.
Det är lika stolligt som att införa dubbelbeskattning.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Jag tror du går torsk på det, för det är inte vad jag läst. Ytterst få europeiska länder har ränteavdrag.
Läst??
Systemprinciper handlar om att hantera logik och att förstå. Inte att läsa.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Varför går det utmärkt att ha slopat ränteavdrag i andra länder och kapitalbeskattning?
Sanningen är att du är forumets största moderat kommunist/klasshatare. Du vill bara ge fördelar och subventioner till de som äger och med kvalificerade utbildade jobb/företag.
Steg ett är att du förstår att man då tar bort avdrag för underskott av kapital. Inte ränteavdrag. Utan allt underskott av kapital.
Det gäller då alla. Privatpersoner som juridiska personer. Och din hyra åker upp.
Vidare får alla företag dyrare kostnader för investeringar. Så du blir uppsagd.
Men du förstår inte konsekvenserna eller hur?
Du och DViking är så borta att man skulle vilja hjälpa er till någon samhällsinstitution som tar hand om er.