2022-05-25, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Om Hanif istället hade formulerat : "klankultur där kusingiften är vanliga" hade det varit lugnt
men att använda uttrycket "kusinknullande" är nedvärderande även om det är sant
Jag bryr mig inte men fattar att åsiktspolisen har fått upp ett spår....

Bara rasister som ser ned på andra som tycker kusinknullande är nedvärderande. Den som har anmält Bali borde anmälas för rasism.
Citera
2022-05-25, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Om Hanif istället hade formulerat : "klankultur där kusingiften är vanliga" hade det varit lugnt
men att använda uttrycket "kusinknullande" är nedvärderande även om det är sant
Jag bryr mig inte men fattar att åsiktspolisen har fått upp ett spår....
"Kusinknullande" må vara en neutral åsikt för Bali, dig och andra Flashbackrasister. Men för nästan alla andra med normal moraluppfattning och allmänbildning är detta grov hets mot folkgrupp.
He's going down. Släng in aset på Hall så får vi se hur länge han klarar sig

Om någon efter denna incident ifrågasätter begreppet blåbrun allians då förtjänar ni bara ett gapskratt. Nu är det definitivt slutdiskuterat om den saken.

God kväll alla brunskjortor
Citera
2022-05-25, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
"Kusinknullande" må vara en neutral åsikt för Bali, dig och andra Flashbackrasister. Men för nästan alla andra med normal moraluppfattning och allmänbildning är detta grov hets mot folkgrupp.

Om någon efter denna incident ifrågasätter begreppet blåbrun allians då förtjänar ni bara ett gapskratt. Nu är det definitivt slutdiskuterat om den saken.

Varför ser du ned på kusinknullare?
Citera
2022-05-25, 21:04
Medlem
SuperVitings avatar
Citat:

Endogami är HMF? Det måste vara jobbigt att ignorera verkligheten för att kunna behålla sin ståndpunkt.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Endogami
Citera
2022-05-25, 21:05
Medlem
"– Först Ebba Busch som ansåg att hetsa mot en jurist på sociala medier skulle få juristen att vika sig i en juridisk prövning och nu Hanif Bali som hetsar mot yazidier, säger han."

Är inte detta grund för en förtalsanmälan?
Citera
2022-05-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Endogami är HMF? Det måste vara jobbigt att ignorera verkligheten för att kunna behålla sin ståndpunkt.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Endogami
Varför ljuger du? Jag påstod inte detta. Vi pratar här om Balis hetsade på Twitter. Byt inte ämne nu din lilla nazist.
Citera
2022-05-25, 21:09
Medlem
Yazidier är lite speciella rent kulturellt. De kräver att båda föräldrarna är yazidier för att barnen ska räknas som yazidier. Är därför som det är så mycket rabalder om bortrövade yazidkvinnor som fått barn ihop med IS-krigare eftersom barnen inte anses vara end el av gruppen.

Är du en sån pass insulär grupp som kräver att båda föräldrarna är yazidier och som dessutom inte acccepterar "Konvertiter" så kommer det obönhörligen att leda till kusingiften eftersom alla efter ett par generationer kommer att vara allt närmare släkt med varandra.
Citera
2022-05-25, 21:18
Medlem
Citat:
Varför ljuger du? Jag påstod inte detta. Vi pratar här om Balis hetsade på Twitter. Byt inte ämne nu din lilla nazist.

Det är ju du som är nazist, du ser ned på kusinknullare.
Citera
2022-05-25, 21:19
Medlem
SuperVitings avatar
Citat:
Jag behöver inte byta ämne, endogami är ”kusinknullande” vilket du kallade HMF. Noterade du hur yazidierna specifikt nämndes som exempel i länken? Din tur, idiot.
Citera
2022-05-25, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det är ju du som är nazist, du ser ned på kusinknullare.

Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Jag behöver inte byta ämne, endogami är ”kusinknullande” vilket du kallade HMF. Noterade du hur yazidierna specifikt nämndes som exempel i länken? Din tur, idiot.
Ni två är för efterblivna för att ha en diskussion med. Att använda det förnedrande begreppet kusinknullare om en hel folkgrupp är inte samma sak som att kusingiftermål förekommer i folkgruppen. Det är två helt olika saker.

Hej då, fuck face.
Citera
2022-05-25, 21:28
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CWG
Hanif Bali (M) påstod att yezidierna är en kusinknullande klankultur på Twitter. Tog inte lång stund innan han blev polisanmäld för hets mot folkgrupp. Källa: https://bit.ly/3NCp0cG

Nu till den stora frågan. Kan Hanif Bali överträtt den juridiska gränsen för vad som anses vara HMF? Kan han rent av åka dit för det här?
Nej, jag tror inte det. Det finns inget hetsmoment i vad han skriver. Kontexten är för övrigt kritik av SVT för dessa samröre med en kritiserad dokumentär om nämnd folkgrupp.
Citera
2022-05-25, 21:28
Medlem
Peyotedudes avatar
Jag ser hanif mer som medb. typen just på hans fokus på individuell frihet än brunsås moderat men där är väl mer pengar i det större partiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in