2022-05-25, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Problemet jag har med din tankegång är att du verkar vara en falsk jävel som byter ansikte beroende på rummet du befinner dig i. Dina barn är säkert impade av att ha en orm till förälder. Varför har du ens en åsikt om du inte är beredd att stå för den?

Bali har, sina ringa längd till trots, flera meter mer ryggrad än vad du kan skrapa ihop på släktmiddagen. Ja, du är ”vuxen” eftersom vuxen numera definieras som fegis. Samhället stöper sina lydiga ynkryggar i samma form.

”I support the current thing”, yes?

Vilken jävla ryggrad när man hänger ut en hel folkgrupp som politiker. Jag tycker att Hanif Bali är en äcklig husblatte som måste trycka ner andra invandrare för att framstå som bra. Något jag absolut står för i verkligheten. Sen har man ett ansvar i sitt yrke. Jag skulle exempelvis som läkare inte bemöta en dryg patient med ett drygt beteende. Jag skulle bemöta personen annorlunda gentemot om vi träffades på stan. Likaså skulle jag välja mina ord som lärare då barn inte behöver höra allting.

Hanif verkar inte förstå detta och sitter som vald jävla riksdagsledamot och skriver som en tonåring på 4chan. Så sitter en yezidisk tonåring och får läsa vad han skriver men min kritik mot en politiker är det du reagerar på?
Senast redigerad av jarrelka 2022-05-25 kl. 19:13.
Citera
2022-05-25, 19:24
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Vilken jävla ryggrad när man hänger ut en hel folkgrupp som politiker. Jag tycker att Hanif Bali är en äcklig husblatte som måste trycka ner andra invandrare för att framstå som bra. Något jag absolut står för i verkligheten. Sen har man ett ansvar i sitt yrke. Jag skulle exempelvis som läkare inte bemöta en dryg patient med ett drygt beteende. Jag skulle bemöta personen annorlunda gentemot om vi träffades på stan. Likaså skulle jag välja mina ord som lärare då barn inte behöver höra allting.

Hanif verkar inte förstå detta och sitter som vald jävla riksdagsledamot och skriver som en tonåring på 4chan. Så sitter en yezidisk tonåring och får läsa vad han skriver men min kritik mot en politiker är det du reagerar på?
Tyvärr blir motreaktionerna såhär när man inte kan föra debatt om t ex muslimers negativa inverkan på Sverige. Vilken jävla ryggrad när man som statsminister skyddar muslimer som löpt amok och försökt döda svensk polis, genom att påstå att det inte hade med religion att göra.
Citera
2022-05-25, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Tyvärr blir motreaktionerna såhär när man inte kan föra debatt om t ex muslimers negativa inverkan på Sverige. Vilken jävla ryggrad när man som statsminister skyddar muslimer som löpt amok och försökt döda svensk polis, genom att påstå att det inte hade med religion att göra.

Det är väl den enda debatten som hålls idag? Invandring är överlägset, det största debattämnet i Sverige. Senaste partiledardebattens öppningsfråga var "påskkravallerna" det finns inget som ursäktar Hanif Balis tweet.
Citera
2022-05-25, 19:42
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Det är väl den enda debatten som hålls idag? Invandring är överlägset, det största debattämnet i Sverige. Senaste partiledardebattens öppningsfråga var "påskkravallerna" det finns inget som ursäktar Hanif Balis tweet.
Invandring ja, men islam får man inte kritisera. Även invandring går trögt att diskutera, men islam är omöjligt, trots att nästan alla svenskar tycker illa om islamsk kultur. Det är mycket allvarligt att man inte kan föra en debatt kring det.
Citera
2022-05-25, 19:44
Medlem
Tomas Åberg som har anmält är en vidrig jävel som har passerat anständighetens gräns sedan länge. Man undrar ju hur länge folk kommer tolerera hans idioti. Personligen skulle jag dra på smilbanden ordentligt om han gick på pumpen.
Senast redigerad av StefanO12 2022-05-25 kl. 19:47.
Citera
2022-05-25, 19:51
Medlem
Om kusingiftemål är vanligt i dem kulturen så är det inget hets mot folkgrupp om man bara konstaterar sanningen.
Citera
2022-05-25, 20:01
Medlem
Hela mellanöstern är kusinknullande klaner

Är yazzarna bäst på detta?
Citera
2022-05-25, 20:03
Medlem
Citat:

Det är sant, vilket helt klart "ursäktar" tweeten. Men nej, man har aldrig fört en riktig debatt kring de negativa delarna av invandringen då det anses vara "rasistiskt" att vara en rationell människa år 2022.

Att analfabeter har svårt att få jobb säger ju sig självt. Vi valde att vara duktiga och ta emot diverse människor utan utbildning eller, som det verkar, kapacitet för en mellanstadieexamen.

Givetvis uppstår då problem i samhället när man har människor som aktivt föredrar en parasiterande livsstil, där man inte ens har viljan att arbeta, vilket är varje människas skyldighet i ett modernt samhälle.

Bra av Hanif Bali helt enkelt, en frisk fläkt i den patetiska svenska diskursen. HMF är den löjligaste lagen i vårt juridiska system, och vi hoppas han blir friad.
Citera
2022-05-25, 20:05
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infowarZ
Nej det är svenskarna. Titta själv hur ni hetsar mot muslimer t.ex. Ni är ju vit majoritet men ändå klankar ni ner på minoriteter.

Smutsfolk helt enkelt.

Svenskar är väl inte majoritet sett i ett världsligt perspektiv. Sen är det verkligen inte en majoritet av svenskarna som "klankar ner". Sen kanske många blandar ihop saker , man måste få vara kritisk mot X ( detta kan alltså vara vad som helst) utan att den för den delen anses vara fientligt inställd till något generellt. Idag har männsikor en förmåga att bli kränkta vid en motsägelse som inte faller in i deras åsiktskorridor, detta är farligt och kan komma att skada samhället på sikt.

Hanif har ett sätt som är mer åt det konfrontiva spektrat, där han säger en sak som han är full medveten kommer att väcka debatt. I de flesta lägen har han ju ett argument för sin sak (säger inte att den nödvändigtvis måste vara korrekt).
HMF är ju som lag lite sisådär kan jag tycka, en lag som egentligen inte behövs då vi har lagar som täcker allt redan, det som denna lag dock kan skapa är ett hot mot yttrandefriheten.
Citera
2022-05-25, 20:07
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Hela mellanöstern är kusinknullande klaner

Är yazzarna bäst på detta?
Sverige också eftersom man vill ta in alla i Mellanöstern samt hålla det lagligt med kusingiftermål.
Citera
2022-05-25, 20:21
Medlem
SuperVitings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Det går bra att begripa vett och etikett helt utan allt det där du raljerar om. Tänka sig va?
Ännu en moralkaka på rymmen. Om man är politiker ska man minsann vara ”seriös” men den som röstar fram dessa politiker till makten kallar sig ”vuxen” och jollrar om att ”Bali ska suga sd-kuk”? Vad gör Bali till en sämre människa än jarrelka som i skyddet av anonymiteten visar sin sanna natur? Jävla fejkmänniska.

Ni är ta mig fan serietillverkade hela högen men det är väl vad man kan förvänta sig av en patetisk NPC.

Reeeee! Reeee!
Citera
2022-05-25, 20:30
Avstängd
Om Hanif istället hade formulerat : "klankultur där kusingiften är vanliga" hade det varit lugnt
men att använda uttrycket "kusinknullande" är nedvärderande även om det är sant
Jag bryr mig inte men fattar att åsiktspolisen har fått upp ett spår....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in