Citat:
Ursprungligen postat av
Tartariamannen
Mer intressant är varför antarktis är så välbevakat av 30 länder. Du måste fylla i miljoner papper för att ens få sätta foten på ett ställe med 40 minus.
Och varför utforskades detta område så sent som på 40-50 - talet av Admiral Bird. Och norrmannen Amundsen som var den första vid sydpolen för hundra år sedan.
Jag menar! Vad fan gjorde folk innan dess.
Miljoner papper?
Så många fyllde inte jag i, möjligen miljoner tecken men det var kanske inte vad du menade.
Spelar det någon roll när man utforskar ett område? Med den tankegången så är ju större delen av vårt hav en enda konspirationsteori eftersom ytterst lite där är forskat i.
Mest ironiskt med plattjord är att en ytterst men klick påstår att större delen av jorden ljuger men de kan inte komma överens om något. Det vill säga det finns lika många teorier som det finns plattjordare. En modell för varje fenomen finns men frågar du två plattjordare så har de varsin eller fler teorier för samma fenomen och gärna en eller flera modeller som inte stämmer överens med andra plattjordares modeller eller teorier.
Blir lätt så när man inte håller sig till sanningen,då måste man snickra ihop saker i all hast som oftast inte stämmer med tidigare utsago med mera...
Sen vill man inte bevisa sina påståenden utan annat att andra ska motbevisa deras påstående utan att man fått veta vad de anser är fel. Lite dagisnivå på sådan debatteknik, väldigt snarlik de som påstår förintelsen aldrig ägt rum. För att inte säga väldigt likt herr Putins sätt att bete sig, oavsett bevis så är det ju skådespelare hit och skådespelare dit som kanske egentligen aldrig ens existerat osv. Alla vittnen ljuger och bara Ryssland talar sanning.
Så kom upp från dagis/Putin nivån och bevisa er teori istället. Jag är väldigt nyfiken på hur ni ska få allt att hänga samman och dessutom få konsensus i gruppen.