2022-05-26, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tartariamannen
Ursäkta om jag kränkte dig men är lite less på folk som tror att alla är flat-earthers i denna tråd. Om du läste mitt inlägg tidigare så tycker du inte själv att den första människan (Amundsen) att komma till sydpolen var ganska sent i människans historia?
Så ingen jävel hade vart där före honom?
Jag har diskuterat för länge med plattisar för att kränkas, och jag visste mycket väl att du inte tycker att jorden är platt. Jag tycker inte det är konstigt alls att ingen hade varit på Sydpolen före Amundsen. Med den teknik de hade då var det ett nästan omöjligt projekt att ta sig dit. Det var inte bara att gå på ett plan som vi kan göra i våra dagar.

Citat:
Och Admiral Byrd har inget heller med FE att göra. Snarare Hollow earth. I sin dagbok så beskrev han att när han flög med sitt plan så ändrades landskapet från isande vindar till ett varmare klimat. Och de folk han träffade på där hade en överlägsen teknik. Och att detta landskap till ytan sett är lika stort som nordamerika. Fiction eller ej men säger inget om flat earth.

Och nästan direkt efter detta så upprättades antarctic treaty med utvalda länder som ska bevaka antarktis. Mot vad? Pingviner och den känsliga miljön där är den officiella förklaringen.
Jag tror att du förmodligen är väldigt upphängd av konspirationer, och FE hänvisar ofta till Byrd och hans bedrifter. Vad som är dummast av platt jord och hollow earth kan diskuteras. Nu är det så att äktheten i Byrds dagböcker är absolut diskutabel, utan att jag har studerat det ordentligt. Det som står där är i alla fall bara nonsens, och om Byrd verkligen skrev det, måste han ha blivit ganska störd på sina gamla dagar. Både Antarktis och Arktis har noggrant kartlagts idag, och om det finns några där med överlägsen teknologi så tror jag att de är forskare från något universitet på den runda jorden.
Citera
2022-05-27, 14:47
Medlem
Tartariamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Varför är det "mer" intressant?

Att Antarktis är ett skyddat område säger inte ett dugg om jordens form. Och det förklarar på intet sett alla andra bevis för jordens form.

Eller du kanske kan förklara kopplingen mellan Bird, Antarktis och gravitation? Och vad har Antarktis att göra med att vi kan mäta upp en kurva?

Vad menar du med kopplingen Antarktis och gravitation samt uppmäta en kurva?

Inte för att vara taskig. Men du verkar inte ha förstått diskussionsunderlaget.🙄
Citera
2022-05-27, 15:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Inte för att vara taskig. Men du verkar inte ha förstått diskussionsunderlaget.🙄

Diskussionen handlar om jorden är platt eller inte. Jag antar att Willie Garvin undrar över Antarktis koppling till jordens form.
Citera
2022-05-27, 18:43
Medlem
Tartariamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Diskussionen handlar om jorden är platt eller inte. Jag antar att Willie Garvin undrar över Antarktis koppling till jordens form.

Antarktis koppling till jordens form har ingen betydelse då inner earth handlar om de magnetiska krafterna från minus till plus. Dvs från nordpolen till sydpolen. Energier rör sig på det sättet. Kurvaturen är detsamma.

Detta har inget med platthet att göra utan energiernas rörelser. Föreställ dig istället jorden i form av en apelsin.
Citera
2022-05-27, 19:41
Medlem
Citat:
Antarktis koppling till jordens form har ingen betydelse då inner earth handlar om de magnetiska krafterna från minus till plus. Dvs från nordpolen till sydpolen. Energier rör sig på det sättet. Kurvaturen är detsamma.

Detta har inget med platthet att göra utan energiernas rörelser. Föreställ dig istället jorden i form av en apelsin.
Finns en tråd om Hollow Earth, kika på den i denna forumdel (kan inte länka, sök).
Citera
2022-05-27, 19:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Ok, men den här trådens ämne är ’Flat Earth - jorden är platt’.
Citera
2022-05-27, 20:23
Medlem
Tartariamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Finns en tråd om Hollow Earth, kika på den i denna forumdel (kan inte länka, sök).

Ok! Men bara det att Flat-earth är skapad av CIA som en Psy-op för att dölja sanningen om inner-earth. Skickligt men fler o fler som ser igenom agendan.
Citera
2022-05-27, 20:25
Medlem
Tartariamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ok, men den här trådens ämne är ’Flat Earth - jorden är platt’.

Flat-earth rörelsen är skapad av CIA som en psy-op för att dölja sanningen om inner-earth.
Citera
2022-05-27, 20:55
Medlem
Citat:

Det är väl snarast du som inte förstår trådens ämne.

Vad har Bird och det faktum att det är dyrt att åka till Antarktis för bäring på trådens ämne?

Citat:
Mer intressant är varför antarktis är så välbevakat av 30 länder. ...

Vad är intressant? Och då menar jag vad som är intressant när det gäller FE?
Det är ju inte direkt så att ett "välbevakat" Antarktis säger något om jordens form.

Och för övrigt är nog Antarktis ett av de minst bevakade områdena på jorden. Kiev, röda torget och Drottningholms slott är betydligt mer övervakade. Betyder det att jorden är fyrkantig?

Citat:
Antarktis koppling till jordens form har ingen betydelse då inner earth handlar om de ...

Om Antarktis inte har någon koppling till jordens form är dina inlägg off-topic.
Citera
2022-05-27, 20:56
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Flat-earth rörelsen är skapad av CIA som en psy-op för att dölja sanningen om inner-earth.
Flat-earth och innearth är två lika tokiga teorier. Syns ju tydligt att saker som Turning Torso försvinner bakom en kurvatur. Skulle vi leva i en hollow-earth skulle ju kurvaturen gå åt andra hållet och vi skulle se Australien uppe på himlen.
Citera
2022-05-27, 21:04
Medlem
Citat:

Nja... själva idén om en platt, geocentrisk och stationär jord kommer från religiösa stollar som vill försöka bevisa "gud" och "skapelsen". Och de tror definitivt inte att CIA vill dölja "inner-earth", de tror att CIA, fysiker och Satan vill dölja skapelsen och Gud.
Citera
2022-05-28, 08:20
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Nu räcker det med anspelningar på varandras mentala hälsa. Ägna er i stället åt att presentera argument för om jorden är platt eller rund.
Det har i tråden föreslagits några olika enkla experiment som borde kunna fastslå jordens form. Hittills har jag inte sett någon plattjordförespråkare delgett oss resultatet av något experiment. Kan det möjligen bero på att resultaten bevisar att jorden är rund?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in