Citat:
Jag har diskuterat för länge med plattisar för att kränkas, och jag visste mycket väl att du inte tycker att jorden är platt. Jag tycker inte det är konstigt alls att ingen hade varit på Sydpolen före Amundsen. Med den teknik de hade då var det ett nästan omöjligt projekt att ta sig dit. Det var inte bara att gå på ett plan som vi kan göra i våra dagar. Ursäkta om jag kränkte dig men är lite less på folk som tror att alla är flat-earthers i denna tråd. Om du läste mitt inlägg tidigare så tycker du inte själv att den första människan (Amundsen) att komma till sydpolen var ganska sent i människans historia?
Så ingen jävel hade vart där före honom?
Så ingen jävel hade vart där före honom?
Citat:
Jag tror att du förmodligen är väldigt upphängd av konspirationer, och FE hänvisar ofta till Byrd och hans bedrifter. Vad som är dummast av platt jord och hollow earth kan diskuteras. Nu är det så att äktheten i Byrds dagböcker är absolut diskutabel, utan att jag har studerat det ordentligt. Det som står där är i alla fall bara nonsens, och om Byrd verkligen skrev det, måste han ha blivit ganska störd på sina gamla dagar. Både Antarktis och Arktis har noggrant kartlagts idag, och om det finns några där med överlägsen teknologi så tror jag att de är forskare från något universitet på den runda jorden.
Och Admiral Byrd har inget heller med FE att göra. Snarare Hollow earth. I sin dagbok så beskrev han att när han flög med sitt plan så ändrades landskapet från isande vindar till ett varmare klimat. Och de folk han träffade på där hade en överlägsen teknik. Och att detta landskap till ytan sett är lika stort som nordamerika. Fiction eller ej men säger inget om flat earth.
Och nästan direkt efter detta så upprättades antarctic treaty med utvalda länder som ska bevaka antarktis. Mot vad? Pingviner och den känsliga miljön där är den officiella förklaringen.
Och nästan direkt efter detta så upprättades antarctic treaty med utvalda länder som ska bevaka antarktis. Mot vad? Pingviner och den känsliga miljön där är den officiella förklaringen.