2022-05-25, 12:32
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Du vet vl att det enligt Ryssland r EUs fel att det r matbrist. Enligt ryska regeringsrepresentanter betalar Ukraina fr sina vapen med spannml som fraktas till EU och lggs i magasin. Det gr inte ihop med dina pstenden om att matbristen kommer att drabba EU hrt i form av flyktingkris. Antingen har du fel eller s har Putin fel. Vilket vljer du?

jag vet inte, jag bara utgr frn det jag lst hur det blir en global matbrist, sen vems fel det r spelar vl ingen roll egentligen,. det kommer iaf drabba mnga mnniskor och det r redan t helvete med hgre priser p det mesta och vrre blir det. blir det en flyktingvg frn afrika till europa kan du ju tnka dig hur det kommer se ut framver
Citera
2022-05-25, 12:36
Medlem
Soros definition p "civilisation" r en vrld dr han och hans gelikar, baserade i USA styr och stller i vrlden. Sprider skrpkultur som frgiftar och passiviserar folk. Avstter ledare vrlden runt och bombar alla som inte rttar sig i ledet.
S ja, den "civilisationen" r nu hotad.
Citera
2022-05-25, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Varfr skriver du p ett anonymt forum om du vgar ha sikter?

Om man i demokratisk ordning frbjuder vissa siktsyttringar r inte demokrati vad du tror det r.

Jag hoppas inte att det r ditt starkaste argument.
Citera
2022-05-25, 12:47
Medlem
Kinas agerande framver blir ju avgrande.
Hller dom sig hyfsat neutrala s kommer vi bara se ett isolerat Ryssland med lite strre landmassa. Folk glmmer att Ryssland r uppbyggt kring Putin. Han styr allt och nr han dr kommer vi se andra toner frn st.
Citera
2022-05-25, 12:52
Medlem
Pojkrumsromantikers avatar
Den enda "civilisationen" som inte kommer verleva detta r det rySSka mongol-khanatet i st. Nr det hr kriget r ver kommer folk odla solrosor p grushgarna dr Kreml en gng lg.

Slava Ukraini!
Citera
2022-05-25, 12:55
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Han sger att vst r den enda som kan rdda oss frn klimatkrisen och att vst kommer att tappa all kraft iom konflikten, han maskerar att han inser att USA nu mha EU snkt vst som ledare i vrlden, ny vrldsordning Asien tar ver iom detta.

Men detta skulle hnt nd, dock sg det ut som om USA skulle ensam trilla ned och Kina upp nu lyckades USA f med sig hela Europa

Judarna har ingen plats i en vrld styrd frn Asien, det r surt och om/nr USA rasar s kan det bli tufft fr Israel omgiven av muslimer skyddade av Iron Dome betald av USA.

nej, det r onekligen svrt att smlta in i kina som jude. det finns all anledning i vrlden fr dom att motverka asiatisk hegemoni.
Citera
2022-05-25, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
nej, det r onekligen svrt att smlta in i kina som jude. det finns all anledning i vrlden fr dom att motverka asiatisk hegemoni.

Av vad jag hrt s finns det redan en hel del "kineser" som identifierar sig som judar i Kina. Ett aktuellt exempel p denna "integration" s har vi ju Mark Zuckerberg som r gift med en kinesiska. Deras barn lr identifiera sig som judar snarare n som kineser.
Citera
2022-05-25, 13:38
Medlem
SuperVitings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
Jag hoppas inte att det r ditt starkaste argument.
Jag hoppas du inte r njd med ditt svar. Det bevisar bara att du r en av de korkade glappkftarna som rnner runt p ntet och skvtter ogrundade sikter omkring sig som en magsjuk byracka.
Citera
2022-05-25, 13:39
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Av vad jag hrt s finns det redan en hel del "kineser" som identifierar sig som judar i Kina. Ett aktuellt exempel p denna "integration" s har vi ju Mark Zuckerberg som r gift med en kinesiska. Deras barn lr identifiera sig som judar snarare n som kineser.
Inom ortodox judendom s mste framfrallt modern vara judinna. Vem pappan r spelar mindre roll.
Citera
2022-05-25, 13:46
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH

Vad gller den ungerska skithgen Gyrgy Soros s kommer jag att pissa p hans grav
Du r medveten om att du uttalar dig om en bekrftad filantrop?
Citat:
Det bsta och kanske enda sttet att bevara vr civilisation r att s snart som mjligt besegra Vladimir Putin. Det sade finansmannen och filantropen George Soros vid sitt rliga tal vid Vrldsekonomiskt forum.

https://www.dn.se/varlden/george-sor...-civilisation/
Citera
2022-05-25, 13:47
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Han sger att vst r den enda som kan rdda oss frn klimatkrisen och att vst kommer att tappa all kraft iom konflikten, han maskerar att han inser att USA nu mha EU snkt vst som ledare i vrlden, ny vrldsordning Asien tar ver iom detta.

Men detta skulle hnt nd, dock sg det ut som om USA skulle ensam trilla ned och Kina upp nu lyckades USA f med sig hela Europa

Judarna har ingen plats i en vrld styrd frn Asien, det r surt och om/nr USA rasar s kan det bli tufft fr Israel omgiven av muslimer skyddade av Iron Dome betald av USA.
USA vill att Ryssland och Kina krigar.
Inga andra lnder.
Citera
2022-05-25, 14:18
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydave82
Domedagsprofeten och "affrsmannen" George Soros uttalar sig om Rysslands militra operation i Ukraina att det enda sttet fr att rdda "civilisationen" r att stoppa Putin. Han har rtt att kriget mste f ett slut, men att stoppa Putin? Samtidigt vill man inte ha fred i Ukraina och vapen levereras och kriget dras ut.

Nu r det Europa som sitter i en rvsax med ekonomi- och energikris, och fattigare lnder kan svlta ihjl. Civilisationen i Asien kommer knappast g under p grund av bananrepubliken Ukraina.

https://www.france24.com/en/live-new...ve-ukraine-war

Frst faller Ukraina och sen mobiliserar Putin.
Och s blir det Finland och Sveriges tur att delggas.
Men det r knappast "civilisationen" som gr under.
Det r bara ryssarna som undanrjer hoten mot nationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in