2022-05-25, 14:25
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Du r medveten om att du uttalar dig om en bekrftad filantrop?

Ja, jag vet att han nu p sina sista dagar i livet frsker bttra p sitt eftermle. Ett talestt r: Nr fan blir gammal blir han religis. Men fakta kvarstr. Denna valutaspekulant har med sina manipulationer frstrt ekonomin i mnga lnder.

Ett exempel p hans kamp att frbttra sitt rykte: https://www.svd.se/a/cbc772ff-bb48-3...g=offer-klarna

Vi pratar sledes om en kriminell person som med sina hejdlsa spekulationer i bland annat lnders valutor drivit mnga frn hus och hem. Jag tror det till och med finns en trd hr p FB om hur det gick fr folk som rkade illa ut i rntechocken p 90-talet och om de kom ur skuldfllan. Jag vet att mnga fick g ifrn sina bostder och leva p existensminimum i ratal men fick fortfarande betala av de skyhga lnen som vxt med hg rnta i mnga r.

Jag tycker Gyrgy Soros inte alls r en filantrop eller humanist. Han har med kriminella metoder byggt upp en enorm frmgenhet genom att spekulera i bland annat i valutor utan ngon som helst tanke p de mnniskor som blir drabbade av hans manipulationer och brott. Pengarna som han har r sledes stulna av fattiga husgare och sm lnder. Det r de som skall ha dem, inte ngon annan.

Nej, att pissa p hans grav r fr milt. Jag nskar att jag under mitt kvarstende liv kunde g dit varje dag och skita en hg!
Citera
2022-05-25, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Av vad jag hrt s finns det redan en hel del "kineser" som identifierar sig som judar i Kina. Ett aktuellt exempel p denna "integration" s har vi ju Mark Zuckerberg som r gift med en kinesiska. Deras barn lr identifiera sig som judar snarare n som kineser.
Judendomen rvs av mamma s fr att hens barn skal bli jude mste Zuckerberg indentifiera sig som kvinna
Citera
2022-05-25, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Inom ortodox judendom s mste framfrallt modern vara judinna. Vem pappan r spelar mindre roll.
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Judendomen rvs av mamma s fr att hens barn skal bli jude mste Zuckerberg indentifiera sig som kvinna

Nu pratar vi om den mer modern-sekulra globalistiska judenheten, som skiter i om det r modern eller fadern generna kommer ifrn. Genetik som genetik.
Citera
2022-05-25, 15:42
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
nej, det r onekligen svrt att smlta in i kina som jude. det finns all anledning i vrlden fr dom att motverka asiatisk hegemoni.
Juden har dock sedan lnge infiltrerat Kina och har en del att sga till om.

Hr r en vldigt intressant trd om hur mycket inflytande de har i Kina. Trodde sjlv inte att judar hade nt inflytande i Kina, tills att jag lste i trden nedan.

(FB) Vrldsordningen - dtid, nutid, framtid

Ont: Jag har inget gott att sga om Soros. Hoppas att gubbjveln fr en smrtsam sista tid innan dden tar honom. Inget som kommer ur hans kft r bra fr andra n honom och hans gelikar.
Citera
2022-05-25, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Frst faller Ukraina och sen mobiliserar Putin.
Och s blir det Finland och Sveriges tur att delggas.
Men det r knappast "civilisationen" som gr under.
Det r bara ryssarna som undanrjer hoten mot nationen.

Vilket "hot mot nationen" avses? P vilket stt hade ryssland (i.e. den psykotiske dvrgen i kreml) "anledning att knna sig hotat" fr det fall Ukraina hade blivit medlem i frsvarsalliansen NATO? Lg det i farans riktning att Ukraina (som NATO medlem eller ej) hade invaderat ryssland och tagit ver hela landet inom kort med sin verlgsna militr fr det fall putain INTE hade genomfrt sin "defensiva fredsbevarande frsvarsinvasion"?
Citera
2022-05-25, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Frst faller Ukraina och sen mobiliserar Putin.
Och s blir det Finland och Sveriges tur att delggas.
Men det r knappast "civilisationen" som gr under.
Det r bara ryssarna som undanrjer hoten mot nationen.

Drm p din orchlskare.
Ryssarna kommer inte mnga meter in p nordisk mark.
Citera
2022-05-25, 17:40
Medlem
Psykonaut-s avatar
Nu hnger jag inte med, r judarna fr eller mot?

(FB) Henry Kissinger hller med Rysstrollen, om lsningarna p kriget.
Citera
2022-05-25, 18:24
Medlem
zerocolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zigenarkung
Soros definition p "civilisation" r en vrld dr han och hans gelikar, baserade i USA styr och stller i vrlden. Sprider skrpkultur som frgiftar och passiviserar folk. Avstter ledare vrlden runt och bombar alla som inte rttar sig i ledet.
S ja, den "civilisationen" r nu hotad.

Ja. Det r inte mnga som vill frst vad som hller p att hnda i vrlden.
Vstvrlden r p nedgng, och BRICS-lnderna r p uppgng. Kina kommer snart att vara vrldens mktigaste land.
Det investeras redan nu i yuan som valutareserv
Om Dollarn minskar i betydelse s pass att USA inte lngre kan devalvera sig ur ekonomisk kris, s r r de krda.
Och d r det hejd med vstvrldens dominans ver vrldsekonomin.
Vad det betyder kan nog de flesta rkna ut sjlva.
En mental bild av framtiden som r fr svr att ta in.
Citera
2022-05-25, 18:27
Medlem
Ferhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
jag vet inte, jag bara utgr frn det jag lst hur det blir en global matbrist, sen vems fel det r spelar vl ingen roll egentligen,. det kommer iaf drabba mnga mnniskor och det r redan t helvete med hgre priser p det mesta och vrre blir det. blir det en flyktingvg frn afrika till europa kan du ju tnka dig hur det kommer se ut framver

De som svlter ihjl pga matbrist har knappast pengar s de kan betala en biljett till europa, eller energi nog att klara en sn resa, s de kommer allihop att stanna i afrika och svlta ihjl. Det r som vanligt bara de vriga som kommer att ska sej hit, och de personerna kommer inte hit pga att de r hungriga.
Citera
2022-05-25, 18:32
Medlem
Zzzzorrros avatar
Denna corporate kpta lilla skrupelfria luder (Joe Manchin) som lade in sitt veto fr hja minimilnen fr de allra hrdast arbetande gruppen i USA vill att ukrainarna slss till siste man.

S jvla ondskefulla as. Bde p hemmaplan som borta.

Smuts!

https://t.me/Reality_Theories/6569

Nu fr Europa stta ner foten! Nog med anglosaxisk avundsjuka, trubbel och BS!
Citera
2022-05-25, 18:50
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Nu pratar vi om den mer modern-sekulra globalistiska judenheten, som skiter i om det r modern eller fadern generna kommer ifrn. Genetik som genetik.
Nej det gr man inte. Inom strikt judiska kretsar r det matriarkaliskt
Citera
2022-05-25, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Nej det gr man inte. Inom strikt judiska kretsar r det matriarkaliskt

Vad fan menar du med "strikt judiska kretsar"? Jag pratar om mktiga judar som inte ndvndigtvis r ultraortodoxa, som staten Israel, George Soros, Mark Zuckerberg, etc. Och ja du har frmodligen legat under en sten om du frnekar att judendomen r en etnoreligion. Hrt talats om Ashkenazijudar? Det spelar ingen jvla roll om morsan eller farsan r jude, nr vi pratar om genetik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in