Citat:
Ursprungligen postat av
Lao Tzu
Du r medveten om att du uttalar dig om en bekrftad filantrop?
Ja, jag vet att han nu p sina sista dagar i livet frsker bttra p sitt eftermle. Ett talestt r:
Nr fan blir gammal blir han religis. Men fakta kvarstr. Denna valutaspekulant har med sina manipulationer frstrt ekonomin i mnga lnder.
Ett exempel p hans kamp att frbttra sitt rykte:
https://www.svd.se/a/cbc772ff-bb48-3...g=offer-klarna
Vi pratar sledes om en kriminell person som med sina hejdlsa spekulationer i bland annat lnders valutor drivit mnga frn hus och hem. Jag tror det till och med finns en trd hr p FB om hur det gick fr folk som rkade illa ut i rntechocken p 90-talet och om de kom ur skuldfllan. Jag vet att mnga fick g ifrn sina bostder och leva p existensminimum i ratal men fick fortfarande betala av de skyhga lnen som vxt med hg rnta i mnga r.
Jag tycker Gyrgy Soros inte alls r en filantrop eller humanist. Han har med kriminella metoder byggt upp en enorm frmgenhet genom att spekulera i bland annat i valutor utan ngon som helst tanke p de mnniskor som blir drabbade av hans manipulationer och brott. Pengarna som han har r sledes stulna av fattiga husgare och sm lnder. Det r de som skall ha dem, inte ngon annan.
Nej, att pissa p hans grav r fr milt. Jag nskar att jag under mitt kvarstende liv kunde g dit varje dag och skita en hg!