2022-05-25, 12:49
Medlem
Pleurodess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Om dessa lagar inte fanns hade människor tagit lagen i egna händer när de upptäckt någon 30-åring som sökt kontakt med 13-åringar.
Förr sparkades människor bokstavligen ut från samhället om de hade ett avvikande sexuellt beteende och gav sig på barn eller djur om de inte avrättades

Precis och inte bara sparkades ut från samhället, brott som tex pedofili var förenligt med dödsstraff och inte ovanligt att tex rådbråkning och spetsning på påle utfördes innan döden. Bara stöld gav dödsstraff på medeltiden så man kan ju tänka sig vilka straff dom tog till vid vidriga brott.
Citera
2022-05-25, 12:49
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ja verkligen. Astrid Lindgren ordnade så att det blev förbjudet att slå barn hemma och i skola eller någon annanstans.

Väskan som Nylongäddan hade med nylonkläderna är hittad skriver de på Dumpen. Där måste de nysta i vad han sysslat med. För den där är ju fan riktigt vidrig. Ha en spray som han ska spruta i en treårings hals så att han kan få ner kuken i halsen på ungen. Och ber mamman mäta hur djup flickans fitta är.

Där sa du något intressant faktiskt. Jag såg inte det i chatten... Skummade den bara då det var så mycket. Även om jag reagerade på det Patrik sa i podden. Att han aldrig skickade en bild. Jag trodde att Dumpen glömt att publicera den delen av chatten bara. Annars hade det ju bara varit för gäddan att blåneka vid konfrontationen. Något som till och med Patrik räknade ut.

Den Gäddan gör verkligen alla fel.

"Mäta fittans djup". Normalt är det ju inte ett bekymmer för de flesta när man har sex... Men är det ett så litet barn så kan det ju så klart vara det. Ingen aning hur djupt det brukar vara där?

Jag har aldrig ens reflekterat över den saken... Undrar hur han kommit att tänka på det? Läst, fantiserat eller testat?
Citera
2022-05-25, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Du verkar ju ändå vara en hyfsat tänkande människa.

Tror du har rätt. Sorterar man bort allt skitsnack och öppnar motorhuven så är det nog uppmärksamheten och spänningen som är motorn till Dumpens existens.

Hade de letat reda på pedofiler som är i riskgruppen att begå brott och sedan "talat dem till rätta", eller hjälpa dem att söka hjälp utan att krossa deras liv så hade jag kunnat respektera dem för det.

Givetvis polisanmäla dem som man tror begår ett brott. Men låta domstolen döma.

Jag tror det även är illska och rättspatos som driver dem och det har jag full förståelse för. Men två fel gör inte ett rätt. Man agerar själva förövare genom att hänga ut folk. T ex mannen på tågstationen, hans uppspärrade ögon och chockade blick när han istället för en tonåring/ett barn mötte Sara och Patrik med kameran. Folk kommenterade att den största behållningen var just den påkomnes uppspärrade fiskögon, och nånstans blir det ju inte långtifrån det pedofilen förmodligen själv njuter av, alltså att förnedra, chockera och ha övertag.
Citera
2022-05-25, 12:54
Medlem
Pleurodess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Har den tanken slagit dig också? Det är inte alls omöjligt att han bara en admin för något riktigt skithål på darkweb.

. Jag tror att man måste besöka läkare o de tror jag intr man får för att man är ledsen. Hoppas ångesten riktigt kryper under huden.

Han verkar ha fått ångest i bilen i försökt köra ifrån Patrik och Sara. Kört flera varv genom rondeller. Redan där måste ångesten infunnit sig med besked

Ja känns som en sån person som skulle kunna syssla med sånt men sådana personer brukar ju inte åka fast då dom är slipade, men man vet ju inte hur länge nylonmannen har hållit på kanske har undkommit och hållit på i 20år har en obehaglig känsla att det skulle kunna vara så
Citera
2022-05-25, 12:55
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleurodes
Hoppas han har det riktigt svettigt i häktet, vet någon hur det fungerar har man rätt till ångestdämpande om man mår väldigt dåligt? Hoppas inte han får det i så fall. Kan tänka mig att han säkert hade en miljon barnporr bilder och filmer i sin samling, känns som en snubbe som skulle kunna ingå eller vara administratör för en ring

Har den tanken slagit dig också? Det är inte alls omöjligt att han bara en admin för något riktigt skithål på darkweb.

. Jag tror att man måste besöka läkare o de tror jag intr man får för att man är ledsen. Hoppas ångesten riktigt kryper under huden.

Han verkar ha fått ångest i bilen i försökt köra ifrån Patrik och Sara. Kört flera varv genom rondeller. Redan där måste ångesten infunnit sig med besked
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HoneyJaz
Det är verkligen helt otroligt. Det har tidigare gnällts om dom hängt ut någon som kanske inte har alla hästar hemma.. Denna gången valde dom att blurra. Är ni aldrig nöjda?

"Dom" kommer alltid hitta något att klaga på gällande Dumpen, dumpen försvårar ju för "dom".
Ja detta eviga gnäll på dumpen som förhindrar övergrepp.
Citera
Avslutad
Citat:
Precis och inte bara sparkades ut från samhället, brott som tex pedofili var förenligt med dödsstraff och inte ovanligt att tex rådbråkning och spetsning på påle utfördes innan döden. Bara stöld gav dödsstraff på medeltiden så man kan ju tänka sig vilka straff dom tog till vid vidriga brott.

Förutom när det var nån präst som våldtog fattigbönders barn
Senast redigerad av BoHansson 2022-05-25 kl. 12:59.
Citera
2022-05-25, 12:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Håller med om att det är attraktivt med människor som är öppna om sitt förflutna, också då det innefattar droger och prostitution. Sara är stark, och det hon och Patrik gör vore väldigt bra om det inte handlade om att hänga ut folk, posta bilder på deras könsorgan (även om dessa lättlurade och tvivelaktiga figurer postat dem själv).
Generellt sett gäller att när man säger sanningen så får man de vänner som passar. Annars får man bara folk som inte passar.
Ljuger man eller försöker spela duktig alternativt fisförnäm så får man sånt folk runt sig, vilket vissa vill. Andra inte.

När man är ärlig med den man är så är det mycket större chans att träffa vänner och flickvänner man trivs med. Resten av alla andra kan ju bokstavligen kvitta.
Citera
2022-05-25, 12:58
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag tror det även är illska och rättspatos som driver dem och det har jag full förståelse för. Men två fel gör inte ett rätt. Man agerar själva förövare genom att hänga ut folk. T ex mannen på tågstationen, hans uppspärrade ögon och chockade blick när han istället för en tonåring/ett barn mötte Sara och Patrik med kameran. Folk kommenterade att den största behållningen var just den påkomnes uppspärrade fiskögon, och nånstans blir det ju inte långtifrån det pedofilen förmodligen själv njuter av, alltså att förnedra, chockera och ha övertag.

Knepigt... Jag går ju igång på sådant även på vuxna människor. Det som är tändande med barn är ett annat. Mer att de är oförstörda och gryende. Lite som en soluppgång. Men givetvis kan dominans-känslorna spela in också omedvetet.

Hittills har vi ju faktiskt aldrig sett en enda gädda som inte varit dominant lagd utom den här som runkade i ett vin-glas. I vart fall som jag kan komma på. Annars tycks de flesta vara rätt så dominanta/styrande.

Tittar man på en vanlig sex-sida eller på söder i stockholm så verkar ju en väldigt stor del av killarna vara mer eller mindre kastrerade och kuvade så det står härliga till. Dvs en helt annan mentalitet än den man ser på Dumpen.
Citera
2022-05-25, 12:58
Medlem
Pleurodess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoHansson
Förutom när det var nån präst som våldtog fattigbönders barn

Ja gudsmän var väl undantagna förstås.
Citera
2022-05-25, 13:01
Avslutad
Citat:
Ja gudsmän var väl undantagna förstås.

Ja, och godsägarens son kunde svina loss, om du försökte söka vedergällning så var det nog bäst att du tog ditt pick och pack och drog.

Patriarkala strukturer och skam kring allt sexuellt utanför äktenskapet, så en sjuk fader kom också undan med lite vad fan som helst

Inget straff alls var nog mer regel än undantag, mer så än i dagens samhälle.
Citera
2022-05-25, 13:03
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Säga vad man vill om Saras tidigare liv, men Dumpenpodden visar ju tydligt gång på gång att hon är den med nykter syn på tillvaron idag. Så fort Patrik försöker ge sig på en verklighetsbeskrivning så får Sara hoppa in med basala rättelser som förklarar hur saker och ting faktiskt gått till (processorer, tillvägagångssätt, tidsperspektiv, platser osv), såsom en mamma rättar sitt barn. Patrik berättade även i det senaste avsnittet att han likt ett barn enbart tar beslut baserat på att göra motsatsen till vad andra säger åt honom att göra, medan Sara ser på deras arbete mer rationellt. Den rebelliska sidan Patrik står för behövs ju också helt klart rent dynamiskt och är ett bra komplement till Saras personlighet, men det är rätt underhållande att lyssna på när de surrar förbi varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in