Citat:
Ursprungligen postat av
HoneyJaz
Det är verkligen helt otroligt. Det har tidigare gnällts om dom hängt ut någon som kanske inte har alla hästar hemma.. Denna gången valde dom att blurra. Är ni aldrig nöjda?
Jag avskyr ondska, makt och mobbning oavsett om det riktar sig mot andra onda ? kriminella människor eller inte. Lika mycket djur och ibland t.ex. vackra gamla träd som sågas ner. Det känns inte rätt om avsikten inte är att göra gott.
Att både pedofiler, nynazister, homosexuella islamister m.fl. hängs ut med vetskap om negativa konsekvenser är från ett perspektiv varken önskvärt eller ett sådant Sverige vi ska tillåta eller bör uppmuntra. Att förståndshandikappade maskas men inte andra är dock inte rätt, det är dubbelt fel.
Jag är övertygad om att maximala förtal och spridning inte leder till något gott för i stort sett någon förutom en alltmer hathungrig publik som aldrig kan mättas. Inte i någon fråga.
Mobbning, förtryck, dömande, hat, grupperingar, avståndstagande m.m. ligger i människans natur men det innebär inte att det ska tillåtas eller uppmuntras i samhället.
Det uttalande syftet med Dumpen hade kunnat uppfyllas utan den stora spridning och stigmatisering av gäddor som nu är.
Resultatet av Dumpen sett ur barnperspektiv är bedrövligt, eller börjar röra sig åt det hållet.
När inte mina barn riskerar att drabbas så är saken dock inte relevant för mig. Kan föräldrar (framförallt enfaldigt blåsta mammor) inte lära sina minderåriga vett så får de skylla sig själva den dag de blir knullade av pedofiler.
Förtjänar en skara hatiska människor och lika många idioter godhet när de vägrar lära sig vett...?