2022-05-25, 10:15
Medlem
Peyotedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Du har alltså ingen källa.

Frankrike är ett av de värsta länderna i Europa för muslimer, så jag tror inte en sekund på dina påhittade berättelser.

Vänstermedia har börjat censurera det och men det bygger på statistik och forskning som finns som pdf i artiklen.

https://www.google.com/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-10734679/amp/temp.html
Senast redigerad av Peyotedude 2022-05-25 kl. 10:36.
Citera
2022-05-25, 10:19
Medlem
Citat DO
"Diskrimineringsersättningen har alltså två olika komponenter och ligger generellt på en betydligt högre nivå än de ersättningar som till exempel betalas ut vid kränkning på grund av brott."

Undrar om detta är ett svenskt fenomen
Citera
2022-05-25, 10:50
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Att bära religiös sjal i Sverige är stämpling, uppmaning, till våldtäkt på oss som inte gör det.

Att påstå sig inte förstå det är att förolämpa min, sin egen, allas vår, intelligens.

Föga förvånande driver regimen på gruppvåldtäkten på svenska kvinnor.

PRECIS. Fy satan vad detta kommer att hamna i historieböckerna på de riktiga mörka sidorna.
Våldtäkten på Europas kvinnor
Citera
2022-05-25, 11:10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Är det så? Det var en nyhet för mig.
Det vore väldigt bra om det stämmer.
Har du någon källa?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/eu-dom-tillatet-for-foretag-att-forbjuda-sloja
Citera
2022-05-25, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Du tror alltså att man kan förhindra patriarkalt förtryck genom att gå dem tillmötes?

Om jag vill bära en hatt på huvudet så ska jag väl få bära en hatt på huvudet?
Om någon vill klä sig i rosa läderbyxor så ska de väl få klä sig i rosa läderbyxor?
Om någon vill svepa in huvudet i en gardin så ska de väl få svepa in sig i en gardin?

Du menar alltså att varenda slöjbärande kvinna är ett offer? Ingen av dem är förmögna till egna beslut? egna viljor?

Hur menar du att man tillmötesgår ett patriarkalt förtryck genom att låta en kvinna klä sig i vad tusan de vill?

Jag blir lika förundrad över den skeva människosynen hos många var gång jag är på flashback.
Citera
2022-05-25, 11:59
Medlem
EnLitenkilles avatar
Fyfan vad äcklad man blir.
Sverige är efterblivet.
Citera
2022-05-25, 11:59
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyotedude
Vänstermedia har börjat censurera det och men det bygger på statistik och forskning som finns som pdf i artiklen.

https://www.google.com/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-10734679/amp/temp.html

Den tar inte hänsyn till hur många muslimska flickor som förbjuds gå i skolan eller skickas till muslimska friskolor eller sina föräldrars hemländer i stället, till följd av slöjtvånget. Fundera på det en stund. Förbud och påbud mot klädesplagg är populärt i Afghanistan och Jemen, du kanske ska flytta dit om du älskar klädpoliser.
Citera
2022-05-25, 12:11
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakedSunshine
Om någon vill klä sig i rosa läderbyxor så ska de väl få klä sig i rosa läderbyxor?
Om någon vill svepa in huvudet i en gardin så ska de väl få svepa in sig i en gardin?

Du menar alltså att varenda slöjbärande kvinna är ett offer? Ingen av dem är förmögna till egna beslut? egna viljor?

Hur menar du att man tillmötesgår ett patriarkalt förtryck genom att låta en kvinna klä sig i vad tusan de vill?

Jag blir lika förundrad över den skeva människosynen hos många var gång jag är på flashback.

Hur vet du att de vill klä sig så? Hur vet du att de inte är hjärntvättade och slagna, kuvade och förmanade av klanäldsten?

Det vet du lika lite som något annat. Problemet med er frihetsälskare är att ni är en grogrund för islamism och förtryck, då ni hela tiden förutsätter att de här kvinnornas kulturella bakgrund och bevekelsegrunder för att bära slöja, är desamma som när en västerländsk kvinna funderar på om hon vill bära baddräkt eller stringbikini.

Det är inte samma bevekelsegrunder, och om man tror det så har man mycket låg bildningsnivå.
Citera
2022-05-25, 12:11
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
DO.s beslut följde ju lagen så det var ju korrekt.
Dessutom erkände kommunen att man gjort fel.
Det var ju korkat att säga att man inte får arbeta pga att man bär slöja.
Min mamma hade slöja på nittiotalet när hon var reseledare i Italien - ja en sån där exklusiv sjal från Lagerfeld ni vet - och det gick ju bra.
Faktiskt väldigt elegant.
Och hon hade det pga att de italienska männen inte skulle bli galna av åtrå när de såg hennes hår och då enligt dem själva hade rätt att våldta henne?
Citera
2022-05-25, 12:39
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakedSunshine

Kan du garantera att varenda kvinna och flicka som är klädd i täckande religiös klädsel är klädd så av sin egen vilja eller för sitt egna höga nöjes skull och inte för att ett förtryck av andra äger rum?

1. Hur kan du veta vilket av dessa det rör sig om?

2. Om du kan tänka dig att ens en av dessa kvinnor eller små tjejer hellre hade haft något annat på sig tycker du då inte att dom övriga av dessa inte bör bära detta i en gest av solidaritet med sina medsystrar?
Citera
2022-05-25, 12:43
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Det är rätt beslut att betala ut då de är sjukt att vi 2022 bryr oss om att en kvinna bär sjal. Oavsett missförståndet är de pinsamt att man måste påpeka de faktum att hon är muslim. Hon är ingen sämre medarbetare bara för att hon väljer att täcka håret. Det har inget med kompetens att göra. Rätt beslut av kommunen och bra att vi fortsatt står upp för minoriteters rättigheter. Bravo!
Kvinnor inom islam är bara värda hälften av män och kan bli hedersmördad om hon tar av sig slöjan. Vi ska INTE ha denna sjuka kultur i Sverige!
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/slojkravet-vacker-protester-i-afghanistan
Och med din retorik så kan kkk-medlemmar, nazister osv gå i sina uniformer eftersom det inte gör dem till sämre medarbetare.
Citera
2022-05-25, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Hur vet du att de vill klä sig så? Hur vet du att de inte är hjärntvättade och slagna, kuvade och förmanade av klanäldsten?

Det vet du lika lite som något annat. Problemet med er frihetsälskare är att ni är en grogrund för islamism och förtryck, då ni hela tiden förutsätter att de här kvinnornas kulturella bakgrund och bevekelsegrunder för att bära slöja, är desamma som när en västerländsk kvinna funderar på om hon vill bära baddräkt eller stringbikini.

Det är inte samma bevekelsegrunder, och om man tror det så har man mycket låg bildningsnivå.

Det finns ungefär 1,6 miljarder muslimer i världen, varav ungefär hälften är kvinnor.

Det du säger är att av ca 800 miljoner kvinnor så finns där inte en enda som har självbestämmanderätt eller kan ta egna beslut, som är egna individer med egna viljor.

Jag vet att flashback inte är känt för sin medmänsklighet, men det där är enbart en ohyggligt oräsch människosyn...

Citat:
Ursprungligen postat av hydrol
Kan du garantera att varenda kvinna och flicka som är klädd i täckande religiös klädsel är klädd så av sin egen vilja eller för sitt egna höga nöjes skull och inte för att ett förtryck av andra äger rum?

1. Hur kan du veta vilket av dessa det rör sig om?

2. Om du kan tänka dig att ens en av dessa kvinnor eller små tjejer hellre hade haft något annat på sig tycker du då inte att dom övriga av dessa inte bör bära detta i en gest av solidaritet med sina medsystrar?

1. Det kan jag inte, lika lite som att någon annan kan veta att det handlar om förtryck i den specifika situationen. Varför ska det dock stoppa en kvinna som vill bära religiös klädsel i sitt religionsutövande?

2. Nej de övriga får väl fortfarande bära vad fan de vill? Om Kalle 15 år gammal blir tvingad av sina föräldrar att bära kostym på sin konfirmation så ska väl inte resten av världens kristna män ge fan i att bära kostym för att visa solidaritet med Kalle? Det är ju befängt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in