Citat:
Ursprungligen postat av
aritgeo
Förundersökningen borde du kunna få tag på genom att kontakta tingsrätten skulle jag tro. Men inte hört ett ord om tillslaget. Fler salonger börjar öppna upp nu igen förutom Mata.
Okej, men då lär de väl kräva ett målnummer, eller? Hur man i sådana fall får tag på det är något jag också undrar.
Citat:
Ursprungligen postat av
aritgeo
Det jag är lite nyfiken på är om polisen kommer rota i telefonlistor och kontakta köpare. Så brukar dem göra ibland. Helt sjukt men så är det.
Japp, men hur ska de prioritera och välja ut bland de (möjligen) hundratals telefonnummer som finns? Vet att de vid tillslag mot thaiställen primärt har sökt sig till så kallade "dubbel-swishare". Jag kan ha fel men det mesta en telefonlista kan göra är att bevisa vilka som har besökt salongen. Att sedan bevisa vilka som faktiskt har köpt sexuella tjänster kan ju dock kräva mer. I bästa fall (för polisen) kan ju någon via SMS ha skrivit att de vill ha en sexuell tjänst, men jag tvekar på att de är så många.
Vid tidigare tillslag mot vissa thaiställen har polisen dock upptäckt att de bokfört sexköp på ett annat sätt och därmed skilt ut de från lagliga köp, vilket har underlättat saker o ting.