2022-05-24, 17:27
Medlem
skvallertackas avatar
Vid ensamfyllan brukar jag köra på fin-öl, begränsat sortiment hyllan och komplettera med bättre wirre eller annan alkohol. Det ger ett sken utåt att man njuter livets goda, och man får testa mkt gott. En mer socialt accepterad form av fylla upplever jag det som.
Citera
2022-05-24, 21:28
Medlem
Dricker gärna bubbel redan 9 på morgonen på tom mage eller gin m Sprite eller utblandat med Indian tonic. Lyssnar på musik av Bethoveen, och melankolisk musik med stråkar etc. Vid 11 sitter jag i orangeriet omgiven av växter och sol och växlar upp med musik av White buffalo och liknande favoritartister. Vid 12- snåret är våren redan välkomnad och det är slut med drickandet. Går då och tillagar hemmagjord pizza till lunch. Kalkon, lök, och ost. Kryddorna är avgörande: Oregano, curry och lökpulver gör susen. Resten av dagen handlar om rörelse, cykling, äta och dricka mycket. Gärna mjölk, banan, och vitkålssallad. Allt för att sova gott.

Max 3 timmars drickande, utan hets, avkopplat och kontrollerat. Sedan återhämtning och neutralisering av intag. Drickande på tom mage rensar tarmen.
Citera
2022-05-25, 06:16
Medlem
Dricka alkohol förstör bara dina organ. Du tillsätter tomma kalorier som kroppen inte kan använda. Att ta en 5 km promenad i rask takt ger samma effekt.
Citera
2022-05-25, 06:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hoftigahenkrik
Dricka alkohol förstör bara dina organ. Du tillsätter tomma kalorier som kroppen inte kan använda. Att ta en 5 km promenad i rask takt ger samma effekt.

Så en 5km promenad i rask takt förstör mina organ och tillsätter tomma kalorier som kroppen inte kan använda? Intressant.
Citera
2022-05-25, 13:35
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulfLundell
Så en 5km promenad i rask takt förstör mina organ och tillsätter tomma kalorier som kroppen inte kan använda? Intressant.

Hehe, fick mig att skratta till lite grann...
Citera
2022-05-25, 22:29
Medlem
oskrivnaoddss avatar
Haha trodde jag var ensam om att älska ensamfylleriet Så skön tråd detta.

Före fru-och-barn-tiden ngt av det härligaste jag visste ju!

Solig morgon ledigdag, random starköl och eventuellt en gås på balkongen med svensk 70-talsprogg i bakgrunden. Tvätta / städa / plocka lite i lgh men hela tiden hålla en lagom fylla i kroppen.

Hänge sig åt poesi, porr eller brödbak

Ngn gång under eftermiddag/kväll övergå till starkare dricka, typ Svart Arboga 10.2 alternativt Dvorek Vodka (systemets just då billigaste sprit) tills redigt full.

Fyllekäka Leksandsknäcke (obligatoriskt med ost och sambal oelek som pålägg)

Högre musik i takt med starkare fylla. Bara njuta av fylleslaget tills däckad innan 22

Those were The days.. Andra tider nu haha

Summa summarum:

Random 5%-are
Svart Arboga 10.2%
Vodka.
Leksandsknäcke.

Musik.
Eventuellt lite hasch
Senast redigerad av oskrivnaodds 2022-05-25 kl. 22:33.
Citera
2022-05-25, 22:32
Medlem
Flexarn10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskrivnaodds
Haha trodde jag var ensam om att älska ensamfylleriet Så skön tråd detta.

Före fru-och-barn-tiden ngt av det härligaste jag visste ju!

Solig morgon ledigdag, random starköl och eventuellt en gås på balkongen med svensk 70-talsprogg i bakgrunden. Tvätta / städa / plocka lite i lgh men hela tiden hålla en lagom fylla i kroppen.

Hänge sig åt poesi, porr eller brödbak

Ngn gång under eftermiddag/kväll övergå till starkare dricka, typ Svart Arboga 10.2 alternativt Dvorek Vodka (systemets just då billigaste sprit) tills redigt full.

Fyllekäka Leksandsknäcke (obligatoriskt med ost och sambal oelek som pålägg)

Högre musik i takt med starkare fylla. Bara njuta av fylleslaget tills däckad innan 22

Those were The days.. Andra tider nu haha
Ja du är ju vaken 22:30 😁
Citera
2022-05-25, 22:35
Medlem
oskrivnaoddss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn10
Ja du är ju vaken 22:30 😁

Eller hur?
Nykter dessutom, med både fru och barn bredvid mig i sängen..
Citera
2022-05-25, 22:36
Medlem
Flexarn10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskrivnaodds
Eller hur?
Nykter dessutom, med både fru och barn bredvid mig i sängen..
Skönt, hoppas du njuter av livets frukter !
Citera
2022-05-25, 22:42
Medlem
Kajahs avatar
Jag brukar variera mig. Dricker allt mellan öl, rödvin, whisky och annat. Just nu är det Captain Morgan och cola som gäller. Det eller tysk pilsner, helst Dortmunder typ DAB.
Citera
2022-05-25, 22:42
Medlem
oskrivnaoddss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn10
Skönt, hoppas du njuter av livets frukter !

Haha det gör jag! Supat har väl sin tid antar jag. Och familjelivet sin. Oförenliga världar och gott så.
Citera
2022-06-02, 19:37
Avslutad
Good ol' sailor vodka dricker jag i nuvarande stund...någon som testat den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in