Citat:
Ursprungligen postat av
firechromenorr
Nja trodde liberalismen gav personer möjligheten att klä sig hur dom vill? Varför måste hon klä sig som ett svenskt instagramluder som är hälften avklädd och troligtvis inte vet vem henns far är? Vad är nästa gång, ska man påbjudas använde botox i läpparna och tar rumpbilder?
Svenska folket och svensk samhälle har en degenererad riktning. Trasiga familjer, svinäteri, alkholen flödar och knarket snortas. Det hela brukar oftast sluta med att man hamnat på antideppressiva tabletter och att man ruttnar bort på någon åldedomshem där ingen bryr sig om dig och du hittas i din egna avföring avliden! Detta skulle vara en bra plot för en film som jag tänker göra som jag ska döpa till "The Swedish story, unfiltered"!
Men snälla sluta dra alla över en och samma kam, du tar upp en liten minoritet utav människor med dåliga beteenden och får det till att alla svenskarna är sådana?
Sluta snacka skit, jag vet svenskar som lever helt annorlunda och har en bra livsstil, och rätt många. Att människor mår dåligt och går på antidepp är inte något att skämta om, det är elakt, dessutom är det ett världsligt problem och inte svenskt, har du inte läst runt på nätet?
Alla de saker du nämner gör vissa icke svenskar också, även om det är en liten grupp här också.
Nu anser jag att en kvinna få klä sig hur hon vill, vare sig vågat eller ha slöja (om slöjan är helt frivillig d.v.s.) men en arbetsgivare bestämmer väl sådant, vi fick inte ha keps/mössa i skolan t.ex. Det kanske är viktigt att se människan i det yrket.