2022-05-24, 22:01
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
När den timanställda kvinnan i Kramfors uppmanades att inte bära slöja på arbetet valde hon att sluta och vände sig till DO som i vanlig ordning tilldömde den kränkta muslimen 70000kr som plåster på såren. Dom börjar bli många nu dom kränkta muslimerna som kan skratta hela vägen till banken! Eller var DO:s beslut riktigt? Bör inte all verksamhet i offentlig verksamhet vara befriad från religiösa symboler som t.ex slöjan står för? Att den även är en symbol för kvinnoförtryck går inte att förneka!
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/vikarie-nekades-bara-sloja-do-kraver-70-000-i-ersattning-av-kramfors
Vi lever i en apartheid. Människor behandlas olika beroende på vilken ras de tillhör.

En arabisk kvinna som inte följer reglementet får skadestånd.

En svensk kvinna som har fem pärlor i ena örat blir omplacerad. https://sekotidningen.se/nyhet/sj-omplacerar-tagvard-for-att-hon-har-orhangen/

En svensk man som viker upp byxbenen blir avskedad. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yvm1WJ/rullade-upp-byxorna-fick-sparken
Citera
2022-05-24, 22:01
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Här är länkar till två krönikor i expressen som behandlar ämnet:

https://www.expressen.se/debatt/vi-antirasister-blev-nyttiga-idioter-for-islamisterna/

https://www.expressen.se/debatt/sa-infiltrerar-islamister-de-svenska-partierna/

Den första krönikan är skriven av Kurdo Baksi och är riktigt bra. Handlar mycket om svenska makthavares naivitet i ämnet.
Citera
2022-05-24, 22:02
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
DO.s beslut följde ju lagen så det var ju korrekt.
Dessutom erkände kommunen att man gjort fel.
Det var ju korkat att säga att man inte får arbeta pga att man bär slöja.
Min mamma hade slöja på nittiotalet när hon var reseledare i Italien - ja en sån där exklusiv sjal från Lagerfeld ni vet - och det gick ju bra.
Faktiskt väldigt elegant.

Min arbetsgivare som jag jobbade åt för 15 år krävde att man skulle har kläder som var hela och rena samt att vi fick inte använda shorts. Hade jag fått sparken om jag gick i shorts så hade jag fått 0 kronor i ersättning är min övertygelse. Jobbar man på en arbetsplats så gäller religionsfrihet och det är inte bara för att folk ska få tro som man vill utan även friheten att slippa religion.
Citera
2022-05-24, 22:06
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Men om de hade en anställd som helt plötsligt tatuerar halva ansiktet och får sparken så skulle det helt klart uppfylla kraven på skadestånd eller inte..
Citera
2022-05-24, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
När den timanställda kvinnan i Kramfors uppmanades att inte bära slöja på arbetet valde hon att sluta och vände sig till DO som i vanlig ordning tilldömde den kränkta muslimen 70000kr som plåster på såren. Dom börjar bli många nu dom kränkta muslimerna som kan skratta hela vägen till banken! Eller var DO:s beslut riktigt? Bör inte all verksamhet i offentlig verksamhet vara befriad från religiösa symboler som t.ex slöjan står för? Att den även är en symbol för kvinnoförtryck går inte att förneka!
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/vikarie-nekades-bara-sloja-do-kraver-70-000-i-ersattning-av-kramfors

Nja trodde liberalismen gav personer möjligheten att klä sig hur dom vill? Varför måste hon klä sig som ett svenskt instagramluder som är hälften avklädd och troligtvis inte vet vem henns far är? Vad är nästa gång, ska man påbjudas använde botox i läpparna och tar rumpbilder?

Svenska folket och svensk samhälle har en degenererad riktning. Trasiga familjer, svinäteri, alkholen flödar och knarket snortas. Det hela brukar oftast sluta med att man hamnat på antideppressiva tabletter och att man ruttnar bort på någon åldedomshem där ingen bryr sig om dig och du hittas i din egna avföring avliden! Detta skulle vara en bra plot för en film som jag tänker göra som jag ska döpa till "The Swedish story, unfiltered"!
Citera
2022-05-24, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissarsyra
Talibanerna: kvinnor måste bära slöja!
Svensk PK: vi måste fördöma kvinnoförtrycket i Afghanistan!

Svensk kommun: man får inte bära religös klädsel, så som slöja på jobb.
Svensk Pk: Rasism! Rasism!

Meme-landet sverige.
Precis!
Citera
2022-05-24, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weallknowit
Precis!

Lyckoriket Sverige, där kvinnor tvingas klä av sig?
Citera
2022-05-24, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenhatarallavita
Klart det var fel beslut. Sverige är ett jävla sjukt land!

-Ja än så länge ,framtiden däremot kommer att ge svar på frågor som varför INGET land
vill invadera Sverige. Dumskalle folket med dess dumskalle politiker med bruna tungor
har en gång för alla skickat det i händerna på stenålders muslimer-grattis.
Citera
2022-05-24, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Hon får alltså 10 000 mer i skadestånd än vad Ebbas pappa (Ebba som mördades i terrordådet på Drottninggatan) fick innan han överklagade.

Då fick han 100 000.....

Åfyffan....är detta sant? Eller, förlåt...det är ju Sverige...givetvis är det sant.
Men så jävla sjukt att jag tappar livslusten. Den lilla jag har kvar.
Citera
2022-05-24, 22:47
Medlem
Religion ska man syssla på fritiden inte påtvinga andra sin religion, förutom islam som har säregna rättigheter.
Citera
2022-05-24, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Åfyffan....är detta sant? Eller, förlåt...det är ju Sverige...givetvis är det sant.
Men så jävla sjukt att jag tappar livslusten. Den lilla jag har kvar.

Staten stöttade en terrorist organisation i Mellanöstern med 4 miljarder förra året. Läste någonstans att totala skadeståndet för Drottninggatan blev 2-3 miljoner..
Citera
2022-05-24, 23:01
Medlem
Ganonitos avatar
Nu har EU kommit fram till att det är ok att förbjuda religiösa symboler på arbetet. Skandal att inte DO har koll på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in