2022-05-24, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adsfgh
Roligare att se pengarna svänga som en jävla tornado oavsett håll än några tråkiga aktier.

Köp en riskaktie då, börsen kan svänga som en tornado också. Du kan ju sitta i isk då också och slippa betala massa skatt som när du äger bitcoin ponzi tokens.
Citera
2022-05-24, 22:13
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Köp en riskaktie då, börsen kan svänga som en tornado också. Du kan ju sitta i isk då också och slippa betala massa skatt som när du äger bitcoin ponzi tokens.
Du kan köpa bitcoin cert via ISK. 1:1 underliggande. Utan förvaltningsavgift.

Varför tycker du att du ska bestämma vad andra tycker är värt något?
Citera
2022-05-24, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Du kan köpa bitcoin cert via ISK. 1:1 underliggande. Utan förvaltningsavgift.

Värdelöst certifikat då bitcoin ponzi token handlas dygnet runt och inte certifikatet.
Citera
2022-05-24, 22:32
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:

Halmgubbe. Man kan påpeka att folk tycker fel även om de har rätt att tycka så
Citera
2022-05-25, 07:42
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Värdelöst certifikat då bitcoin ponzi token handlas dygnet runt och inte certifikatet.
Varför blir det då värdelöst? Jag har själv dessa cert och de är allt annat än värdelösa. 0900 kan jag sälja desss.
Citera
2022-05-25, 09:18
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Varför blir det då värdelöst? Jag har själv dessa cert och de är allt annat än värdelösa. 0900 kan jag sälja desss.

Är man aktiv trader så är just deb begränsade tiden dålig, men ska man bara hodla så måste nästan cert vara det optimala, förutsatt att det i snitt går upp mer än en eventuell förlvaltningsavgiften, och så isk skatten naturligtvis
Citera
2022-05-25, 10:01
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Är man aktiv trader så är just deb begränsade tiden dålig, men ska man bara hodla så måste nästan cert vara det optimala, förutsatt att det i snitt går upp mer än en eventuell förlvaltningsavgiften, och så isk skatten naturligtvis
Så är det men somliga tycker uppenbart att en miljon i cert är värdelösa.

Förvaltningsavgiften på mina cert är noll.
Citera
2022-05-25, 10:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz

Har tradat en hel del med certs, det går hur bra som helst. Tror inte jag missat så mycket. Bara att köpa lågt och sälja högt.
Citera
2022-05-25, 13:44
Medlem
undercover-racists avatar
Är det någon som provat margin trading?
Citera
2022-05-25, 15:42
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Har tradat en hel del med certs, det går hur bra som helst. Tror inte jag missat så mycket. Bara att köpa lågt och sälja högt.

Jo, dålig var nog fel ord.
Citera
2022-05-25, 16:53
Medlem
Leastons avatar
Alla tittar på 20k som nästa stöd att köpa på.

Det enda vi vet är att BTC vänder upp långt innan dess och lämnar alla i kölvattnet, eller brakar igenom 20k med buller och bång.
Citera
2022-05-25, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det enda vi vet är att BTC vänder upp långt innan dess och lämnar alla i kölvattnet, eller brakar igenom 20k med buller och bång.
Eller studsar på 20k.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in