2022-05-24, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag har aldrig haft någon anledning att tjata om en Fup om Ebba Busch, det var det dummaste jag läst i tråden. Det finns inte någon polisanmälan mot Ebba Busch med det ärendenummer som trngw har skrivit. Du ökar inte din trovärdighet genom att ljuga och hitta på citat.

Det är fullständigt bevisat att du presenterar vilka lögner som helst för att kasta skit på Ebba Busch. Du hittar på en hel serie av lögner efter att du har råkat se en bild där hon ska kasta en fyrkantig plåtbit. Du är förmodligen en mytoman som är oförmögen att tala sanning.

Så du herr Armsvett är säker på att det inte finns en polisanmälan nu i början av maj gentemot Ebba Busch, vilken även en komplettering har inlämnats, men även den med samma ärendenummer?
2022-05-24, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ja! Jag har läst en polisanmälan med ett tillägg. Båda anmälningarna hade det ärende numret som användare trngw angav i tråden. Men användare trngw uppgav att hen oxå läst den. Så varför du inte är på hen förstår jag inte. Du vet ju att du inte får den av mig. Det torde du ju lärt dig. Tänk vad du tjatat om Fupen Ebba förekom i. Du fick inte den heller.

Du vet vad Ebba de där hundratals människorna hon ansåg att polisen borde mejat ner? När hon bortförklarade sig så var andemeningen definitivt. Jag menar inte det jag säger och jag säger inte det jag menar.

Att Ebba Busch har polisanmälts inte mindre än tre(3!) gånger i samband med denna husaffär är ingen andemening. Det är sant och väldigt anmärkningsvärt värt. Trädfällningen, som lades ner, Förtalet som gav dryga böter och villkorlig dom. ( samt den civilrättsliga processen om skadestånd stånd) och nu att hon nekar en gammal dement man sina tillhörigheter, samt att hon förvägrar honom tillträde till hus och tomt, vilket enligt anmälan avtalet ska ge honom rätt till. Ebbas mamma skall till och med bryskt avvisat honom från tomten. Och inte att förglömma tavlan som var viktig för honom. Den som han inte får hämta enligt anmälan.

Det är möjligt att Esbjörn formulerade anmälan illa. Men det gör det ju inte mindre anmärkningsvärt. Att ett husköp går så illa.
Nej, det är högst osannolikt att jag skulle göra.
Esbjörn är dement vet du.

Nja, även om HD inte tar husaffärer i beaktande, så är det självklart att de kommer att resonera kring Esbjörns demens och hur den kan ha påverkar stadsfästelsen.

Intressant att du medger att Esbjörn inte är glasklar.

Jag är ingen läkare. Inte du heller.
Men nej Esbjörn är inte dement.
Sluta önska dig han är det.
Sluta ljuga om polisanmälan. Esbjörn har inte gjort någon polisanmälan.

Esbjörn sålde huset. Esbjörn sålde allt som han valde lämna kvar enligt avtalet och förlikningen.

Sluta ljug.
2022-05-24, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Så du herr Armsvett är säker på att det inte finns en polisanmälan nu i början av maj gentemot Ebba Busch, vilken även en komplettering har inlämnats, men även den med samma ärendenummer?

Finns ingen polisanmälan.
2022-05-24, 22:10
Medlem
Citat:
..och nu att hon nekar en gammal dement man sina tillhörigheter, samt att hon förvägrar honom tillträde till hus och tomt, vilket enligt anmälan avtalet ska ge honom rätt till. Ebbas mamma skall till och med bryskt avvisat honom från tomten. Och inte att förglömma tavlan som var viktig för honom. Den som han inte får hämta enligt anmälan.

Esbjörn har haft nästan 2 år på sig att hämta sina ägodelar.
(Han och Majkgård uppges ju ha varit där och forslat bort en massa saker)

Avtalet gav honom viss tidsbegränsad dispositionsrätt. när den upphör upphör även hans rätt att sätta sin fot oinbjuden på tomten.
Jag har inte sett det avtalet så jag vet inte vad det betyder, men om du läst anmälan så borde du ju sett det eftersom det skulle finnas en bild på det där.

Det märkliga är att anmälan lämnades in efter att Ebba postade på instagram och någon här (DU) fick för sig att det var en tavla (som i konstverk) hon stod och höll i.

ÄR det helt orimligt att tänka sig att det exempelvis är hans närstående som försöker sig på en fuling igen nu när media tröttnat på cirkusen?

Polisen lade ju ner ärendet direkt. utan att ens skicka det vidare till den instans som skall sköta anmälningar mot politiker. undras varför? Kan det vara så att polisen vet mer än vad du vet?
2022-05-24, 22:13
Medlem
braatthas avatar
Citat:
"detta eftersom hans ben lyder honom
och han gick till henne ..."

Citat:
Därav sålde han av helt fri vilja helt utan påtryckningar, detta eftersom hans ben lyder honom och han gick till henne av fri vilja och med vetskapen om att hon ville köpa inget annat.
Du klipper ut en del och då faller innebörden bort men jag sänker det till din nivå sår du förstår!

Eftersom ingen hade tvingat honom att gå till henne. Då han fick reda på att hon ville köpa så gick han av fri vilja precis samma fria vilja som när han skrev på avtalet.

En handling är fritt vald om och endast om den handlande personen hade kunnat välja att avstå ifrån handlingen, vilket han med lätthet hade kunnat för benen var inte den som bestämde vart han skulle gå.

Det krävs bara ett IQ över 75 för att förstå detta
https://en.wikipedia.org/wiki/IQ_classification
Senast redigerad av braattha 2022-05-24 kl. 22:33.
2022-05-24, 22:24
Medlem
trngws avatar
Som många i tråden med mig har påtalat, så är det rena lögner som sprids av några av trollen i tråden om en påhittad polisanmälan.

Någon sådan anmälan existerar inte. Det vet jag för jag har kontrollerat saken direkt med polisen.

Det yttersta beviset för trollens lögner, är deras egen vägran att presentera den anmälan de själva säger sig ha.

Dessa troll ljuger om så gott som allting, och de har aldrig några belägg för sina påståenden. Vilket är naturligt eftersom allt de sprider bara är lögner.
2022-05-24, 22:27
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Esbjörn har haft nästan 2 år på sig att hämta sina ägodelar.
(Han och Majkgård uppges ju ha varit där och forslat bort en massa saker)

Avtalet gav honom viss tidsbegränsad dispositionsrätt. när den upphör upphör även hans rätt att sätta sin fot oinbjuden på tomten.
Jag har inte sett det avtalet så jag vet inte vad det betyder, men om du läst anmälan så borde du ju sett det eftersom det skulle finnas en bild på det där.

Det märkliga är att anmälan lämnades in efter att Ebba postade på instagram och någon här (DU) fick för sig att det var en tavla (som i konstverk) hon stod och höll i.

ÄR det helt orimligt att tänka sig att det exempelvis är hans närstående som försöker sig på en fuling igen nu när media tröttnat på cirkusen?

Polisen lade ju ner ärendet direkt. utan att ens skicka det vidare till den instans som skall sköta anmälningar mot politiker. undras varför? Kan det vara så att polisen vet mer än vad du vet?

Som lite svårt att skicka vidare till den instans som sköter anmälningar mot politiker.
Ebba Busch är inte polisanmäld, så hur ska polisen kunna veta att MaryBum säger att hon är anmäld?
2022-05-24, 22:28
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Du vet vad Ebba de där hundratals människorna hon ansåg att polisen borde mejat ner? När hon bortförklarade sig så var andemeningen definitivt. Jag menar inte det jag säger och jag säger inte det jag menar.

Nu är den frågan helt offtopic, men när har Ebba sagt att polisen borde ha "mejat" ner hundratals människor? Det hon sa var:

"Varför har vi inte minst hundra skadade islamister, hundra skadade kriminella, hundra skadade upprorsmakare? Vi hade personer som tog till sten i syfte att döda svensk polis, i syfte att döda räddningstjänst, i syfte att döda i vissa fall sjukvårdspersonal. De borde vara de som är skadade, inte svensk polis."

Det är en rejäl skillnad på att skada och meja ner och i sammanhanget, ja, en folkmassa som försöker döda poliser, borde mötas av verkanseld, eller åtminstone varningsskott. Där det sköts varningsskott, lugnade det ner sig.

Citat:
Att Ebba Busch har polisanmälts inte mindre än tre(3!) gånger i samband med denna husaffär är ingen andemening. Det är sant och väldigt anmärkningsvärt värt. Trädfällningen, som lades ner, Förtalet som gav dryga böter och villkorlig dom. ( samt den civilrättsliga processen om skadestånd stånd) och nu att hon nekar en gammal dement man sina tillhörigheter, samt att hon förvägrar honom tillträde till hus och tomt, vilket enligt anmälan avtalet ska ge honom rätt till. Ebbas mamma skall till och med bryskt avvisat honom från tomten. Och inte att förglömma tavlan som var viktig för honom. Den som han inte får hämta enligt anmälan.

Om den som ägde din bostad tidigare polisanmäler dig för att h*n inte längre kan komma in i sin fd bostad, betyder det att du har gjort fel då? Antalet gånger man blivit polisanmäld spelar ingen roll. Möjligtvis att du kan räkna alla gånger som gått till rättegång, för då finns det någon substans bakom anmälan.

Om fastigheten övergått till Ebbas ägo, tillträdesdagen har passerats och specialavtalet har förverkats eller löpt ut, då är det inte längre Esbjörns prylar eller Esbjörns rätt att vistas på fastigheten. Varför håller han på och springer där, ett halvår efter förlikningen? Är nästa grej att polisanmäla Ebba för att hon slänger all skit på tomten han lämnat kvar?

Esbjörn förtjänar ingen vänlighet, för man blir behandlad som man behandlar. Hade han förblivit civilicerad och trevlig, hade han nog fått komma in på en kopp kaffe till och med.

Citat:
Det är möjligt att Esbjörn formulerade anmälan illa. Men det gör det ju inte mindre anmärkningsvärt. Att ett husköp går så illa.
Nej, det är högst osannolikt att jag skulle göra.
Esbjörn är dement vet du.

Esbjörn var inte dement. Lindrig kognitiv funktionsnedsättning.

Citat:
Nja, även om HD inte tar husaffärer i beaktande, så är det självklart att de kommer att resonera kring Esbjörns demens och hur den kan ha påverkar stadsfästelsen.

Esbjörn hade flera ombud som tillvaratog hans rättigheter, han var själv med under lång tid och förhandlade fram förlikningsavtalet och han skrev på. Sture har inte lämnat in något medicinskt intyg på att Esbjörn är dement, vad jag vet.
Senast redigerad av fnirp 2022-05-24 kl. 22:31.
2022-05-24, 22:34
Medlem
trngws avatar
Citat:
Fastigheten är faktiskt fantastiskt fin, ett rejält trähus, rejält byggt, så när renoveringen är klar kommer det att bli mycket fint. Sedan detta unika läge, vilket gör att värdet och utgångsbudet aldrig i helvete borde legat under 4500'.

Att du gör dej själv till en bättre människa än mej bara för att du älskar Ebba är inte rätt, för ditt agerandei tråden är inget annat än "slickarumpapåebbabuschbullshit".

Huset värderades till 4.2msek +- 200ksek. Ebba bjöd 3.8msek, helt rimligt och realistiskt i förhållande till värdering och förutsättningar. Esbjörn begärde 3.9msek, ett helt rimligt och realistiskt pris som Ebba accepterade. Ingen annan av de Esbjörn själv kollade med ville bjuda högre.

Att du gör dej själv till en bättre människa än andra bara för att du älskar Binninge är inte rätt, för ditt agerande i tråden är inget annat än "slickarumpapåenpedofilskit".
2022-05-24, 22:37
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Ja du, om man läser vad Katrin skrev i inlagan till SH gällande en ev. prövning, skulle det beviljas prövningstillstånd så lämnas en räkning tillställd Esbjörn för advokatkostnaderna för den juridiska processen.
Dvs. hela processen…….

Det är ju kanske det Sture mfl. vill, att Ebba ska få ta resten av Esbjörns pengar för det är ju precis det som kommer att hända!!

Det är ju att se till sin klients bästa, samt att det finns dom som hejjar på här Marry sjuan mfl.
så dom är ju egentligen för Ebba inte mot.
2022-05-24, 23:20
Medlem
trngws avatar
Ja, det där är ju en intressant frågeställning.

Om Ebba skulle begära att målet öppnas igen, mot bakgrund av att Esbjörn inte bara har brutit förlikningsavtalet utan dessutom själv överklagat den stadfästelsedom han själv begärde.

Vi har då en situation där bägge parter vill att målet tas upp i domstolen så som var planerat från början.

Det är då bara att köra på. Esbjörn får som han vill, målet tas upp i domstol, och Ebba får inte bara som hon vill, huset en gång för alla, utan hon kommer dessutom få full täckning för alla kostnader.

Det borde bli en win-win. Eller ja, en win-win för alla som är lika korkade som Esbjörn, kludden och pedofilen Binninge, WerryDum och Mr7.

Alla normalt funtade människor förstår att det bara blir en ännu större förlust för Esbjörn.
2022-05-24, 23:43
Medlem
Citat:
Helt säker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in