Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Du vet vad Ebba de där hundratals människorna hon ansåg att polisen borde mejat ner? När hon bortförklarade sig så var andemeningen definitivt. Jag menar inte det jag säger och jag säger inte det jag menar.
Nu är den frågan helt offtopic, men när har Ebba sagt att polisen borde ha "mejat" ner hundratals människor? Det hon sa var:
"Varför har vi inte minst hundra skadade islamister, hundra skadade kriminella, hundra skadade upprorsmakare? Vi hade personer som tog till sten i syfte att döda svensk polis, i syfte att döda räddningstjänst, i syfte att döda i vissa fall sjukvårdspersonal. De borde vara de som är skadade, inte svensk polis."
Det är en rejäl skillnad på att skada och meja ner och i sammanhanget, ja, en folkmassa som försöker döda poliser, borde mötas av verkanseld, eller åtminstone varningsskott. Där det sköts varningsskott, lugnade det ner sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Att Ebba Busch har polisanmälts inte mindre än tre(3!) gånger i samband med denna husaffär är ingen andemening. Det är sant och väldigt anmärkningsvärt värt. Trädfällningen, som lades ner, Förtalet som gav dryga böter och villkorlig dom. ( samt den civilrättsliga processen om skadestånd stånd) och nu att hon nekar en gammal dement man sina tillhörigheter, samt att hon förvägrar honom tillträde till hus och tomt, vilket enligt anmälan avtalet ska ge honom rätt till. Ebbas mamma skall till och med bryskt avvisat honom från tomten. Och inte att förglömma tavlan som var viktig för honom. Den som han inte får hämta enligt anmälan.
Om den som ägde din bostad tidigare polisanmäler dig för att h*n inte längre kan komma in i sin fd bostad, betyder det att du har gjort fel då? Antalet gånger man blivit polisanmäld spelar ingen roll. Möjligtvis att du kan räkna alla gånger som gått till rättegång, för då finns det någon substans bakom anmälan.
Om fastigheten övergått till Ebbas ägo, tillträdesdagen har passerats och specialavtalet har förverkats eller löpt ut, då är det inte längre Esbjörns prylar eller Esbjörns rätt att vistas på fastigheten. Varför håller han på och springer där, ett halvår efter förlikningen? Är nästa grej att polisanmäla Ebba för att hon slänger all skit på tomten han lämnat kvar?
Esbjörn förtjänar ingen vänlighet, för man blir behandlad som man behandlar. Hade han förblivit civilicerad och trevlig, hade han nog fått komma in på en kopp kaffe till och med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Det är möjligt att Esbjörn formulerade anmälan illa. Men det gör det ju inte mindre anmärkningsvärt. Att ett husköp går så illa.
Nej, det är högst osannolikt att jag skulle göra.
Esbjörn är dement vet du.
Esbjörn var inte dement. Lindrig kognitiv funktionsnedsättning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Nja, även om HD inte tar husaffärer i beaktande, så är det självklart att de kommer att resonera kring Esbjörns demens och hur den kan ha påverkar stadsfästelsen.
Esbjörn hade flera ombud som tillvaratog hans rättigheter, han var själv med under lång tid och förhandlade fram förlikningsavtalet och han skrev på. Sture har inte lämnat in något medicinskt intyg på att Esbjörn är dement, vad jag vet.