2022-05-24, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
De är sant faktiskt.
Ursäkta om jag är dum. Men nu när gruppspelen är över och kvartsfinaler är det nästa, så spelar det någon roll vilken grupp lagen tillhörde? Som sagt så är jag inte särskilt insatt i ordningen och reglerna. Men jag skulle sätta mina pengar på Finland, om hade några.
2022-05-24, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Älskar också hur de kör med tom kasses. De går all-in!

Precis Simpelt tjeckbedrägeri.
2022-05-24, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ursäkta om jag är dum. Men nu när gruppspelen är över och kvartsfinaler är det nästa, så spelar det någon roll vilken grupp lagen tillhörde? Som sagt så är jag inte särskilt insatt i ordningen och reglerna. Men jag skulle sätta mina pengar på Finland, om hade några.
Topplagen fortsätter i samma arena som de spelade grundspelet i.
2022-05-24, 21:44
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal
Danmark vinner mot Kanada men förlorar med 7-1 mot Slovakien. Enligt vissa argument här så har danskarna lagt sig för att slippa Kanada i slutspelet..

På vilket sätt la sig danskarna för att slippa Kanada i slutspelet? Har du kört finsk öppning (kastat korken) på Kosken eller?

Citat:
Ursprungligen postat av I.am.jeebus
Finland kan endast stå för sin egen insats. Vad några östblockare sysslar med är upp till dom. Tror Jalonen nåt år sedan redan uttalade sig om detta (citerar fritt ur minnet) "vill man vinna allt, ska man vinna allt på vägen, oberoende vem som kommer emot". Det var då Finlands väg upp i rankingen började.

Bra sagt och rätt inställning.

Citat:
Inte mitt problem att du lever under en sten och endast kollar hockey via siffror, första vm kanske? Det är för övrigt knappast överraskande, är det din hemsida?

Det är ju som att Tre Kronor skulle spela sina matcher och att slutspelet skulle vara i Malmö och inte i Stockholm. Det låter ju helt koko oavsett om Malmö har en nyare arena eller ej.

Inte min hemsida.
2022-05-24, 21:44
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

De spelar i samma stad och då kan de inte spela kvällsmatcherna samtidigt, de var ju detta som var frågan från början, så ena spelar 15.20 och den andra 19.20, de tänkte jag inte heller från början.
2022-05-24, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
På vilket sätt la sig danskarna för att slippa Kanada i slutspelet? Har du kört finsk öppning (kastat korken) på Kosken eller?
Precis, lika dumt att påstå att tjeckerna la sig.
2022-05-24, 21:51
Medlem
welcometorealitys avatar
Sverige spelar kl 14.30 på Torsdag mot Kanada
Finland spelar på kvällen sen mot Slovakien 19.20 på Torsdag enligt TV 6
2022-05-24, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det är ju som att Tre Kronor skulle spela sina matcher och att slutspelet skulle vara i Malmö och inte i Stockholm. Det låter ju helt koko oavsett om Malmö har en nyare arena eller ej.
Minns du hemma-vm 2002?
2022-05-24, 21:53
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Precis Simpelt tjeckbedrägeri.

En svensk flicksnärta intervjuar målvakten Jussi.
-"Alla jublar hur känns det? Hur kunde du hålla nollan igen"?
-"Det andra laget ville inte vinna..."

Citat:
De spelar i samma stad och då kan de inte spela kvällsmatcherna samtidigt, de var ju detta som var frågan från början, så ena spelar 15.20 och den andra 19.20, de tänkte jag inte heller från början.

Verkar som vi får en tidigare tid. Gott så. Mer tid för vila till lördagens semi mot Schweiz och sedan guldmatchen lite senare på söndagen mot Tyskland. Konstig final.
2022-05-24, 21:54
Medlem
Citat:
Sverige spelar kl 14.30 på Torsdag mot Kanada
Finland spelar på kvällen sen mot Slovakien 19.20 på Torsdag enligt TV 6
15:20 för Sverige
2022-05-24, 21:54
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Det räckte dock inte i matchen mot Sverige.
Sverige satsar ju allt på att vinna mot just Finland. Då blir det så här att de förlorar mer i övriga matcher än de vinner i matchen mot Finland. Sverige är en motståndare i mängden för Finland.
2022-05-24, 21:55
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
15:20 för Sverige

Niklas Jihde sa 14.30 nyss, jag reagerade också på tiden.Han sa det för andra gången, men här står det 15.20...

https://vmhockey.se/spelschema/
Senast redigerad av welcometoreality 2022-05-24 kl. 21:59.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in