2022-05-24, 13:52
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Försökte vitsa till det med läggmatch o straff.

Ja lite loj inställning av Sv, kanske inte vaknat riktigt?
Vilka de hoppas på att möta? Ingen aning, svårt att sia om, men tror de gärna slipper Kanada.

Såg inte sekvensen men han kanske inte ville riskera en icing?
Jo, sant. Min kommentar var halv-seriös (precis som din ).

Även fast Sverige såg loja ut idag är det ganska imponerande att hålla nollan på Lettland, det ska vi ta med oss + att vi får stanna i Tammerfors.
2022-05-24, 13:53
Medlem
allt.o.ingets avatar
Om Danmark vinner mot Slovakien kan Finland spela på resultatet. Om dom lägger sig mot Tjeckien slipper dom Kanada i kvarten. Så har man lagt tre av sveriges matcher kl 11.20. Vill man inte att folk kollar på matcherna eller?
Uselt arrangemang.
2022-05-24, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jo, sant. Min kommentar var halv-seriös (precis som din ).

Även fast Sverige såg loja ut idag är det ganska imponerande att hålla nollan på Lettland, det ska vi ta med oss + att vi får stanna i Tammerfors.

Japp, att vinna o hålla nollan är långt från fy skam. Gott jobb!

Och säkert positivt för Sv att få vara kvar på ”hemmaplan”.
2022-05-24, 14:01
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Om Danmark vinner mot Slovakien kan Finland spela på resultatet. Om dom lägger sig mot Tjeckien slipper dom Kanada i kvarten. Så har man lagt tre av sveriges matcher kl 11.20. Vill man inte att folk kollar på matcherna eller?
Uselt arrangemang.
Stämmer. Men Slovakien spelar faktiskt för kvartsfinalplats, så blir nog en tuff match för danskarna. Ska bli spännande.
2022-05-24, 14:07
Medlem
Känns absolut som troliga motståndaren blir Kanada då Finland och Tjeckien kommer kunna spela på resultatet från eftermiddagens möte mellan Slovakien och Danmark.

Tar Danmark 3 poäng så är det bara för Finland att spela oavgjort så blir det Sverige som får Kanada medan Finland får Danmark.

Om Slovakien tar poäng så kommer Tjeckien nöja sig med tredjeplatsen i gruppen och inte förta sig alls mot Finland eftersom de hellre vill möta Tyskland än Kanada.
2022-05-24, 14:11
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jag hoppas att Schweiz vinner VM-guld (om Sverige inte gör det). Schweiz har varit i två VM-finaler på 2000-talet och förlorat samtliga (mot Sverige såklart).
Ja, jag hoppas också på dem om det inte blir Sverige.
Sen finns det flera nationer jag ändå gillar i landslagssammanhang och skulle inte klaga om de vann guld, men just Schweiz håller jag lite högre.
2022-05-24, 14:24
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Uselt arrangemang.
Nja, att resonera sådär är ganska svenskt. Finland bryr sig inte om vem man möter i kvartsfinal. Utgångspunkten är att man ska kunna besegra alla lag då man går för guld.

Om det blir Kanada så blir det Kanada. Helst vill man ha slagit ut just Kanada för att guldet ska få tillräckligt med tyngd.
2022-05-24, 15:11
Medlem
Zingo2s avatar
Risken om vi får Kanada, så är VM över för vår del. Hoppas jag får fel.
Om så, blir Garpenlöv den sämsta förbundskapten vi haft någonsin.
2022-05-24, 15:18
Medlem
Ursäkta en hockey-noob, jag ser fram emot matchen oavsett men vilket lag är det som räknas som tveklöst bäst? Är det Kanada?
2022-05-24, 15:19
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressansvarig
Ursäkta en hockey-noob, jag ser fram emot matchen oavsett men vilket lag är det som räknas som tveklöst bäst? Är det Kanada?
I hela turneringen eller i matchen idag?
2022-05-24, 15:20
Medlem
Såg inte matchen men hur fan kunde Sverige bara göra ett mål? Ingen måstematch och spelarna sov därför?
2022-05-24, 15:23
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Såg inte matchen men hur fan kunde Sverige bara göra ett mål? Ingen måstematch och spelarna sov därför?
Ja, kändes lite som halv-läggmatch. Men trots att vi inte gav 100% så vann vi relativt komfortabelt ändå. Lettland hade inte mycket att säga till om. Det ser bra ut, med andra ord.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in