2022-05-24, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Jag läste det på Aftonbladet eller expressen iaf.
Ok, tack för besked, trevligt!

Men om nu inte kvällsblaskan ifråga bara har fabulerat ihop ett sånt uttalande från 21-åringen, så tyder det väl på ett läckage från polisutredningen?

Inte bra med poliser som glappar, särskilt inte de poliser som glappar mot ersättning.
Citera
2022-05-24, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78

Men om nu inte kvällsblaskan ifråga bara har fabulerat ihop ett sånt uttalande från 21-åringen, så tyder det väl på ett läckage från polisutredningen?

Inte bra med poliser som glappar, särskilt inte de poliser som glappar mot ersättning.

Ersättning från kvällstidningen spelar nog roll. Men i detta fall kan läckan också varit heligt förbannad. På ynglets arrogans, och efter att ha sett flickans öde.
Citera
2022-05-24, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Nästa adress i listan : Kumla (eller likvärdigt)
(Önsketänkande)
Ja, om han kan kommas åt..
Bevisas som skyldig.

Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
46 åriga kvinnan är ju gift enligt Ratsit, men med vem? brukar finnas en länk som går till detta, men ingen i detta fallet, kvinnan hyr givetvis utav det äldre paret, får bostadsbidrag för detta boendet, hennes man bor på annat ställe, plockar in bostadsbidrag för det boendet, de som delar ut bidragen har ingen möjlighet eller hinner inte kontrollera alla dessa fall, min systerson bodde för många år sedan i en lägenhet, i lägenheten bredvid var 8 st afrikaner skrivna, alla var hemma på dagarna , men det stod endast ett namn på dörrskylten, självklart uppgav alla dessa samma adress, fick bostadsbidraget utbetalat lätt som en plätt , det sker nu inga nämnvärda kontroller längre, därför är Skatte verket, Försäkringskassan oerhört tacksamma om man slår en signal vid misstanke om bidragsfusk.

Mycket konstigt att pappan inte skulle ha kommit till Sverige.
Bidragsfusk skulle kunna ha med det att göra. Familjen är ju "samla bidrag experter".
Pappan kan vara här med annat namn och lyfta bidrag i det namnet.
Kling och Klang kommer nog aldrig åt pappan iaf.

Varför blev bara kusinen misstänkt av de som inte är skrivna där?
Det var ju flera på brottsplatsen på morddagen.

Citat:
Källa till de 5 orden?

När skall detta ha uttalats?
Väl inte i den nu pågående utredningen rörande det misstänkta mordet på 14-åringen?
Där råder väl, får vi hoppas, strikt FU-sekretess.

Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Jag läste det på Aftonbladet eller expressen iaf.

Citat:

Vid en koll ser det ut som att "Ni kommer aldrig åt oss" är en trådsanning av Xinfu.
Tveksamt värde.

Jag har inget emot lite läckage från polisutredningar om det inte äventyrar processen.

EDIT: Tar tillbaka detta!

"Kusinen till den misstänkt mördade 14-åriga flickan i Nacka skrattade åt polisen i inledande förhör, enligt källor till Aftonbladet.

– Vad ska ni göra? Ni kommer aldrig åt oss, uppges han ha sagt."
https://omni.se/uppgifter-kusinen-sk...orhor/a/dnWe5B
Senast redigerad av ehehhas 2022-05-24 kl. 13:43.
Citera
2022-05-24, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Ersättning från kvällstidningen spelar nog roll. Men i detta fall kan läckan också varit heligt förbannad. På ynglets arrogans, och efter att ha sett flickans öde.
Visst, så kan det vara.
Men i min värld, där ordning och reda bör få råda, där har man utredare som kan kontrollera sina känslor och som kan styra sin reptilhjärna.

Läckage är olyckligt och glädjer egentligen bara folk som inte tänker längre än näsan räcker (i tråden finns exempel), men kan vid förhandlingen utnyttjas av duktiga advokater för att ifrågasätta utredningens objektivitet. Inte bra.
Citera
2022-05-24, 13:53
Medlem
Citat:
Visst, så kan det vara.
Men i min värld, där ordning och reda bör få råda, där har man utredare som kan kontrollera sina känslor och som kan styra sin reptilhjärna.

Läckage är olyckligt och glädjer egentligen bara folk som inte tänker längre än näsan räcker (i tråden finns exempel), men kan vid förhandlingen utnyttjas av duktiga advokater för att ifrågasätta utredningens objektivitet. Inte bra.
Javisst, risken är stor. Jag har dock en viss förståelse efter att ha jobbat med invandrarungdom. Man har inga möjligheter att hjälpa när man ser hedersförtryck, cheferna blundar och relativiserar. Ibland blev man bara så frustrerad.
Citera
2022-05-24, 14:20
Medlem
hejkittys avatar
Vi utländska tjejer måste börja prata mer öppet om hedersförtryck som förekommer i våra cirklar. Problemet är att de som har det värst oftast inte vågar säga något i fruktan om sitt liv.

Jag är en av de få som har haft turen att ha ”normala” föräldrar som inte hotat livet ur mig för att jag lämnat religionen och börjat dejta en vit kille. Vi som har detta privilegium behöver höja de förtrycktas röster. Men jag vet inte vart man ska börja.
Citera
2022-05-24, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejkitty
Vi utländska tjejer måste börja prata mer öppet om hedersförtryck som förekommer i våra cirklar. Problemet är att de som har det värst oftast inte vågar säga något i fruktan om sitt liv.

Jag är en av de få som har haft turen att ha ”normala” föräldrar som inte hotat livet ur mig för att jag lämnat religionen och börjat dejta en vit kille. Vi som har detta privilegium behöver höja de förtrycktas röster. Men jag vet inte vart man ska börja.

Hur pass stora möjligheter har ni att direkt stötta de som är utsatta? Ni vet mer om problemet och kan säkert upptäcka mer och förstå mer. Men också kunskap om hur viktigt det är att stötta på rätt sätt.

Sedan behöver lärare på alla stadier, från förskola till universitet få veta mer om hedersförtryck. Där kan ni också göra en insats.
Citera
2022-05-24, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Låter som detta kan ha varit upprinnelsen, bara 3 dagar efter är hon död.

vila i frid lilla flicka

usch så tragiskt, hon ville bara göra samma som sina klasskamraterna
samt våra politiker bara snackar om integrering att vi svenskar inte vill integreras med dessa
när det är dom som inte vill integreras utan fortsätta leva i sina klansamhällen
Citera
2022-05-24, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejkitty

Citat:
Hur pass stora möjligheter har ni att direkt stötta de som är utsatta? Ni vet mer om problemet och kan säkert upptäcka mer och förstå mer. Men också kunskap om hur viktigt det är att stötta på rätt sätt.

Sedan behöver lärare på alla stadier, från förskola till universitet få veta mer om hedersförtryck. Där kan ni också göra en insats.
Det är nog inte så mycket kunskap som saknas utan mer viljan att peta i problemet. Man kan tycka att det vore slutsnackat efter Fadime om var ribban borde ligga i Sverige men vi har trots allt hon (och inte minst hennes far) lärde oss inte kommit någonstans. Inte ens en broschyr som heter "Till dig som behandlar ditt barn som en defekt ägodel" har vi lyckats trycka upp...

Jag vet inte huruvida det är sådana här fall som gett upphov till påståendet att Sverige kidnappar barn för att svenskifiera dem utom föräldrarnas kontroll men det kanske vore på tiden att de oavsett vilket görs till sanning. Och att vi inte hymlar om det.
Citera
2022-05-24, 14:47
Medlem
hejkittys avatar
Citat:

Det är svårt att stötta som privatperson, för får den utsattas familj nys på det kan det bli värre både för den utsatta och den som stöttar.

Min plan är att vidareutbilda mig till en skolsjuksköterska och försöka fånga upp utsatta tjejer och erbjuda hjälp och stöd. Kanske samarbeta med socialtjänsten och andra myndigheter.
Citera
2022-05-24, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omvagen
usch så tragiskt, hon ville bara göra samma som sina klasskamraterna
samt våra politiker bara snackar om integrering att vi svenskar inte vill integreras med dessa
när det är dom som inte vill integreras utan fortsätta leva i sina klansamhällen

Nja. Har träffat många invandrare som flyttat till svenska områden när det varit dags för barnen att börja skolan för att de vill att de ska integreras och få en bättre framtid. Bland svenskarna är det däremot säkerligen en mycket stor majoritet som, när verkligheten tränger sig på, starkt motsätter sig integrering. De är rädda för att få familjer som den här som grannar och för att priserna på deras bostäder ska falla.

De här borde ha utretts för utvisning istället för högre bidrag pga misstanke om att de inte klarar att leva här som bidragsgivande hederliga medborgare. Det är sådana resoluta åtgärder som krävs för att opinionen ska vända.
Citera
2022-05-24, 14:52
Medlem
Gavins-Friends avatar
Så en etiopisk familj kommer till Sverige och får boende i ett område som en svensk stått i bostadskö i 10år bara kan drömma om. Sen öser vi våra skattepengar över familjen som inte är nöjda över allt bidrag och all hjälp landet gett dem, så de får ännu mer! Sen dödar mamman med hjälp av andra i familjen sin egen dotter på 14år för hon umgås med människor av annan etnicitet i ett land där etiopier inte ens är i närheten av majoritet.

Sen blir det saft och bullar bakom stängsel över detta hemska dåd i några år och familjen kommer väl ut och får fler bidrag.

Låter som en uppdiktad historia. Men nej, det är bara Sverige 2022.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in