2022-05-24, 10:57
Medlem
46 åriga kvinnan är ju gift enligt Ratsit, men med vem? brukar finnas en länk som går till detta, men ingen i detta fallet, kvinnan hyr givetvis utav det äldre paret, får bostadsbidrag för detta boendet, hennes man bor på annat ställe, plockar in bostadsbidrag för det boendet, de som delar ut bidragen har ingen möjlighet eller hinner inte kontrollera alla dessa fall, min systerson bodde för många år sedan i en lägenhet, i lägenheten bredvid var 8 st afrikaner skrivna, alla var hemma på dagarna , men det stod endast ett namn på dörrskylten, självklart uppgav alla dessa samma adress, fick bostadsbidraget utbetalat lätt som en plätt , det sker nu inga nämnvärda kontroller längre, därför är Skatte verket, Försäkringskassan oerhört tacksamma om man slår en signal vid misstanke om bidragsfusk.
Citera
2022-05-24, 10:58
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
- Ni kommer inte åt oss!

Fem (5) ord som klargör så otroligt mycket.
T.ex. att "vi" lever här i det som är "ert" samhälle, men under "de alternativa regler som vi själva har bestämt" oss för att de ska gälla.

Ett kaxigt uttalande i samband med polisförhör av den för mord misstänkte häktade 21-årige Sa4d Sh4fe Abdi (4=a), kusin till den mördade 14-åriga flickan.
Han bor i en hyres 3:a där totalt 7 pers bor. Spelar fotboll i Fisksätr4 United IF, vilka också är reggade på samma adress o lgh.

Han hade kunnat använt två ord (Fuck You), som i princip hade visat på likartade självsäkra tankegångar.
Naturligtvis hoppas man på att han nu har bitit sig själv hårt i den kroppsdel där solen sällan skiner.🤔😠

Detta reagerade jag också på, vilket jävla uttalande!
Snacka om att ha höga tankar om sig själv och tro att man är oåtkomlig, så oerhört vidrigt sagt.

”Ni kommer inte åt oss”

WTF?!
Det visar ju bara på hur dessa avskräde ser (ner) på oss svenskar och vår kultur.
Om en sån jävel så hade brunnit hade jag inte ens pissat på denne.

Tvi!
Citera
2022-05-24, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Detta reagerade jag också på, vilket jävla uttalande!
Snacka om att ha höga tankar om sig själv och tro att man är oåtkomlig, så oerhört vidrigt sagt.

”Ni kommer inte åt oss”

WTF?!
Det visar ju bara på hur dessa avskräde ser (ner) på oss svenskar och vår kultur.
Om en sån jävel så hade brunnit hade jag inte ens pissat på denne.

Tvi!

Han erkände mord med detta uttalande, den snubben är totalt körd, kan inte tänka mig annat.
Citera
2022-05-24, 11:51
Medlem
Citat:
- Ni kommer inte åt oss!

T.ex. att "vi" lever här i det som är "ert" samhälle, men under "de alternativa regler som vi själva har bestämt" oss för att de ska gälla.

Ett kaxigt uttalande i samband med polisförhör av den för mord misstänkte häktade 21-årige Sa4d Sh4fe Abdi (4=a), kusin till den mördade 14-åriga flickan.
Han bor i en hyres 3:a där totalt 7 pers bor. Spelar fotboll i Fisksätr4 United IF, vilka också är reggade på samma adress o lgh.

Han hade kunnat använt två ord (Fuck You), som i princip hade visat på likartade självsäkra tankegångar.
Naturligtvis hoppas man på att han nu har bitit sig själv hårt i den kroppsdel där solen sällan skiner.🤔😠
Källa till de 5 orden?
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Han erkände mord med detta uttalande, den snubben är totalt körd, kan inte tänka mig annat.
När skall detta ha uttalats?
Väl inte i den nu pågående utredningen rörande det misstänkta mordet på 14-åringen?
Där råder väl, får vi hoppas, strikt FU-sekretess.
Citera
2022-05-24, 12:25
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Källa till de 5 orden?

När skall detta ha uttalats?
Väl inte i den nu pågående utredningen rörande det misstänkta mordet på 14-åringen?
Där råder väl, får vi hoppas, strikt FU-sekretess.

Jag läste det på Aftonbladet eller expressen iaf.
Citera
2022-05-24, 12:26
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
46 åriga kvinnan är ju gift enligt Ratsit, men med vem? brukar finnas en länk som går till detta, men ingen i detta fallet, kvinnan hyr givetvis utav det äldre paret, får bostadsbidrag för detta boendet, hennes man bor på annat ställe, plockar in bostadsbidrag för det boendet, de som delar ut bidragen har ingen möjlighet eller hinner inte kontrollera alla dessa fall, min systerson bodde för många år sedan i en lägenhet, i lägenheten bredvid var 8 st afrikaner skrivna, alla var hemma på dagarna , men det stod endast ett namn på dörrskylten, självklart uppgav alla dessa samma adress, fick bostadsbidraget utbetalat lätt som en plätt , det sker nu inga nämnvärda kontroller längre, därför är Skatte verket, Försäkringskassan oerhört tacksamma om man slår en signal vid misstanke om bidragsfusk.
hennes man ska tydligen inte vara folkbokförd i Sverige, det hindrar ju iofs inte att han är här men bostadsbidrag kan han nog inte få?
Citera
2022-05-24, 12:29
Medlem
MissDecibellas avatar
Det är tamejfan så man blir mörkrädd..

”.. Domstolshandlingar som Samnytt tagit del av visar att familjen fick etableringsstöd och barnbidrag när den kom till Sverige. Mamman var emellertid inte nöjd med det, utan vände sig 2020 till domstol och krävde att även få socialbidrag.
Domstolen konstaterade i sin dom att den etiopiska familjen fick mer i bidrag än andra socialbidragstagare fick, och att den borde ha planerat sin ekonomi bättre istället för att kräva mer bidrag när pengarna var slut. Trots det beviljades extra bidrag till mat ”för att barnen inte ska lida nöd”.

Utdrag från artikeln ur Samnytt som länkades tidigare.
Citera
2022-05-24, 12:32
Medlem
"Jasså? Får vi inte mera socialbidrag? Nej men då svälter vi väl ungarna...?"

Och dessa fick behålla vårdnaden för att? Och vad gör dom ens här.. Flydde dom från sig själva hela vägen från deras hemland?
Citera
2022-05-24, 12:51
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Det är tamejfan så man blir mörkrädd..

”.. Domstolshandlingar som Samnytt tagit del av visar att familjen fick etableringsstöd och barnbidrag när den kom till Sverige. Mamman var emellertid inte nöjd med det, utan vände sig 2020 till domstol och krävde att även få socialbidrag.
Domstolen konstaterade i sin dom att den etiopiska familjen fick mer i bidrag än andra socialbidragstagare fick, och att den borde ha planerat sin ekonomi bättre istället för att kräva mer bidrag när pengarna var slut. Trots det beviljades extra bidrag till mat ”för att barnen inte ska lida nöd”.

Utdrag från artikeln ur Samnytt som länkades tidigare.

Citat:
- Ni kommer inte åt oss!

Helt sjukt om dessa grejer stämmer..

Själv lever jag på några hundralappar lägre än existensminimum som långtidssjuk ensamstående med 2 barn.
Och jag tycker ändå att vi har ett drägligt liv med hela och rena kläder samt mat på bordet.

Helt klart har de kommit hit för att leva på samhället, och om hon flyttade hit 2019 och redan 2020 krävde även socbidrag så har hon varit helt insatt i vilka "förmåner" som finns.

edit: Obs: för att inte dra alla över en kant så var det just i det här specifika fallet. de som kommer hit pga krig och andra hemskheter och verkligen behöver hjälpen skulle inte vara så insatta i hur de kan få ut max av statens pengar utan skulle vara tacksamma för det de får
Senast redigerad av Mercede 2022-05-24 kl. 12:55.
Citera
2022-05-24, 12:52
Medlem
K-Glitchens avatar
Det ENDA sättet att få slut på det här vansinnet är att STOPPA bidragen.
Vi måste få stopp på denna magnet som drar hit människor från afrika som bor i hyddor med jordgolv.
Det går inte att hålla på att ösa pengar på analfabeter i ett sånt här litet land där så få människor som jobbar ska betala för allt.
Citera
2022-05-24, 12:58
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Helt sjukt om dessa grejer stämmer..

Själv lever jag på några hundralappar lägre än existensminimum som långtidssjuk ensamstående med 2 barn.
Och jag tycker ändå att vi har ett drägligt liv med hela och rena kläder samt mat på bordet.

Helt klart har de kommit hit för att leva på samhället, och om hon flyttade hit 2019 och redan 2020 krävde även socbidrag så har hon varit helt insatt i vilka "förmåner" som finns.

Dessa två meningar från Aftonbladets artikel om mordet kan jag inte heller låta bli att reagera på.
Att vi i Sverige ens ska ”behöva” veta vad ett hedersmord är..

”.. Det första kända svenska hedersmordet i Sverige inträffade 1996. Då kände de flesta ännu inte till begreppet hedersmord…”

Och det fortsätter med;

”.. Efter det har andra hedersmord inträffat. Hedersmord är dock ofta svåra att utreda. Den typen av brott omgärdas ofta av en stark tystnadskultur där familjen som misstänks sluter upp kring varandra och berättar samma historia..”

Hucklemorsan verkar inte direkt ”ta seden dit man kommer” då det även står;

”..• Måndagen den 16 maj har flickan och hennes mamma ett möte med skolan. Där får mamman enligt Aftonbladets uppgifter veta att dottern ingått i en grupp i skolan där både pojkar och flickor deltagit. Mamman ska då ha verkat bli upprörd och börjat prata med dottern på deras hemspråk.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...jen-kan-haktas
Citera
2022-05-24, 13:03
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Dessa två meningar från Aftonbladets artikel om mordet kan jag inte heller låta bli att reagera på.
Att vi i Sverige ens ska ”behöva” veta vad ett hedersmord är..

”.. Det första kända svenska hedersmordet i Sverige inträffade 1996. Då kände de flesta ännu inte till begreppet hedersmord…”

Och det fortsätter med;

”.. Efter det har andra hedersmord inträffat. Hedersmord är dock ofta svåra att utreda. Den typen av brott omgärdas ofta av en stark tystnadskultur där familjen som misstänks sluter upp kring varandra och berättar samma historia..”

Hucklemorsan verkar inte direkt ”ta seden dit man kommer” då det även står;

”..• Måndagen den 16 maj har flickan och hennes mamma ett möte med skolan. Där får mamman enligt Aftonbladets uppgifter veta att dottern ingått i en grupp i skolan där både pojkar och flickor deltagit. Mamman ska då ha verkat bli upprörd och börjat prata med dottern på deras hemspråk.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...jen-kan-haktas

Låter som detta kan ha varit upprinnelsen, bara 3 dagar efter är hon död.

vila i frid lilla flicka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in