2022-05-24, 02:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
nei, men jeg tok helt feil av ditt intellekt. Du får google de stikkordene jeg ga om amun-ra og se hva du da ender opp med. Til en dåre osv.
Du er nok frustrert. Ingen tvil kommer deg til gode.
Citera
2022-05-24, 06:31
Medlem
Slettsnokens avatar
Huff, her var det mye å scrolle igjen, at folk gidder å lire av seg så mye fjas?

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
ett av to. Strips også. Sannsynligvis innpakket i plast med gaffa. Ser ut som hastverk. Legge igjen ting.
Dette dreier seg om klassisk overfabrikkering som ofte gjøres i forsikringssvindelsaker o.l. eller f.eks. der en ansatt hevder seg ranet, men selv er med på det.
Citera
2022-05-24, 07:20
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Dette dreier seg om klassisk overfabrikkering som ofte gjøres i forsikringssvindelsaker o.l. eller f.eks. der en ansatt hevder seg ranet, men selv er med på det.

En klassisk "vanntett plan" - som Egon Olsen ville kalt det. Eller billedlig talt - et kjede er
aldri sterkere enn det svakeste leddet. Som i denne saken kan bety trusselbrevet og kryptorigget.
Citera
2022-05-24, 09:19
Medlem
Lurer på om det har kommet noen nye tips nå, etter at politiet friga opplysninger om datautstyret som var brukt til å skrive og printe ut trusselbrevet.

Jeg tror noen husker noe.

Det er så rart med det. Det kan ta litt tid å koble disse detaljene til hendelser noen husker.
Citera
2022-05-24, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Low budget bunnpris GM ville selvsagt brukt GIMP. Et gratis open source photoshop klone og aldri betalt photoshop lisens. Etter at Adobe innførte CC så selger de ikke lengre dyre stand alone lisenser.
Da har han heller ikke kjørt langt av gårde med AEH.
Citera
2022-05-24, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Dette underbygger at kryptorigget er en bevisst villedning. Hvorfor skulle den den påståtte kidnapperen ta hensyn til TH sin økonomi? Hen burde jo drite langt i hvor dyrt dette ble for TH.

Hvis det hadde vært en ekte kryptoGM inne i bildet her, så hadde hen faktisk vært interessert i å påvirke XMR-kursen høyest mulig slik at han fikk makset ut profitten sin når hen skulle selge seg ut.

Min konklusjon: forfatteren av trusselbrevet forstår ikke hvordan kryptomarkedet fungerer. Altså en amatør.

Kravet var vel 9 mill. Euro. Hvis verdien på monero går opp som følge av kjøpet, så får vel GM mindre monero for disse 9 millionene? TH må betale det samme uansett.

Jeg er enig i at det sannsynligvis er amatører som står bak. Altså personer uten langt rulleblad. RU passer etter min mening perfekt til gjerningsmannsprofilen. TH tror jeg ville brukt helt andre metoder, hvis han hadde planer om å drepe kona. Han burde ha forstått hvilken situasjon han satte seg i ved en fingert kidnappingsplan.
Senast redigerad av Lorentsen 2022-05-24 kl. 09:46. Anledning: Tilføyelse
Citera
2022-05-24, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Da har han heller ikke kjørt langt av gårde med AEH.
Og kanskje GM kjørte el-bil, og bilkjøring to ganger på gangveien skyldtes at GM på første kjøretur fant ut at han hadde for lite strøm og måtte hjem og lade (eller kjørte til nærmeste hurtiglading?) og han kom deretter tilbake etter 1 time?
Kanskje GM var innom den samme bensinstasjonen som TH møtte politiet på?
Ble ansatte på den bensinstasjonen eventuelt avhørt, i tilfelle de hadde lagt merke til noe den morgenen/dagen?
Citera
2022-05-24, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainacht
Jeg undrer meg over at han ikke vil bidra til egen renvasking. Men meg om det. At barna ikke presser ytterligere på, er nesten enda rarere. En prestedatter som sluker alt rått, det er rart å være vitne til.

Jeg tror det er et enkelt og klart svar på det. Han er skyldig.

Han er som en god bridgespiller, med dårlige kort på hånden. Han lar motstanderen, her politiet, føre spillet og håper at motstander gjør alle tabber og feil som er mulig å gjøre.

Det er det beste alternativet hans. Desto mer aktivt TH deltar nå, desto raskere vil han avsløre seg som skyldig.

Derfor er det stille og rolig, fra TH og advokaten hans, fra barna og bistandsadvokaten deres.
Citera
2022-05-24, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Kravet var vel 9 mill. Euro. Hvis verdien på monero går opp som følge av kjøpet, så får vel GM mindre monero for disse 9 millionene? TH må betale det samme uansett.

Jeg er enig i at det sannsynligvis er amatører som står bak. Altså personer uten langt rulleblad. RU passer etter min mening perfekt til gjerningsmannsprofilen. TH tror jeg ville brukt helt andre metoder, hvis han hadde planer om å drepe kona. Han burde ha forstått hvilken situasjon han satte seg i ved en fingert kidnappingsplan.
Godt poeng! Det forklarer også hvorfor GM skrev noe i trusselbrevet om å kjøpe all Monero på en handel hvis det var mulig.
Citera
2022-05-24, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Godt poeng! Det forklarer også hvorfor GM skrev noe i trusselbrevet om å kjøpe all Monero på en handel hvis det var mulig.

Jeg tenker også at det vil kunne komme en umiddelbar korreksjon i markedet etter kjøpet er gjennomført, hvis verdien på monero har gått mye opp. Da vil vel også GM sitte igjen med mindre av de 9 millionene Euroene, som var kravet i trusselbrevet. Jeg aner ikke om dette stemmer, men vi får høre hva ekspertene sier.
Citera
2022-05-24, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg tenker også at det vil kunne komme en umiddelbar korreksjon i markedet etter kjøpet er gjennomført, hvis verdien på monero har gått mye opp. Da vil vel også GM sitte igjen med mindre av de 9 millionene Euroene, som var kravet i trusselbrevet. Jeg aner ikke om dette stemmer, men vi får høre hva ekspertene sier.
Jeg forstår. Men kanskje GM tenkte langsiktig og han regnet kanskje med at Monerokursen uansett ville gå opp senere?
Citera
2022-05-24, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg forstår. Men kanskje GM tenkte langsiktig og han regnet kanskje med at Monerokursen uansett ville gå opp senere?

Ja, det er mulig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in