Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
....Hur tror du att det hade gått för sp*rs om de var utan Kane & Son i 2 månader, Huh? Tierney och Partey är AFCs 2 viktigaste spelare.
Grattis till fjärdeplatsen, men ni tog den inte fair and square.
Det hade förmodligen gått sämre men nu blev det inte så, så jag bryr mig inte. Det är tabellplaceringen som räknas, oavsett skador. Så vitt jag vet får man än så länge inte extrapoäng för att spelare är skadade. Din kritik borde vara riktad åt din klubb, vars trupp är oerhört tunn vilket är roten till problemet du skyller er placering på.
Det är förresten en helt ologisk jämförelse, den du gör mellan en ytterback+mittfältare och två anfallare som tillsammans stänkt in 51 mål under säsongens gång. Du minns kanske också att Kane var helt ur form i början av säsongen och gjorde sitt första ligamål 17:e oktober? Sitter vi som håller på Spurs och påstår att vi tagit tredjeplatsen om han varit i form? Nej, det gör vi inte för det är helt hypotetiskt och totalt ointressant i efterhand. Samma kan sägas om United, som haft en dålig säsong. "Hade bara United fått till sitt spel hade de hamnat före Arsenal. Så Arsenal tog inte femteplatsen fair and square."
Ja du, man kan fortsätta den här typen av resonemang och till sist sitter man och förundras över varför inte MK Dons vann Champions League eller varför inte Kirgizistan vann VM

Tänk om, tänk om, tänk om
Och för att nämna den helhet som du ofta beskyller andra användare för att sakna i sina resonemang - det finns fler faktorer än dessa två skador som påverkade er säsong negativt. Du som uppskattar fakta borde vara intresserad.
- Arsenal skeppade iväg Aubameyang utan en fullvärdig ersättare och gick miste om eftertänkte Vlahovic.
- Pepe kostade €79m och har mäktat med totalt 27 mål på tre säsonger i Arsenal - blott fyra fler än vad Son gjorde under hela 2021/22. Än så länge en enorm flopp, vilket jag tror är ett större problem än som erkänns.
- Arsenal viker ner sig i stora matcher och vissa spelare är odisciplinerade och verkar ha en benägenhet att tappa huvudet (Xhaka, Partey, Holding...). 16 röda kort bara under Arteta.
- Släppte in fler mål än förra säsongen trots förstärkningar i backlinjen.
- +13 i målskillnad, vilket bortsett från säsongen 19/20 är Arsenals sämsta siffra sedan säsongen 94/95.
- Samma med mål framåt (61), en förbättring från föregående två säsonger men oerhört dåligt historiskt.
Och tack för gratulationerna!

Det värmer så otroligt mycket när det kommer från just dig