2022-05-23, 16:24
Medlem
Drickbacks avatar
En del verkar inte ha kunskapen att man ska se om sitt hus innan det faller dvs rusta för framtiden
Citera
2022-05-23, 16:33
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Hahaha klockrent kingen! 😂😅

Komiskt att vilja byta ut Fabinho och Thiago för övrigt, som är två av världens bästa spelare i sina roller. De ska ingenstans.
Killen ville ha ned Diaz på mittfältet, säger väll allt
Citera
2022-05-23, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Nu åkte de ut. Fansen är oroliga inför framtiden då ägarna har jobbat upp en relativt stor skuld.

Burnley ligger runt plats 54 på listan över UKs största tätorter, och tänker man på det får de nog vara nöjda med sex år i PL. De senaste tio åren har varit lagets bästa sedan 50-60-talet.

För ligan är det nog bättre om lag från större städer spelar där, och min nostalgi för något sorts inbillat Åshöjden är i jämförelse kanske inte värd så mycket.

Med det sagt är det ingen dum idé ifall Nottingham tar sig upp. Ett lag ifrån Sheffield borde också vara i PL.

Var väl dags nu, men tycker det känns lite fel då de drabbades hårdast av alla under vinterns fuskperiod med inställda matcher. Varenda motståndare hade ett par skador och nåt covidfall och vägrade spela pga att de anmält för tunna trupper till säsongen, PL accepterade vilka ursäkter som helst, och Burnley drabbades av ett stentufft spelschema av hängmatcher trots att de själva hade skött sig. Och orkade inte med spurten. Orättvist, även om det är svårt att säga hur sluttabellen hade blivit om PL slagit näven i bordet och tvingat alla lag spela matcherna på utsatta datum.
Citera
2022-05-23, 16:44
Medlem
Drickbacks avatar
Någon verkar ha svårt att läsa signatur och dessutom svårt för att se spelaregenskaper..

Är låg % chans att Keita skulle i en enda match vara bättre än Diaz på mittfältet.. Just nu gör Diaz större nytta i anfallet.

Host Host VvD & Matip var något annat innan de blev mittbackar…

För att ha 0 fotbollskunskaper enligt några är det ytterst märkligt att Klopp ändrar till saker som jag har förslagit en bra stund innan förändringen sker påfallande ofta..
Senast redigerad av Drickback 2022-05-23 kl. 16:58.
Citera
2022-05-23, 16:45
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Var väl dags nu, men tycker det känns lite fel då de drabbades hårdast av alla under vinterns fuskperiod med inställda matcher. Varenda motståndare hade ett par skador och nåt covidfall och vägrade spela pga att de anmält för tunna trupper till säsongen, PL accepterade vilka ursäkter som helst, och Burnley drabbades av ett stentufft spelschema av hängmatcher trots att de själva hade skött sig. Och orkade inte med spurten. Orättvist, även om det är svårt att säga hur sluttabellen hade blivit om PL slagit näven i bordet och tvingat alla lag spela matcherna på utsatta datum.

Burnley hade också ett utbrott och ställde in matcher så dom är knappast oskyldiga. Klubben förtjänar bara skit efter att ha sparkat Dyche som gjort underverk med det där pissgänget i flera år.
Citera
2022-05-23, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
....Hur tror du att det hade gått för sp*rs om de var utan Kane & Son i 2 månader, Huh? Tierney och Partey är AFCs 2 viktigaste spelare.

Grattis till fjärdeplatsen, men ni tog den inte fair and square.
Det hade förmodligen gått sämre men nu blev det inte så, så jag bryr mig inte. Det är tabellplaceringen som räknas, oavsett skador. Så vitt jag vet får man än så länge inte extrapoäng för att spelare är skadade. Din kritik borde vara riktad åt din klubb, vars trupp är oerhört tunn vilket är roten till problemet du skyller er placering på.

Det är förresten en helt ologisk jämförelse, den du gör mellan en ytterback+mittfältare och två anfallare som tillsammans stänkt in 51 mål under säsongens gång. Du minns kanske också att Kane var helt ur form i början av säsongen och gjorde sitt första ligamål 17:e oktober? Sitter vi som håller på Spurs och påstår att vi tagit tredjeplatsen om han varit i form? Nej, det gör vi inte för det är helt hypotetiskt och totalt ointressant i efterhand. Samma kan sägas om United, som haft en dålig säsong. "Hade bara United fått till sitt spel hade de hamnat före Arsenal. Så Arsenal tog inte femteplatsen fair and square."

Ja du, man kan fortsätta den här typen av resonemang och till sist sitter man och förundras över varför inte MK Dons vann Champions League eller varför inte Kirgizistan vann VM Tänk om, tänk om, tänk om

Och för att nämna den helhet som du ofta beskyller andra användare för att sakna i sina resonemang - det finns fler faktorer än dessa två skador som påverkade er säsong negativt. Du som uppskattar fakta borde vara intresserad.

- Arsenal skeppade iväg Aubameyang utan en fullvärdig ersättare och gick miste om eftertänkte Vlahovic.
- Pepe kostade €79m och har mäktat med totalt 27 mål på tre säsonger i Arsenal - blott fyra fler än vad Son gjorde under hela 2021/22. Än så länge en enorm flopp, vilket jag tror är ett större problem än som erkänns.
- Arsenal viker ner sig i stora matcher och vissa spelare är odisciplinerade och verkar ha en benägenhet att tappa huvudet (Xhaka, Partey, Holding...). 16 röda kort bara under Arteta.
- Släppte in fler mål än förra säsongen trots förstärkningar i backlinjen.
- +13 i målskillnad, vilket bortsett från säsongen 19/20 är Arsenals sämsta siffra sedan säsongen 94/95.
- Samma med mål framåt (61), en förbättring från föregående två säsonger men oerhört dåligt historiskt.

Och tack för gratulationerna! Det värmer så otroligt mycket när det kommer från just dig
Senast redigerad av radiopanna 2022-05-23 kl. 19:05.
Citera
2022-05-23, 19:12
Moderator
zanteras avatar
Ni ödslar bara er tid med att försöka argumentera med någon som aldrig kommer backa. Spelar ju ingen roll hur många citat som plockas fram om att Conte var klar för Arsenal eller att Arsenal 130% skulle ta fjärdeplatsen, det är ju ändå bara bortförklaringar. Nu är väl Arsenal i en tacksam sits för fans som alltid är offren då man kan skylla på skador (man brukar bygga laget runt skadedrabbade spelare), domare (som alltid är emot just Arsenal av någon anledning). Hade Arsenal gått skadefria och inte haft domaren "emot sig" så hade det ju hittats något annat att skylla på att fjärdeplatsen uteblev. Dåligt väder? Dåligt pumpade bollar? Oavsett skulle ni aldrig se ett inlägg i stil med "Jag hade fel". Synd ändå med tanke på att nivån i tråden alltid sjunker direkt när pajasen dyker upp. :/

Grattis City till ligatiteln, och även om de låg under med 2-0 så blev det aldrig riktigt spännande med tanke på att Liverpool inte tog ledningen förräns City redan avgjort. Personligen tycker jag Leeds tillför mer i PL än Burnley så kul att de klarade sig. Att Spurs skulle hålla undan för fjärdeplatsen kändes också säkert. Angående Man Utd så hade jag bettat på oavgjort så var ju inte långt ifrån - men visste ärligt talat att vår 6e plats skulle hänga mer på om West Ham bottlade sin match än att vi skulle ha chans att ta 3p i vår. Annars är det inte så mycket att säga, säsongen har varit ett stort fiasko men nu har vi ny tränare klar och man kan bara blicka framåt. Oerhört glad att bli av med clowner som Pogba och Lingard i sommar iaf.
Citera
2022-05-23, 19:53
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Burnley...Nu har man åkt ner i gruvan och där kan man bli kvar i årtionden...

Det kan lätt hända, Sunderland åkte ju ur championship efter att ha åkt ur PL.

Burnley själva var utanför högsta divisionen i 34 år och under 80-talet var de nära att även trilla ur dåvarande division fyra.

Så du har säkert rätt. Det finns många "små" städer som kan konkurrera med Burnley när dessa inte längre får pengar från PL.
Citera
2022-05-23, 21:08
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Klopp
Citat:
He added: 'Yeah, yeah, yeah. I don't understand how the Wolverhampton supporters can celebrate when City score a goal. I don't understand these kind of feelings. But it was not completely unexpected, we knew it could happen.'

Guardiola
Citat:
"Everyone in this country supports Liverpool, the media and everyone."

"Of course, Liverpool has an incredible history in Europe," Pep added, in reference to Liverpool's six European Cup wins. "Not in the Premier League - they've won one in 30 years."

Två tränare som såklart inte har koll på historia och kulturen. Om det inte var klart redan innan, så är det än mer så nu efter att de flesta höll på City i toppstriden ja. Bara se på i prinip all de stora nyhetssajterna i England och kommentarsfälten. Inte för att någon gillar City som lag. Snarare tvärtom. De flesta äcklas av arabens leksak som fuskat till sig framgångar med smutsiga pengar och respekterar nog Liverpool som fotbollsklubb mer. Men går samtidigt inte att bortse från en lång historia där Liverpool skapat sig många fiender från alla Englands hörn och kanter. City är i sammanhanget en liten parantes som inte framkallar samma känslor. Så inte konstigt att Wolves fansen jublade. Såklart extra pluspoäng att man lurade Liverpool fansen att tro att man vunnit titeln genom att låtsas att Villa gjort 3-3. Mer i lije den typen av hån man förväntar sig av Engelska fans snarare än att springa fram till spelare oh tränare och veva
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Nu åkte de ut. Fansen är oroliga inför framtiden då ägarna har jobbat upp en relativt stor skuld.

Burnley ligger runt plats 54 på listan över UKs största tätorter, och tänker man på det får de nog vara nöjda med sex år i PL. De senaste tio åren har varit lagets bästa sedan 50-60-talet.

För ligan är det nog bättre om lag från större städer spelar där, och min nostalgi för något sorts inbillat Åshöjden är i jämförelse kanske inte värd så mycket.

Med det sagt är det ingen dum idé ifall Nottingham tar sig upp. Ett lag ifrån Sheffield borde också vara i PL.
Citat:
In the latest accounts, it is confirmed that £102m-worth of debt has been taken on through two of its holding companies, £65m to Burnley FC Holdings Ltd and £37m to the Burnley Football and Athletic Company. On the £65m loan specifically, it is outlined in the accounts that it attracts 8% annual interest.

9 spelare vars kontrakt går ut. Man sparkade tränren som byggt upp den stabila grund man stod på och står nu utan både organisation och tränare. Tro fan att fansen ska vara oroliga. Inte ens fallskärmen kan rädda dom nu. Blir ett tufft år i The Championship.
Citera
2022-05-23, 21:15
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
...[om Burnley]
9 spelare vars kontrakt går ut. Man sparkade tränren som byggt upp den stabila grund man stod på och står nu utan både organisation och tränare. Tro fan att fansen ska vara oroliga. Inte ens fallskärmen kan rädda dom nu. Blir ett tufft år i The Championship.

Tack för infon.
Citera
2022-05-23, 22:46
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Hahaha klockrent kingen! 😂😅

Komiskt att vilja byta ut Fabinho och Thiago för övrigt, som är två av världens bästa spelare i sina roller. De ska ingenstans.
Yep. Fick mig ett gött skratt när jag först fick se detta Och nu är det bara 1 dryg vecka kvar tills Liverpool’s shop kommer att sänka priset på: ”Champions Of Europe” tröjorna oxå Önskar du dig en sådan?🤔

Annars så har jag ingen aning om vad det är du yrar om med Thiago/Fabinho.
Citera
2022-05-23, 23:05
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Det hade förmodligen gått sämre men nu blev det inte så, så jag bryr mig inte. Det är tabellplaceringen som räknas, oavsett skador. Så vitt jag vet får man än så länge inte extrapoäng för att spelare är skadade. Din kritik borde vara riktad åt din klubb, vars trupp är oerhört tunn vilket är roten till problemet du skyller er placering på.

Det är förresten en helt ologisk jämförelse, den du gör mellan en ytterback+mittfältare och två anfallare som tillsammans stänkt in 51 mål under säsongens gång. Du minns kanske också att Kane var helt ur form i början av säsongen och gjorde sitt första ligamål 17:e oktober? Sitter vi som håller på Spurs och påstår att vi tagit tredjeplatsen om han varit i form? Nej, det gör vi inte för det är helt hypotetiskt och totalt ointressant i efterhand. Samma kan sägas om United, som haft en dålig säsong. "Hade bara United fått till sitt spel hade de hamnat före Arsenal. Så Arsenal tog inte femteplatsen fair and square."

Ja du, man kan fortsätta den här typen av resonemang och till sist sitter man och förundras över varför inte MK Dons vann Champions League eller varför inte Kirgizistan vann VM Tänk om, tänk om, tänk om

Och för att nämna den helhet som du ofta beskyller andra användare för att sakna i sina resonemang - det finns fler faktorer än dessa två skador som påverkade er säsong negativt. Du som uppskattar fakta borde vara intresserad.

- Arsenal skeppade iväg Aubameyang utan en fullvärdig ersättare och gick miste om eftertänkte Vlahovic.
- Pepe kostade €79m och har mäktat med totalt 27 mål på tre säsonger i Arsenal - blott fyra fler än vad Son gjorde under hela 2021/22. Än så länge en enorm flopp, vilket jag tror är ett större problem än som erkänns.
- Arsenal viker ner sig i stora matcher och vissa spelare är odisciplinerade och verkar ha en benägenhet att tappa huvudet (Xhaka, Partey, Holding...). 16 röda kort bara under Arteta.
- Släppte in fler mål än förra säsongen trots förstärkningar i backlinjen.
- +13 i målskillnad, vilket bortsett från säsongen 19/20 är Arsenals sämsta siffra sedan säsongen 94/95.
- Samma med mål framåt (61), en förbättring från föregående två säsonger men oerhört dåligt historiskt.

Och tack för gratulationerna! Det värmer så otroligt mycket när det kommer från just dig
Det finns inga ursäkter för skador osv. Men det är ju klart att det har en påverkan.. speciellt om det gäller ett lags två bästa/viktigaste spelare. Och som jag har redan förklarat för dig ett flertals ggr här inne, så har AFCs spel under den här säsongen byggts på att Tierney via Partey spelar fram bollen. Och utan dessa två grabbar, så fungerade inte vårat spel optimalt. Detta märktes tydligt i de sista 9 matcherna, speciellt mot Palace, Brighton & Soton.

Men jag är helt övertygad om att vi hade redan säkrat oss minst 4:e platsen innan derbyt om det inte var skadorna på Tierney & Partey. Tottenham hade då varit helt chanslösa på fjärdeplatsen.

Annars så håller jag med om att det var idiotiskt av Edu/Arteta att skeppa iväg flera spelare utan att ta in värdiga ersättare.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-05-23 kl. 23:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in