2022-05-23, 13:23
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Nu åkte de ut. Fansen är oroliga inför framtiden då ägarna har jobbat upp en relativt stor skuld.

Burnley ligger runt plats 54 på listan över UKs största tätorter, och tänker man på det får de nog vara nöjda med sex år i PL. De senaste tio åren har varit lagets bästa sedan 50-60-talet.

För ligan är det nog bättre om lag från större städer spelar där, och min nostalgi för något sorts inbillat Åshöjden är i jämförelse kanske inte värd så mycket.

Med det sagt är det ingen dum idé ifall Nottingham tar sig upp. Ett lag ifrån Sheffield borde också vara i PL.

Burnley gjorde bort sig totalt mot Newcastle igår. Att dra på sig en straff som de gjorde och som gav 0-1 är bland det mest idiotiska man kan göra i det läget. Se nedan. I en sådan match måste man ju få första målet med sig. Nu har man åkt ner i gruvan och där kan man bli kvar i årtionden.

https://www.youtube.com/watch?v=jd8HnkIL85k

Jag höll ju inte på Burnley p g a av några sympatier för småklubbar och småorter. Jag höll på dem mot Leeds SCUM.

För övrigt. Brighton hade endast vunnit tre hemmamatcher utav 17 och endast gjort 12 mål framåt. Man slår sedan i de två sista hemmamatcherna United med 4-0 och West Ham med 3-1, båda lagen som slogs om EL-platsen. Märkligt hur det ibland kan bli. Brighton gör för övrigt också sin bästa säsong i historien via niondeplatsen. Tidigare hade men bäst varit trettonde 1981/1982.
Citera
2022-05-23, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Cucurella och Nunes
Visst att cucurella gör magi i Brighton,men är han verkligen så bra att han är city material?
Senast redigerad av drhasch81 2022-05-23 kl. 13:38.
Citera
2022-05-23, 13:35
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Cucurella och Nunes
👍🏻
Citera
2022-05-23, 13:43
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Alisson
Trent Konate VvD Robertson
Blank Blank Blank
Salah Mané Diaz

Fabinho, Henderson & Thiago är bra men men för att sig förbi er måste det handlas nytt.

Fabinho - går för långsamt i löpningar och vändningar
Henderson - brister i tekniken, orka löpa 90 min straffområde - straffområde vecka in vecka ut
Thiago - ”orkeslös” i löpningar (vill lägga till Diaz arbetsinsats på honom så hade det varit kanon)

Söker egentligen 2 Gerrad/De Bruyne men Liverpool har inte de pengarna och finns ingen att köpa på marknaden heller tycker jag.

Dagens mittfält räcker inte riktigt till att backa upp anfallet och täcka framför backarna så som jag vill att de ska spela. Vet att Klopp söker ny mittfältare men Aurelien Tchouameni verkar välja Real Madrid.

Det kan du väl inte mena? Tror inte jag hade bytt ut Fabinho mot någon i hela världen.
Men visst har Liverpool ett generationskifte på mittfältet att göra!
Keita och Millner håller inte, Henderson börjar bli gammal och får vara rotationsspelare under dom närmsta säsongerna.
Tchouameni är väl en tilltänkt arvtagare! Har aldrig sett grabben men hört otroligt bra saker om honom.

Får ta och passa på att gratulera City till ligasegern. Tungt att sluta 2a med 92 jävla poäng
Citera
2022-05-23, 13:48
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Visst att cucurella gör magi i Brighton,men är han verkligen så bra att han är city material?

Typ Aké nivå när han köptes.
Citera
2022-05-23, 13:48
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Burnley gjorde bort sig totalt mot Newcastle igår. Att dra på sig en straff som de gjorde och som gav 0-1 är bland det mest idiotiska man kan göra i det läget. Se nedan. I en sådan match måste man ju få första målet med sig. Nu har man åkt ner i gruvan och där kan man bli kvar i årtionden.

https://www.youtube.com/watch?v=jd8HnkIL85k

Jag höll ju inte på Burnley p g a av några sympatier för småklubbar och småorter. Jag höll på dem mot Leeds SCUM.

För övrigt. Brighton hade endast vunnit tre hemmamatcher utav 17 och endast gjort 12 mål framåt. Man slår sedan i de två sista hemmamatcherna United med 4-0 och West Ham med 3-1, båda lagen som slogs om EL-platsen. Märkligt hur det ibland kan bli. Brighton gör för övrigt också sin bästa säsong i historien via niondeplatsen. Tidigare hade men bäst varit trettonde 1981/1982.

Haha, retardo mental!

https://youtu.be/9rssbqJsYBY?t=41

Det är möjligt att straffen inte är exakt runt 41 sekunder, men någonstans där. El Tano Pasman är tidernas bästa kommentator.

Ja, det var klantigt.
Citera
2022-05-23, 13:54
Medlem
Citat:
Typ Aké nivå när han köptes.
Och Ake är väl långt ifrån City kvalitet,han är väl backups backups?
Citera
2022-05-23, 14:01
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Och Ake är väl långt ifrån City kvalitet,han är väl backups backups?

Han köptes innan Dias kom och visade sig vara en utav världens bästa mittback. Samt att just Dias fick igång Stones. Hade inte Dias köptes in hade Aké nu varit partner med Laporte.

Gillar Aké men nu just nu är Stones, Dias och Laporte bättre. Hoppas någon större klubb (än bournmouth är) köper honom i sommar. Chelsea och United borde gå för honom.
Citera
2022-05-23, 14:13
Medlem
Il.Malizias avatar
Ändå stort av Liverpool att nästan ta en fyrling med ett Manchester City hack i häl.
Det har ju funnits många år då ett lag har varit ganska överlägsna i ligan, men ändå missat antingen FA-cup eller Ligacup. Att ta bägge dessa och ta sig till CL-final och sista omgången med City flämtande bakom sig är starkt av Liverpool.

Men vafan, ta Champions i år så har man till säsongen 2022/23 chans på:
- Europeiska Supercupen
- Community Shield
- Klubblags-VM
- Ligacupen
- FA-cupen
- Premier League
- Champions Lague

En 7-ling slår en 4-ling.
Citera
2022-05-23, 14:21
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Det kan du väl inte mena? Tror inte jag hade bytt ut Fabinho mot någon i hela världen.
Men visst har Liverpool ett generationskifte på mittfältet att göra!
Keita och Millner håller inte, Henderson börjar bli gammal och får vara rotationsspelare under dom närmsta säsongerna.
Tchouameni är väl en tilltänkt arvtagare! Har aldrig sett grabben men hört otroligt bra saker om honom.

Får ta och passa på att gratulera City till ligasegern. Tungt att sluta 2a med 92 jävla poäng
Jo det är min åsikt, Fabinho gör många bra saker men tappat en del. Klart han kommer lira en hel del men ska han lira varje match måste det till annat på mittfältet som väger upp lite brister.
Mittfältet är för tunt enligt mig iallafall om man siktar på bli nr 1 i världen. I höghastighetslöpningar ligger City en bit före för de kan i princip göra det i 90 min, Liverpool kan också det under stunder.

Om någon tror man skriver för såga mitt lag så handlar om det vad tror behövs göras för att fortsätta utveckla laget som vill att det ska gå bra för. Klopp har hittills hållit med för han har förändrat och förbättrat enligt mitt tycke.

92 p, en 2:a plats, 2 cuper och 1 final är riktigt bra resultatmässigt men finns mer att få ut av laget spelmässigt 👍🏻👍🏻
Citera
2022-05-23, 15:07
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det episka är ju att det är Liverpool själva som säljer dessa ”Champions 21/22” och ”Quadruple” tröjor Beställde 2x, som jag tänker att skänka till en kollega som är Liverpool-supporter

Hahaha klockrent kingen! 😂😅

Komiskt att vilja byta ut Fabinho och Thiago för övrigt, som är två av världens bästa spelare i sina roller. De ska ingenstans.
Senast redigerad av zlikyr 2022-05-23 kl. 15:13.
Citera
2022-05-23, 16:20
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
OK. Grattis. Men enda skälet till att varför sp*rs lyckades att hamna före Arsenal och sno 4:e platsen ifrån oss är p g a av våra skadebekymmer de sista månaderna, samt att Conte-tönten hade Paul Tierney som sin assistent i NLD. Men utan våra skadeproblem på Tierney och Partey, så är det mindre än 0% chans för att Arsenal hade hamnat bakom sp*rs som 5:a. Med Tierney/Partey på plan, så hade vi redan säkrat oss fjärdeplatsen innan derbyt och sannolikligen tagit 3:e platsen från Chelsea.

Men tekniskt sätt så hade jag rätt i min gissning om 1-4 tabellen, eftersom att det är helt omöjligt att förutse skador på div spelare. Så trots att AFC, på ett väldigt olyckligtvis, missade fjärdeplatsen, så hade jag 100% rätt.

Skador ingår i ekvationen. Alltså har ni för tunn trupp om ni inte fixar spel på flera fronter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in