2022-05-23, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
NATO saknade en genomtänkt och tydlig hållning till IS (ett gäng som ju dessutom till stor del stred med amerikanska vapen som man hade fått tag på i Irak). En sådan tydlig hållning hade däremot kurderna, och det var mycket riktigt de som fick göra grovjobbet med att kämpa ner IS - varpå Trump raskt slängde dem under den turkiska bussen.

Inget i det du skriver talar för att NATO stöder IS eller har jag missat något?
Citera
2022-05-23, 12:55
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ja absolut, postare som går Putlers ärenden likställer jag i regel med Ryssar et al.
Men tack för komplimangen, kamrat

Gällande sakfrågan: Ja, Turkiet har tagit för vana genom åren att hålla NATO som gisslan när det passar deras egna intressen t.ex. ansåg de plötsligt att Danmark var rasistiskt och anti-islam i samband med att Anders Fogh Rasmussen föreslogs som NATO-chef år 2009. Detta är dock bara politisk teater och jag är helt övertygad att Turkiet säger ja till Sveriges ansökan när en viss tid passerat. I övrigt förstår jag inte helt ditt resonemang. Menar du att man stöder IS om man går med i NATO?

Att man ens svarar på den här dyngan.

Du tyckte Sverige borde bryta kontakten med kurderna i Syrien för att gulla med Turkiet som stödjer IS. Frånsett att det är ett svek, så är det korkat globalt.
Senast redigerad av Snopphanen 2022-05-23 kl. 13:03.
Citera
2022-05-23, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Hela din text är helt självmotsägande. Ena sekunden ser du Kurdistan som ett eget land, andra sekunden ska Kurder vara Turkar, Syrier, etc. Norrland är inte ett eget land, så som du ser Kurdistan som ett eget land. Ni kan inte äta kakan och behålla den förstår du väl? Sen det mesta du nämner är sånt som gällde förut. Du kan väl prata om hur det ser ut idag istället, så vi får lite relevans? Som jag sa så har kurder fått och fått, men är fortfarande inte nöjda. Så sluta prata om det förflutna och berätta gärna varför det i dagsläget är motiverat att lägga bomber i papperskorgar i Istanbul för att terrorisera civila?

Sen att Iran är en förtryckande diktatur är inget nytt.
När har jag sagt att kurdistan är ett land. Jag kan berätta lite om vad som händer idag.
En kurdisk tonåring blev huggen med en kniv i hjärtat för han lyssnade på kurdisk musik
https://english.alarabiya.net/News/middle-east/2020/06/02/Kurdish-man-killed-in-Turkey-for-listening-to-Kurdish-songs-Report
Kurdisk tonårs tjej blev våldtagen ett flertal gånger av en turkisk soldat, han blev inte ens gripen förens det blev viralt på socialmedia och han blev sedan friad och hans enda straff var att han förlora sin rank inom militären
https://morningstaronline.co.uk/article/w/turkish-soldier-on-trial-for-allegedly-repeatedly-raping-a-kurdish-teenager
Turkisk man dödar en kurdisk kvinna som jobbade i en av HDPs kontor
https://www.middleeasteye.net/news/turkey-kurdish-hdp-gunman-kills-employee-attack-izmir
Turkisk polis omringar HDP parlimentarer från att göra ett utalande om invasionen av syrien
https://preview.redd.it/ewnekveslrt31.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&1 27427ac
JITEM en organisation som torterade tusentals kurder på 90 talet lämnar en lapp i HDPs parti byggnad
vilket ignoreras av polisen såklart
https://www.duvarenglish.com/threat-notes-left-at-hdp-office-dismissed-by-police-news-60844
Fängslandet av en 80 årig kvinna och hennes man för att ha hjälpt en "pkk kvinna" genom att göra ett medicinskt undergerpp. Grejen är att kvinnan hon hjälpte blev friad och rätten i turkiet erkände att hon ej var medlem i pkk men fortfarande låter man inte den gamla kvinnan lämna fängelset
https://www.rudaw.net/english/middleeast/turkey/200520221
Sju årig pojke överkörd av en turkisk militär bil, soldaten blir friad på något sätt i rätten
https://www.rudaw.net/english/middleeast/turkey/200520221
En polis skjöt en kurdisk man till döds och det fångades även på kamera men hon blir friad och journalisten som tog bilden riskerar fängelse
https://www.al-monitor.com/originals/2020/11/turkey-murder-of-kurdish-musician-went-unpunished-kurkut.html

Detta är bara några exempel
Citera
2022-05-23, 12:56
Medlem
Citat:
Inget i det du skriver talar för att NATO stöder IS eller har jag missat något?
NATO som allians, med USA i spetsen, vek ner sig för IS, ungefär så som många här på forumet anser att Sverige (och ett antal S-regeringar) gjort för PKK/YPG.
Citera
2022-05-23, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Dessutom är det väl typ restriktioner på att ge ut och sälja böcker på kurdiska i Turkiet? I alla fall har det varit det för inte så länge sen.
Det var så förut är inte säker på hur det är nu men det är mycket restriktioner, därför är en av turkarna som turkiet vill ha utlämnad från sverige dubbad som terrorist av Erdogan. Han har öven publicerat böker om minoriteter i turkiet och armeniska folkmordet
Citera
2022-05-23, 13:05
Medlem
He he Turkarna kommer att vänta och se hur det svenska valet går i höst.
Med en annan regering än denna kan nog medlemskap i Nato bli av senare i höst, med en ny sosse regering
Igen lär d gå trögt.
Citera
2022-05-23, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Att man ens svarar på den här dyngan.

Du tyckte Sverige borde bryta kontakten med kurderna i Syrien för att gulla med Turkiet som stödjer IS. Frånsett att det är ett svek, så är det korkat globalt.

Du är ganska hal själv bäste Snopphane! När har jag skrivit att Sverige ska bryta kontakten med kurder? Eller anser du att alla kurder är medlemmar i terroristorganisation PKK?
Citera
2022-05-23, 13:19
Medlem
gorkijggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Ann börjar bli utmattad helt enkelt av allt utrikespolitiskt som händer antar jag. Det är mycket.

Tror man kan tjäna en del energi på att vara lite mer tillbakalutad, lugn och eftertänksam som finnarna är.

Blir man förbannad, stressar och jagar upp sig - blir kommunikationen därefter. Det är ju mänskligt. Men finländarna är coola. Man lyssnar mer - säger mindre, men det viktigaste.

Sluta lyssna på Turkpropaganda. Turkiet har allt att vinna på att framställa Ann Linde som en hysterisk kärring och förlöjliga Sverige internationellt. Ge mig en film på vad som vad som verkligen hände i Berlin.
Citera
2022-05-23, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gorkijgg
Sluta lyssna på Turkpropaganda. Turkiet har allt att vinna på att framställa Ann Linde som en hysterisk kärring och förlöjliga Sverige internationellt. Ge mig en film på vad som vad som verkligen hände i Berlin.

Bra, jag vill också se videon om den existerar?
Citera
2022-05-23, 13:26
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Du är ganska hal själv bäste Snopphane! När har jag skrivit att Sverige ska bryta kontakten med kurder? Eller anser du att alla kurder är medlemmar i terroristorganisation PKK?

Det handlar om Kurderna i Syrien. PYD.
Turkiet vill att Sverige terrorstämplar PYD.
PYD slåss framgångsrikt mot IS.
Turkiet stöder IS.

Är du medveten om att Turkiet stöder IS?

Du skrev att statsministern bör vika sig för Turkiet och terrorstämpla PYD.

När någon inte håller med skriver du att de är vänner med "Putler". Alla som försöker föra ett resonemang, säger du är ryssar eller serber eller Putlervänner.

Det betyder att det inte går att snacka med dig.
Senast redigerad av Snopphanen 2022-05-23 kl. 13:30.
Citera
2022-05-23, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Det handlar om Kurderna i Syrien. PYD.
Turkiet vill att Sverige terrorstämplar PYD.
PYD slåss framgångsrikt mot IS.

Du skrev att Maggan bör vika sig för Turkiet och terrorstämpla PYD.

Nej, det skrev jag inte. Jag skrev att Sverige bör göra vissa eftergifter och inte att Sverige bör terrorstämpla PYD. Däremot är det väl inte fel att exempelvis intensifiera kampen mot terroristorganisationer som PKK.
Citera
2022-05-23, 13:34
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Nej, det skrev jag inte. Jag skrev att Sverige bör göra vissa eftergifter och inte att Sverige bör terrorstämpla PYD. Däremot är det väl inte fel att exempelvis intensifiera kampen mot terroristorganisationer som PKK.

Jaha, och jag säger att Sverige inte bör göra några eftergifter. Sverige bör inte ens stödja Turkiet mot PKK om du frågar mig.

Nu snackar jag inte mer med dig. Du får kalla andra för rysshoror och Putinkramare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in