2022-05-23, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Det jag sett av turkarna är femtielva gånger värre än Ann Linde, de gapar och skriker som om det funkar, dumma turkar!

Må så vara, men om Ann Linde har för avsikt att sänka sig till en turknivå så kommer hon förlora. De kommer vinna på lång erfarenhet av att vara idioter. Bättre då att försöka vara proffsig. Men jag tror inte Ann klara den uppgiften.
Citera
2022-05-23, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
I syrien fick inte kurder bli medborgare förut visste du de? alla kurder som var medborgare i syrien fick sina medborgarskap indragna (detta var innan pkk fanns) och kunde på så sätt inte längre äga land, I irak dödades mellan 100,000-185,000 kurder av saddam hussein, 300,000 kurder som var shia och bodde utanför "kurdistan" vid ställen så som baghdad fick alla sina ägodelar konfiskerade och skickade på dödsmarscher till Iran.
ca 250,000 kurder blev konfiskerade av sina hem i oljerika staden kirkuk under saddam hussein då han flyttade in araber i deras hem så att han kunde ha ett starkare grepp runt om staden.
I iran bara för någon månad sen blev en kurdisk kvinna dömd till 5 års fängelse för att ha lärt barnen i sin by att tala och skriva på kurdiska.

Turkiet har så lång historia av förtryck på minoriteter i landet att jag inte ens orkar skriva ner det men de är bara att läsa:https://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_of_Kurdish_people_in_Turkey

Vad har dessa länder gett oss? 2011 lämnade syriens regering de kurdiska områdena att bli uppätna av isis, Skulle de bara vänta på att bli dödade? Hade sverige blivit anfallet av ryssland och militären övergav norrland förväntar du då dig att norrländarna bara sitter på sina arslen och väntar in döden?

Hela din text är helt självmotsägande. Ena sekunden ser du Kurdistan som ett eget land, andra sekunden ska Kurder vara Turkar, Syrier, etc. Norrland är inte ett eget land, så som du ser Kurdistan som ett eget land. Ni kan inte äta kakan och behålla den förstår du väl? Sen det mesta du nämner är sånt som gällde förut. Du kan väl prata om hur det ser ut idag istället, så vi får lite relevans? Som jag sa så har kurder fått och fått, men är fortfarande inte nöjda. Så sluta prata om det förflutna och berätta gärna varför det i dagsläget är motiverat att lägga bomber i papperskorgar i Istanbul för att terrorisera civila?

Sen att Iran är en förtryckande diktatur är inget nytt.
Citera
2022-05-23, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Några av hans krav är inte ens riktade mot sverige vilket vissa inte har förstått, Erdogan har även krävt att USA utlämnar Fetullah Gulen från amerika vilket ALDRIG kommer att hända. Erdogan kommer antigen ångra sig och släppa in oss eller inte och det beror bara på vilket parti som kommer ge han mest pengar och vapen
är det Ryssland blir det inge nato och är det USA blir det Nato
Vad jag förstår har han ett antal krav riktade mot Sverige och vi kan inte alls räkna med att USA tar smällen för vår räkning (som en del här på FB hoppas på).

Det verkar oklart ifall det är ett direkt "NATO-kopplat" krav från hans sida att få Kakabaveh utlämnad. Han själv har inte öppet sagt det, men hans ambassadör har framfört kravet och en ambassadör talar ju för sin hemmaregering. Naturligtvis är det otänkbart för Sverige att lämna ut henne till Turkiet, av en hel massa skäl.

Jag tror inte att Erdogan kommer att ångra sig, han verkar jävligt bestämd och inställd på att köra in i kaklet med det här (även om man förstås får väga in att han också vill sätta sig i respekt och därför går ut hårt).
Citera
2022-05-23, 11:02
Medlem
Turkiet går bara Rysslands ärende just nu, Det finns liksom en anledning till att Roman Abramovich lyx yacht ligger i turkiskt vatten, direkt utanför en turkisk hamn just nu!
Citera
2022-05-23, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Turkiet har vetorätt mot nya medlemmar, liksom varje annat medlemsland, men vi vet redan att du vägrar begripa vad det unnebär.

Synd att Erdogan pinkade på din parad, va?

Jag är fullt medveten om att Turkiet har vetorätt men det var inte det frågan gällde. Jag bemötte det felaktiga påståendet att USA och UK bestämt sig, tillsammans med Turkiet, att hålla Sverige utanför NATO.

Ni Ryssar och Serber verkar väldigt skadeglada för övrigt. Sverige kommer dock gå med i NATO. Erdogan kommer att försena den processen men inte stoppa den.
Citera
2022-05-23, 11:09
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Han förutskickade redan från början, då han släppte PKK-kortet, att han hade fler krav i bakfickan men att de skulle presenteras efterhand. Kravet att Sverige bannlyser YPG m fl var bara "to begin with"...

Det här lär dra ut på tiden.
Visst är det så! Turkarna kan förhala detta precis så länge de vill, och det lär de göra. Tror att den gamla antipatin mellan Sverige och Turkiet inte heller underlättar. Erdoğan vill förmodligen inte ha med Sverige i Nato. Frågan är varför så många av våra landsmän vill vara med i Nato tillsammans med Turkiet.
Citera
2022-05-23, 11:13
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag är fullt medveten om att Turkiet har vetorätt men det var inte det frågan gällde. Jag bemötte det felaktiga påståendet att USA och UK bestämt sig, tillsammans med Turkiet, att hålla Sverige utanför NATO.

Ni Ryssar och Serber verkar väldigt skadeglada för övrigt. Sverige kommer dock gå med i NATO. Erdogan kommer att försena den processen men inte stoppa den.

Tyvärr tror jag Maggan kommer att vika sig för Turkiet.
Jag tror inte USA och UK har bestämt sig för att hålla Sverige utanför NATO.

Det fetade:
Där kom den, ja... Världens minst effektiva personangrepp.
Citera
2022-05-23, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Må så vara, men om Ann Linde har för avsikt att sänka sig till en turknivå så kommer hon förlora. De kommer vinna på lång erfarenhet av att vara idioter. Bättre då att försöka vara proffsig. Men jag tror inte Ann klara den uppgiften.

Ann börjar bli utmattad helt enkelt av allt utrikespolitiskt som händer antar jag. Det är mycket.

Tror man kan tjäna en del energi på att vara lite mer tillbakalutad, lugn och eftertänksam som finnarna är.

Blir man förbannad, stressar och jagar upp sig - blir kommunikationen därefter. Det är ju mänskligt. Men finländarna är coola. Man lyssnar mer - säger mindre, men det viktigaste.
Citera
2022-05-23, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Tyvärr tror jag Maggan kommer att vika sig för Turkiet.
Jag tror inte USA och UK har bestämt sig för att hålla Sverige utanför NATO.

Det fetade:
Där kom den, ja... Världens minst effektiva personangrepp.

Ja, förhoppningsvis så gör Sossarna upp med sin tvivelaktiga koppling till PKK och går Turkiet till mötes i vissa frågor.

Beträffande det fetade: vari består personangreppet? Att jag påtalar att Serber och Ryssar i regel hatar USA och NATO? Det gäller självklart inte alla men majoriteten på fb.
Citera
2022-05-23, 11:30
Bannlyst
Hade den svenska regeringen menat allvar i förhandlingarna med NATO så hade den klassat PYD som terrorister.
Citera
2022-05-23, 11:30
Medlem
Citat:
Turk på burk, sade man när jag gick i skolan.

Håller f ö inte med om att Ann Linde är riktigt så¨kass som en del NATO-kramare här på forumet anser.

Jag tycker att det senaste Nato-mötet var ett ypperligt exempel. Hon var där för att försöka förhandla om medlemskap och försöka få Turkiet att gå med på detta, och avslutar sitt anförande med att Sverige "uppmanar" (egentligen en hårdare term, engelskans "urges") Turkiet till att genast lämna Syrien.

Som en amatör som inte förstår var hon är, varför hon är där, och att hennes idiotiska "humanitära stormakt med en feministisk utrikespolitik" faktiskt får sitta ner och hålla käft när de vuxna pratar.
Citera
2022-05-23, 11:32
Medlem
USA verkar ha vänt att sälja F16 flygplan till Turkiet efter mötet med USA utrikesminister Blinken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in