2022-06-19, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoralEW
(FB) Flashbacks egen version av Bayraktar på svenska?

(FB) Flashbacks egen version av Bayraktar på svenska?

Ryssarna kom till oss fredsälskare
med vapen i hand och en jättearmé
men planerna gick sisådär fick de se

bayraktar

pansarsoldater fick stanna och be
försökte att trösta sig med en kopp te
men hettan åt upp deras fältsamovar

bayraktar

Kan du inte skriva ett tacktal till turkjäveln i Ankara nånstans där i den texten?
Även en blind höna hittar ett och annat korn. En förmildrande omständighet för turkarna, men de måste väl göra något för att visa god vilja mot NATO.
Citera
2022-06-19, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av consist
Kurders tid är slut i svealand ni kommer slängas på erdogans knä era små råttor
Jag begriper inte vad ni turkar har flytt hit för. Tydligen var det inget farligt eftersom ni åker hem på semester varje sommar.
Eller är det bara för spridandet av fredens religion som ni nästlat er in här? Jag kan inte få in i mitt huvud hur det kan tillåtas och i den enorma omfattningen.
Citera
2022-06-19, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Jag begriper inte vad ni turkar har flytt hit för. Tydligen var det inget farligt eftersom ni åker hem på semester varje sommar.
Eller är det bara för spridandet av fredens religion som ni nästlat er in här? Jag kan inte få in i mitt huvud hur det kan tillåtas och i den enorma omfattningen.

1. min farfar kom som arbetskraftsinvandring då ni svenskar hade svårt med att hitta arbetare. Du behöver ha koll på historia om du ska öppet kritisera oss.

2. Jag är född i sverige och betalar mer skatt och bidrar till samhället mer än 95% av dom etniska svenskarna.

3. Jag har ingen problem med kurder då min fru är kurd, men pkkkurder kan jag leva utan, dom får gärna bytas ut mot ett nato medlemskap för allas bästa.
Senast redigerad av consist 2022-06-19 kl. 22:22.
Citera
2022-06-19, 23:10
Medlem
Citat:
Haha, bra jämförelse med Ukraina kriget. Skillnaden dock är att PKK/YPG är som DNR/LNR. Menar du att du stödjer ryssarnas attack på Ukrainas självständighet? Så som du hade stöttat PKK/YPGs försök att stjäla Turkiets självständiga mark?

Så, här kan alla se att KoralEW alltså inte bara stödjer despoten Erdogan utan även Putin.

För Ukraina försvarar sig ju bara mot Ryssland och DNR/LNR som är Putins lakejer som försöker ta ifrån det ukrainska folket sitt land och förvägra dem rätten att ens existera som folk.

Men i KoralEW:s propagandaversion så försvarar sig alltså inte kurderna mot Turkiets angrepp mot deras folk existens, utan han påstår istället att kurderna försöker stjäla Turkiets mark när de försvarar sig själva på mark kurderna levt på i århundraden innan staten Turkiet ens existerade.

Det här är EXAKT samma sak som Putin och den falska ryska propagandan säger - Ukraina är inte ett riktigt land eller ett riktigt folk utan det är Ryssland och de som bor där ryssar.

Så nu skall vi "rädda" dem genom att bomba dem i småbitar och utplåna deras land och folk.
EXAKT samma sak som Turkiet och nu senast despoten Erdogan gör mot kurderna - förvägrar dem rätten till sitt land och sin egen existens.
Citera
2022-06-19, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kermit100
Så, här kan alla se att KoralEW alltså inte bara stödjer despoten Erdogan utan även Putin.

För Ukraina försvarar sig ju bara mot Ryssland och DNR/LNR som är Putins lakejer som försöker ta ifrån det ukrainska folket sitt land och förvägra dem rätten att ens existera som folk.

HAHA. Med din logik där du menar att PKK kämpar för självständighet är väl samma logik som Putin och LNR/DNR använder i Ukraina. Jag står helt emot det LNR/DNR gör detsamma gäller PKK. Men du är emot LNR/DNR men är för PKK samtidigt? Ser du inte dubbelmoralen eller trollar du just nu?

Turkiet har ca 12 miljoner kurder. Ca 5 miljoner röstar alltså på Erdogan. Resterande på andra partier. Vem och vilket land är det Turkiet bombar menar du? Likställer du PKK/YPG med alla kurder? Du vet att kurdiska regionen i Irak är helt emot PKK/YPG:
https://www.al-monitor.com/originals...-tensions-rise

Även där bor det ca 5 miljoner kurder.

Endast i fake nationen "rojava" lyckas PKK/YPG styra och där finns knappast en miljon kurder och majoriteten är stamfolk som skiter fullständigt i politik Så fort USA är klara med sitt oljepumpande i Syrien och ska packa väskorna hem så kommer PKK/YPG tappa fästet helt. Det vet de även om, därför många nu joinar Assads armé. Komedi.
Citera
2022-06-20, 01:52
Medlem
Citat:
HAHA. Med din logik där du menar att PKK kämpar för självständighet är väl samma logik som Putin och LNR/DNR använder i Ukraina. Jag står helt emot det LNR/DNR gör detsamma gäller PKK. Men du är emot LNR/DNR men är för PKK samtidigt? Ser du inte dubbelmoralen eller trollar du just nu?

Du är uppenbart förvirrad själv eller ljuger för att försöker lura andra.

LNR/DNR är ju Putins hitte-på-republiker i Ukraina som slåss FÖR honom MOT Ukraina.
De slåss i själva verket inte alls för självständighet, utan för att förenas med Ryssland och skapades bara av Ryssland för att bit för bit erövra Ukraina och tvinga in det ukrainska folket under rysk kontroll.
LNR/DNR är alltså detsamma som Ryssland - de är naturligtvis inga självständiga frihetskämpar som den ryska propagandan påstår.

Så vad är det Ryssland och deras hitte-på-republiker slåss för då?

Jo, som Putin själv svamlat om vid flera tillfällen så är Rysslands officiella linje att Ukraina inte har rätten att existera som stat och att det inte ens existerar ett ukrainskt folk, utan de är egentligen alla ryssar.

EXAKT samma sak som Turkiets officiella linje som är att Kurdistan inte har rätten att existera som stat och att det inte ens existerar ett kurdiskt folk, utan de är egentligen alla turkar.

Rysslands krig mot det ukrainska folket
Turkiets krig mot det kurdiska folket

Dessa är bägge två ETNISKA krig som går ut på att utplåna ett folk, för att ens erkänna deras blotta existens hotar - enligt de diktatoriska regimerna i Ryssland och Turkiet - dessa staters totala kontroll över områden de hävdar att de har ensamrätt till.

Alltså får inte Ukraina/Kurdistan eller ens ukrainare/kurder existera - det är Ryssland och Turkiets officiella linje.

Eftersom du stödjer Turkiets linje mot kurderna stödjer du alltså också Rysslands linje mot Ukraina - eller så ljuger du för att det är impopulärt att erkänna det senare öppet.
Citera
2022-06-20, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Kurderna ska hyllas för sin frihetskamp och Sverige kommer aldrig kasta dem under bussen för att behaga turkjäveln i Ankara.
Då blir det inget Nato,
Citera
2022-06-20, 06:40
Bannlyst
Tror ni att det löser sig idag?:
I dag hålls nya toppmöten i Natohögkvarteret. Högt uppsatta företrädare för Turkiet väntas förhandla med svenska och finländska företrädare. Från svenskt håll deltar Oscar Stenström, statssekreterare hos statsminister Magdalena Andersson (S). Övriga deltagare är än så länge okända. ”De kommer att ta upp den säkerhetsoro som väckts av vår medlem Turkiet”, uppger en Natoföreträdare.
https://www.svd.se/a/Ea1mda/nya-nato...ge-och-turkiet
Citera
2022-06-20, 09:33
Medlem
Turkiet ska presentera bevis till Nato från dokument och filer.
Citera
2022-06-20, 10:56
Medlem
Citat:
.

Allt ditt gråtande och käbbel. Dina jämförelser och din logik hänger inte ihop och din text är bara en snyfthistoria och en typiskt pkk offerkofta taktik.

Du svarar aldrig på frågorna jag ställer och slänger bara ur dig massa gnälliga texter som vilken pkk sympatisör som helst spyr ut.

En fråga, stödjer du PKK?
Citera
2022-06-20, 14:13
Medlem
Citat:
Dina jämförelser och din logik hänger inte ihop och din text är bara en snyfthistoria och en typiskt pkk offerkofta taktik.
En fråga, stödjer du PKK?

Min jämförelse och logik hänger ihop alldeles utmärkt, det ukrainska och kurdiska folken är bägge folk som hotas av utplåning av aggressivt nationalistiska stater som inte tillåter deras blotta existens.

Som jag skrev:

"Rysslands krig mot det ukrainska folket

Dessa är bägge två ETNISKA krig som går ut på att utplåna ett folk, för att ens erkänna deras blotta existens hotar - enligt de diktatoriska regimerna i Ryssland och Turkiet - dessa staters totala kontroll över områden de hävdar att de har ensamrätt till.

Alltså får inte Ukraina/Kurdistan eller ens ukrainare/kurder existera - det är Ryssland och Turkiets officiella linje."

Jag stödjer alltså, eftersom jag är demokrat, både det kurdiska och ukrainska folkets rätt att existera i sitt eget land mot Turkiet respektive Rysslands försöka att utplåna dessa folk.

Som vi konstaterat tidigare är det helt ointressant vilken beteckning man använder på kurdiska grupper - det är bara en lek Turkiet och Erdogan ägnar sig åt för att försöka brännmärka alla kurder som terrorister.
Citera
2022-06-20, 15:22
Medlem
Citat:
Min jämförelse och logik hänger ihop alldeles utmärkt, det ukrainska och kurdiska folken är bägge folk som hotas av utplåning av aggressivt nationalistiska stater som inte tillåter deras blotta existens.

Som jag skrev:

"Rysslands krig mot det ukrainska folket

Alltså får inte Ukraina/Kurdistan eller ens ukrainare/kurder existera - det är Ryssland och Turkiets officiella linje."

Jag stödjer alltså, eftersom jag är demokrat, både det kurdiska och ukrainska folkets rätt att existera i sitt eget land mot Turkiet respektive Rysslands försöka att utplåna dessa folk.

Som vi konstaterat tidigare är det helt ointressant vilken beteckning man använder på kurdiska grupper - det är bara en lek Turkiet och Erdogan ägnar sig åt för att försöka brännmärka alla kurder som terrorister.

Du fortsätter likställa PKK med kurder.

Du fortsätter ignorera fakta.

Kurder är inte en homogen grupp.

Vad är det du inte förstår?

Du fortsätter skriva såna gråtfärdiga påståenden. Som ingen läser. Håll dig till fakta.

PKK är en terrororganisation som har terrorstämplats av EU, Turkiet, NATO även SVERIGE

IGEN, JAG FRÅGAR DIG IGEN. STÖDJER DU PKK?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in