Citat:
Ursprungligen postat av
Tissetiss
Nä, lägg av. Finns ingen anledning att starta ett tredje världskrig.
Det är redan det i Ukraina dvs proxykrig. Inte bara jag som säger det, läste en borgmästare i Odessa som beskrev det som så också. Med flera. Väst mot Ryssland i Ukraina.
Det är civila ukrainare och ryska soldater som dör, men det kan trappas upp när som helst och bli tredje världskrig på pappret också.
Turkiet är viktigare för S och Sverige av krassa ekonomiska skäl så de kommer nog offra kurderna.