2022-05-23, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PundarBaronen
Sexuellt ofredande
Straffet är böter eller fängelse i högst två år. Till sexuellt ofredande räknas även blottning och liknande handlingar som är ägnat att väcka anstöt.
= 99% av kisspedofilerna skickar ju bilder på sin lilla sure, detta är ju sexuellt ofredande, eller hur?

Från länken jag skickade:

Rättegångsbalkens 24 kap. 7 § lyder: "Om den som har begått brott, på vilket fängelse kan följa, påträffas på bar gärning eller flyende fot, får han gripas av envar. Envar får också gripa den som är efterlyst för brott. Den gripne skall skyndsamt överlämnas till närmaste polisman." [1] Det är av stor vikt att den gripne ställs inför polis så snart som möjligt.[2]

Förstår du nu....eller ska vi börja rita bilder åt dig?

Men gud vad du svamlar. Du förstår ju inte ens vad du läser. Det finns inget barn så då är ingen groomad. Att de har skickat kukbilder är inget man kan jaga runt folk på stan för att hålla fast. Skärp dig!
Citera
2022-05-23, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
Ja de måste släppa då det börjar bli farligt. Berätta hur deras bilar är "pyntade". Det är väl saabar än ?

Finns nog inga Saabar kvar då märket är dött.

Volvo och VW när det gäller personbilar, VW o Mercedes på bussfronten.

Blåljusbilar är de enda bilar som Volvo numera levererar utan elektronisk fartspärr, eller åtminstone med en högre satt spärr.
Innebär att som privatperson spelar det ingen roll hur pimpad din nya Volvo är, den kommer ändå aldrig nå över knappt 200 blås om jag har förstått saken rätt.
Citera
2022-05-23, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Men gud vad du svamlar. Du förstår ju inte ens vad du läser. Det finns inget barn så då är ingen groomad. Att de har skickat kukbilder är inget man kan jaga runt folk på stan för att hålla fast. Skärp dig!

Att skicka oönskade dickpics är SEXUELLT OFREDANDE straffet för det brottet är böter, eller fängelse i upp till 2 år. Står inget om grooming i det inlägget du citerar, så vad fan svamlar du om ditt mögliga jävla kötthuvud?

Sexuellt ofredande är inte något som bara kan riktas mot minderåriga, det är sexuellt ofredande att skicka oönskade dickpics till någon som är myndig också.

Dumma jävla våp.
Citera
2022-05-23, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Nej, det räcker med att fängelse finns i straffskalan för brottet. Däremot återstår det att bena ut om det kan påstås vara "på bar gärning" när man chattat med en person. Har man juridiskt hållbar grund för att påstå att man ens griper rätt person? Här skall tilläggas att ett felaktigt envarsgripande är olaga frihetsberövande så det gäller att manöverera i det juridiska träsket med precision.

Nej, såg det också! Men att dom tar pedofilen på bar gärning kan dom ju inte hävda, däremot kan dom ju hävda att personen är "på flyende fot" efter konfrontationen.

"Om den som har begått brott, på vilket fängelse kan följa, påträffas på bar gärning eller flyende fot, får han gripas av envar."

Ska man tolka det fyrkantigt, och juridiskt så skulle Patrik och Sara bara kunna vänta tills personen försöker gå därifrån, och därigenom hävda att pedofilen är "på flyende fot" och därför envarsgripa pissepeddot.
Citera
2022-05-23, 00:41
Medlem
Goodinbeds avatar
Nu ligger grävseminariet i Luleå uppe för dem som är intressetad. Själv ska jag se det i morgon 😉

https://dumpen.se/2022/05/22/late-night-show-gravseminariet-2022/
Citera
2022-05-23, 00:44
Medlem
Citat:
Att skicka oönskade dickpics är SEXUELLT OFREDANDE straffet för det brottet är böter, eller fängelse i upp till 2 år. Står inget om grooming i det inlägget du citerar, så vad fan svamlar du om ditt mögliga jävla kötthuvud?

Sexuellt ofredande är inte något som bara kan riktas mot minderåriga, det är sexuellt ofredande att skicka oönskade dickpics till någon som är myndig också.

Dumma jävla våp.

Som jag sa, det är inte lagligt att jaga folk på stan för att man tror att de har skickat kukbilder. Man får anmäla till polisen helt enkelt. Så får de reda ut det.

Om man håller fast en snubbe på stan för att han har skickat kukbilder resulterar bara i att man kan bli åtalad och dömd för t ex ofredande.
Citera
2022-05-23, 00:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Som jag sa, det är inte lagligt att jaga folk på stan för att man tror att de har skickat kukbilder. Man får anmäla till polisen helt enkelt. Så får de reda ut det.

Om man håller fast en snubbe på stan för att han har skickat kukbilder resulterar bara i att man kan bli åtalad och dömd för t ex ofredande.

Ja, juristexperten har talat.

Lite kul att du verkar anse att det är omöjligt att åka dit för att skicka kukbilder, samtidigt som du verkar helt säker på att man åker dit om man håller kvar någon (med lagen på sin sida) för att de begått ett brott.

Har du mer "expertis" att dela med dig av eller är du upptagen med att surfa barnporr?
Citera
2022-05-23, 01:29
Medlem
Citat:
Nej, såg det också! Men att dom tar pedofilen på bar gärning kan dom ju inte hävda, däremot kan dom ju hävda att personen är "på flyende fot" efter konfrontationen.

"Om den som har begått brott, på vilket fängelse kan följa, påträffas på bar gärning eller flyende fot, får han gripas av envar."

Ska man tolka det fyrkantigt, och juridiskt så skulle Patrik och Sara bara kunna vänta tills personen försöker gå därifrån, och därigenom hävda att pedofilen är "på flyende fot" och därför envarsgripa pissepeddot.

Jag förstår hur du menar men jag tror det faller. Är för små marginaler för att det ska hålla i praktiken att tolka det så fyrkantigt.

Dessutom är risken stor att den kvarhållne använder sin rätt till nödvärn och vidare våld vill nog både S o P avhålla sig ifrån att bli inblandade i.
Citera
2022-05-23, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Hmmm, måste missat detta. Vilken gädda är det och vilken känd person?

Han från Stockholm som ville ta med ditt barn till träffen, som beskrivit vidriga övergrepp han begått mot sitt eget barn, som blev gripen av polis direkt efter. Omöjligt o missa! ”Hyrde lägenhet i andrahand” av en viss J.A. från organisationen Love and Hope, tidigare Love Nepal
Citera
2022-05-23, 02:31
Avslutad
Citat:

Dumma jävla våp.

Jo, men nu är ju dickpicsen önskade.

Så var det med den saken.
Citera
2022-05-23, 05:02
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HexKaka
ok, skulle vara anhållen som jag förstår det, jag uppdaterade min föregående post med "Anhållen"
Vad är han misstänkt för?

Mötet med dumpen är ju vedervärdigt men har något brott begåtts?

Har han också torskat på barnporr?

Lite oklart varför han är anhållen och vet någon på vilken grund dela gärna infon.
Citera
2022-05-23, 05:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Jo, men nu är ju dickpicsen önskade.
Så var det med den saken.
"typiskt sett varit ägnat att kränka mottagarens sexuella integritet"
Dickpics kan inte vara ägnade att kränka varken Sara, Sjöbergs eller dumpens integritet då sådana bilder uppenbarligen inte skickas i syfte kränka. Rekvisiten för straffbarhet uppfylls enligt mig inte.

"Det krävs inte att mottagarens integritet verkligen kränkts, eller att det finns syfte att kränka mottagarens sexuella integritet."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in