2022-05-22, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Oj, blev det jobbigt?

Ja, det blir ju lätt det när man försöker förklara något simpelt för en utvecklingsstörd.
Citera
2022-05-22, 21:40
Medlem
Jag kan tycka att uthängningen är rätt bra straff bara det men jag fattar inte varför peddosarna är så noga med att det inte är ett barn de chattat med?
De är ju trots allt ute efter att våldta ett barn.
Ska jag frias om jag rånar en person som inte har några pengar på sig?
Citera
2022-05-22, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Jaja, men vilket brott menar du skulle vara begånget i de här fallen? Dumpens fiskare utger sig för att vara 14, gäddan/grisen hugger och de bestämmer träff och sedan blir gäddan/grisen uthängd. Vad i detta skulle kvala in för att dumpen skulle göra ett envarsingripande? Glöm heller inte bort att det viktigaste är publicering, uppmärksamhet och i förlängningen swish från svagbegåvade människor för att hålla cirkusen på fötter.

Först undrade jag om du är korkad, men så såg jag beviset som alla svagbegåvade personer har gemensamt och det är övertygelsen att Dumpens enda motiv är swish.

Och sakfrågan då. Det är olagligt att skicka dickpics. Vad är det som du inte förstå angående detta?
Citera
2022-05-22, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av USK1
Det hade ju kommit ut i vilket fall som helst, kanske dags att lägga ner loopen om att det är dumpens fel. Allt är förövarens fel och inte Dumpens.

Du verkar missa poängen. Oskyldiga barn ska inte behöva lida för vad en vuxen person gör. I så fall bryr man sig inte om barn överhuvudtaget.
Citera
2022-05-22, 21:47
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoffeJ
Jag kan tycka att uthängningen är rätt bra straff bara det men jag fattar inte varför peddosarna är så noga med att det inte är ett barn de chattat med?
Halvkass jämförelse, rånar du någon så har du ändå utsatt den personen för en läskig upplevelse oavsett om du får med dig pengar eller inte. Men jag förstår va du menar. Och det är väll precis det här dumpen försöker få fram. Det behövs en lagändring, att sexchatta med (vad gäddan tror) är ett barn ska vara olagligt. Sen om det är en fiskare från dumpen eller Lina 13 år spelar ingen roll, att söka efter barn i sexuellt syfte ska vara ett brott!
Citera
2022-05-22, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoffeJ

Jag tycker att det är ett perfekt upplägg för alla. Gäddan får sig en skarp varning att byta stil utan att åka i fängelse och det är en varning till andra peddosar att inte ragga barn att våldta på nätet.
Citera
2022-05-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
Du verkar missa poängen. Oskyldiga barn ska inte behöva lida för vad en vuxen person gör. I så fall bryr man sig inte om barn överhuvudtaget.

Man bör vara skeptiskt till nyreggade konton som tycker att peddosar bör kunna ragga barn fritt utan att riskera att åka fast.
Citera
2022-05-22, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoneyJaz
Ursäkta? Inlägget handlar om tidningar. Du är verkligen naiv om du tror på allt som står där. Jisses

Återigen. Ge ett (1) exempel.
Citera
2022-05-22, 21:57
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PundarBaronen
Ja, det blir ju lätt det när man försöker förklara något simpelt för en utvecklingsstörd.
En annan variant är ju såklart att komma med argument varför det skulle vara just det.

Eller menar du att det är funkis att göra på vilka lösa boliner som helst?

Pajas.
Citera
2022-05-22, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66

Och sakfrågan då. Det är olagligt att skicka dickpics. Vad är det som du inte förstå angående detta?
Envarsingripande gäller väl brott med fängelse som straffram? Dickpic är ofredande vilket normalt ger dagsböter.
Citera
2022-05-22, 22:01
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Först undrade jag om du är korkad, men så såg jag beviset som alla svagbegåvade personer har gemensamt och det är övertygelsen att Dumpens enda motiv är swish.

Visst, det är olagligt att göra men det torde knappast kvala in under begreppet envarsingripande?

Svagbegåvningen lyser tyvärr igenom.
Citera
2022-05-22, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Envarsingripande gäller väl brott med fängelse som straffram? Dickpic är ofredande vilket normalt ger dagsböter.

Är du korkad eller bara okunnig? Straffet är böter eller fängelse i högst två år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in