2022-05-22, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Kurderna har ett eget banksystem i Sverige och det vet SÄPO. Kurdiska föreningar ger pengar till nyanlända kurder för att de ska starta företag och när de går bra för dessa företag så betalar de tillbaka en del av vinsten till de kurdiska föreningarna.
Så hjälper de varandra.

De har infiltrerat Sverige och är en fara för Sverige.

Holmer hade nog rätt.
Citera
2022-05-22, 19:50
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Enligt turkisk fascistmedia med noll trovärdighet!
Vilket skämt ni turkar är...PINSAMT!

Är du totalblåst? Tror du att du kan slingra dig så enkelt?

Vad han säger i videon;

Citat:
"There is no government in Ukraine. It's a puppet for imperialism, a gang. They now pay for their actions. The anti-imperialist fight needs to be strengthened."

Note that these terrorists were/are armed and trained in Syria by the US.

https://twitter.com/OmerOzkizilcik/status/1498907768715108353?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1498907768715108353%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.trtworl d.com%2Feurope%2Fypg-pkk-terror-group-reportedly-fighting-alongside -russia-in-ukraine-55642
Citera
2022-05-22, 19:51
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Det är snarare så att det är NATO som inte vill ha med Sverige och genom Turkiet uttalar man det.

Apropå Dadgostar så är det en terrorist med terroriströtter från Iran.
Källa på att Dadgostar är terrorist?
JAG ÄR PKK
Citera
2022-05-22, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Ingen har slängt ut Kakabave.. Släng ut kurden Nooshi då om man ”rensar” 😄
Är inte Dadgostar iranska från början? fast det är klart, ,många av de här personerna har ju dubbla namn, ett på kurdiska och ett på turkiska, persiska etc.
Citera
2022-05-22, 20:04
Medlem
Finland avser att vika ner sig djupt för Erdogan enligt SVT:s Rapport, men det var förstås en enklare sits för dem än för den svenska regeringen.
Citera
2022-05-22, 20:08
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Sverige borde tacka den lille smutsige grishunden erdogan och hans idoga nöffbjäbbande.

Problemet är att svenskens minne är kort. Kommer ni ihåg EU medlemskapet? 28 medlemmar. Hur bra blev det?

NATO har 30 medlemmar....

Sverige har INGET gemensamt med länder i syd och östeuropa. Vi delar heller knappt något med Europas jättar Tyskland och Frankrike. Inte politiskt och framförallt inte kulturellt.

Sverige hör kulturellt och politiskt till den Anglo-Saxiska sfären. Det är där vi har vår gemenskap och framtid. Fjärma oss från Europas marxism. Framtiden finns i den egelspråkiga världen i den kultur vi svenskar älskar. US-UK-Kanada-Australien osv är de vi skall samarbeta med och där vår framtid finns. Norge och Island delar våra intessen.

Svensken är framför allt ett frihetsälskande folk vars essens är en kontradiktion till marxismens och islams europa.

Det är beklagligt tycker jag. Jag tycker Norden borde helt klart bilda en egen politisk-kulturell block. Vi är väldigt olikt anglo-saxerna på så många sätt. Vi borde gå vår egen väg istället för att ständigt lyda Atlanticisterna.
Citera
2022-05-22, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Du diskuterar med en turk i Turkiet som vill sparka ut folkvalda partiledare i Sverige för han tycker turkisk kultur är bättre än svensk kultur.
Den andra i tråden är spion med diplomatisk immunitet från Irak.
Jo, jag är medveten om att det springer runt både turkar och "bluffturkar" i tråden (ordet lånat från en gammal recension av det brittiska bandet 3 Mustaphas 3)
Citera
2022-05-22, 20:14
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Finland avser att vika ner sig djupt för Erdogan enligt SVT:s Rapport, men det var förstås en enklare sits för dem än för den svenska regeringen.

Finland säger att detta kommer att bli "ett utdraget process", och då menar de FÖR FINLAND.

Så om det kommer att bli ett utdraget process för Finland. Så gissar jag att tröskeln är betydligt högre för Sverige.

Sedan vad ett "utdraget process" i praktiken innebär vet vi inte. Deadline är ju 30:e juni för den här ansökan. Då ska allting vara klart.
Citera
2022-05-22, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Finland säger att detta kommer att bli "ett utdraget process", och då menar de FÖR FINLAND.

Så om det kommer att bli ett utdraget process för Finland. Så gissar jag att tröskeln är betydligt högre för Sverige.

Sedan vad ett "utdraget process" i praktiken innebär vet vi inte. Deadline är ju 30:e juni för den här ansökan. Då ska allting vara klart.
Nu såg jag inte hela det aktuella inslaget i Rapport eftersom jag hade annat att göra just då, men Finland har hela tiden haft en tajtare tidsplan än Sverige. Så när den finska regeringen säger "det kan bli utdraget för oss" så menar de några få veckor - i svensk kontext betyder det en rejält mycket längre period.

Dessutom: Finland vill in snabbt därför att de vill ha försäkringar mot Sov...jag menar Ryssland. Maggan och de svenska politikerna vill ha det överstökat snabbt därför att allt ska vara på plats innan valkampanjen kör igång på allvar.
Citera
2022-05-22, 20:27
Medlem
https://reddit.com/r/Turkey/comments/uvcxa9/isve%C3%A7_d%C4%B1%C5%9Fi%C5%9Fleri_bakan%C4%B1_an n_lindenin_2013_y%C4%B1l%C4%B1nda/

Bästa alternativet för Sverige är att Ann Linde avgår
”PKK is än terrårist organisääjshön in sweden”
Senast redigerad av Ohshitintehanigen 2022-05-22 kl. 20:30.
Citera
2022-05-22, 20:32
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
https://reddit.com/r/Turkey/comments/uvcxa9/isve%C3%A7_d%C4%B1%C5%9Fi%C5%9Fleri_bakan%C4%B1_an n_lindenin_2013_y%C4%B1l%C4%B1nda/

Bästa alternativet för Sverige är att Ann Linde avgår
CHP och BDP å så en hel drös andra bokstavskombinationer Hur många olika grenar av PKK finns det egentligen? Vad menar hon med våra 2 partier?
Citera
2022-05-22, 20:34
Medlem
https://www.straturka.com/swedish-government-taken-prisoner-by-mp-amineh-kakabaveh/
Senast redigerad av Kollektion 2022-05-22 kl. 20:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in