2022-05-22, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mardoll
Jag tycker att Sverige och Finland borde försökt att inte framstå så desperata att joina Nato. När Erdogan kom med sina krav borde man ryckt på axlarna och sagt att då skiter vi i Natoansökan om vi inte är välkomna. Då får Stoltenberg, Biden och övriga Natoländer förhandla med turkarna.

Kanske bara jag är som naiv men med tanke på hur det går för Ryssland i Ukraina tror jag knappast man har några planer på att invadera Finland och Sverige inom en överskådlig framtid. Det är ingen panik att gå med i Nato (även om jag FÖR att vi gör det).

Sverige måste först göra upp med sitt stöd till terrorgrupper som YPG/PKK.
Citera
2022-05-22, 19:25
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Terrorgruppen YPG/PKK kämpar tillsammans med Ryssland i Ukraina
https://www.trtworld.com/europe/ypg-pkk-terror-group-reportedly-fighting-alongside-russia-in-ukraine-55642
Ok din källa är Irakiska underrättelsetjänsten, är det för dom du jobbar?
Citera
2022-05-22, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
De har bråttom med att gå med i valet för att det inte ska bli en valfråga.
Rösta på V, de kräver en folkomröstning om NATO!

Vänsterpartiet är infiltrerad av PKK/YPG.

Bajs åt dem.
Citera
2022-05-22, 19:28
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:

Bajs åt dem.
Varför kastade de ut Kakabave isåfall?
Citera
2022-05-22, 19:29
Medlem
Citat:

Bajs åt dem.

Tror Nooshi visste att Turkiet skulle säga nej. Hon va ju den som tog upp Turkiet innan man ens skickade NATO ansökan. Hon är ju själv Iran/kurd.
Citera
2022-05-22, 19:30
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ok din källa är Irakiska underrättelsetjänsten, är det för dom du jobbar?

Har postats förr. Ni är ju faktaresistenta så postar igen, direkt från terroristen Duran Kalkan;

https://www.sondakika.com/dunya/haber-pkk-teror-orgutu-elebaslarindan-duran-kalkan-dan-14767545/
Citera
2022-05-22, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mardoll
Jag tycker att Sverige och Finland borde försökt att inte framstå så desperata att joina Nato. När Erdogan kom med sina krav borde man ryckt på axlarna och sagt att då skiter vi i Natoansökan om vi inte är välkomna. Då får Stoltenberg, Biden och övriga Natoländer förhandla med turkarna.

Kanske bara jag är som naiv men med tanke på hur det går för Ryssland i Ukraina tror jag knappast man har några planer på att invadera Finland och Sverige inom en överskådlig framtid. Det är ingen panik att gå med i Nato (även om jag FÖR att vi gör det).
Ja, det har du rätt i.

Brådskan är onödig och kontraproduktiv.

Sen kan man ställa sig frågan varför det brådskar nu. Vad är egentligen nytt? Ja, kriget i Ukraina. Men hotet om en invasion levde man med under årtionden, utan NATO.
Citera
2022-05-22, 19:34
Medlem
Citat:
Varför kastade de ut Kakabave isåfall?
Ingen har slängt ut Kakabave.. Släng ut kurden Nooshi då om man ”rensar” 😄
Senast redigerad av Ohshitintehanigen 2022-05-22 kl. 19:37.
Citera
2022-05-22, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Tror Nooshi visste att Turkiet skulle säga nej. Hon va ju den som tog upp Turkiet innan man ens skickade NATO ansökan. Hon är ju själv Iran/kurd.

Nooshi vill ha ett nej till Nato för hon vet om att kurderna kommer drabbas negativt om Sverige går med i Nato. Hon sätter sitt folk före Sverige alla dagar i veckan
Citera
2022-05-22, 19:38
Medlem
Kurderna har ett eget banksystem i Sverige och det vet SÄPO. Kurdiska föreningar ger pengar till nyanlända kurder för att de ska starta företag och när de går bra för dessa företag så betalar de tillbaka en del av vinsten till de kurdiska föreningarna.
Så hjälper de varandra.
Citera
2022-05-22, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion

Det är snarare så att det är NATO som inte vill ha med Sverige och genom Turkiet uttalar man det.

Apropå Dadgostar så är det en terrorist med terroriströtter från Iran.
Senast redigerad av Shageki 2022-05-22 kl. 19:43.
Citera
2022-05-22, 19:42
Medlem
Jan Gulliou försvarar för andra gången kurderna i Sverige. Men det är ett satt för honom att locka röster till Socialdemokraterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in