2022-05-22, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
För femtielfte gången, så fungerar det inte med ungdomar, det är problemet

Så vad är ditt recept?

När slutar man vara "ungdom" enligt dig?
Skall det också vara den nya körkortsåldern?
Rent av myndighetsåldern?

Anser du att alla "ungdomar" är hänsynslösa, oförsiktiga och lättpåverkade av yngre som Lovisa varit enligt dig?

Du kommer med rätt dramatiska påstående och utfall mot oss som vill se Lovisa straffad för det hon har gjort.

Hur ser din lösning på problemet ut?
Citera
2022-05-22, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Märkligt. Varken jag eller någon av mina vänner har eller skulle någonsin blåsa på i 200 km/h på en liten 70 väg. Särskilt med 4 obältade i baksätet.

Som mest kanske man har gasat upp i 100-120 på en väg som är välkänd för en, om man nu vill flexa lite.

Det finns liksom inte på världskartan att dra på i 200km/h. Det är en extremt hög fart även på en större väg som lämnar väldigt små marginaler för stora konsekvenser.

Nu tror jag inte heller det var något grupptryck som påverkade Lovisa, utan jag tror hon valde att gasa på just för att style:a för passagerarna. Väldigt, väldigt dåligt omdöme oavsett. Resultatet vet vi alla idag.

När Lovisa väljer att ta så stora och onödiga risker så 4 personer fått sätta livet till, så måste ett högt straff delas ut. Det finns inga förmildrande omständigheter eller ursäkter.

Dels för att GM själv ska tänka över och begripa allvaret i hennes handlingar men även för att avskräcka andra att begå liknande brott.

Personligen hoppas jag som nämnt HD dömer maxstraff för grovt vållande till annans död i fyra fall.

Nu får du bestämma dig, skulle ni kunna blåsa på i 200 eller inte, du skriver "särskilt inte..."

Varken jag eller någon av mina vänner har eller skulle någonsin blåsa på i 200 km/h på en liten 70 väg. Särskilt med 4 obältade i baksätet.

Men fram med fakta om att farten var 200km/t, eller sluta sprid lögner liknande den med att L var full
Citera
2022-05-22, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Så vad är ditt recept?

När slutar man vara "ungdom" enligt dig?
Skall det också vara den nya körkortsåldern?
Rent av myndighetsåldern?

Anser du att alla "ungdomar" är hänsynslösa, oförsiktiga och lättpåverkade av yngre som Lovisa varit enligt dig?

Du kommer med rätt dramatiska påstående och utfall mot oss som vill se Lovisa straffad för det hon har gjort.

Hur ser din lösning på problemet ut?
Recept, jag har inget recept. Utfall dramatiska påståenden!!!
Citera
2022-05-22, 18:18
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Nu får du bestämma dig, skulle ni kunna blåsa på i 200 eller inte, du skriver "särskilt inte..."

Varken jag eller någon av mina vänner har eller skulle någonsin blåsa på i 200 km/h på en liten 70 väg. Särskilt med 4 obältade i baksätet.

Men fram med fakta om att farten var 200km/t, eller sluta sprid lögner liknande den med att L var full

Du som har problem med läsförståelsen i vanlig ordning. Jag har inte skrivit "särskilt inte" i posten du citerar.

Det är ju avhandlat 100 gånger att Lovisa blåst på i 200km/h.

Exempelvis här: https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...al-fyra-pojkar

Citat:
I stämningsansökan uppgav åklagaren att hon ”med stor marginal överskridit rådande hastighetsbegränsning” och kört cirka 200 km/timmen på 70-vägen.

Känns dock som det är lönlöst att lägga tid på dig då du uppenbarligen trollar eller är helt slut i huvudet.
Citera
2022-05-22, 18:23
Bannlyst
Citat:
Du som har problem med läsförståelsen i vanlig ordning. Jag har inte skrivit "särskilt inte" i posten du citerar.

Det är ju avhandlat 100 gånger att Lovisa blåst på i 200km/h.

Exempelvis här: https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...al-fyra-pojkar

Känns dock som det är lönlöst att lägga tid på dig då du uppenbarligen trollar eller är helt slut i huvudet.

AB och åklagaren är inte bra bevis eller hur. Det måste finnas en polisutredning som har en någorlunda korrekt uppskattning, länka till den eller skriv JAG TROR JAG TYCKER.
Citera
2022-05-22, 18:25
Medlem
Citat:
Vi tragglar vidare tills fakta kommer fram om att farten var 200km/t, vi ska sluta sprida rena lögner och om man gissat så skriver man det.

Inte mycket hat!!! vad är hat för dig? Och fö ska det inte vara något alls hat, noll. Det ska vara jag tycker jag tror ...

Men det är ju det som hela målet grundar sig på...?

Det finns vittnesmål om "ca 200 km/h" tidigare under kvällen, det finns TikTok-videos på 170 km/h omedelbart innan kraschen med en hand på ratten.

Egentligen spelar inte den precisa hastigheten när Lovisa inte längre kunde hantera bilen någon roll, eftersom de övriga hastighetsangivelserna visar på risken hon är beredd att utsätta övriga passagerare för, och andra trafikanter samt kringboende.

Resultatet av kraschen talar sitt tydliga språk.
Det gick för fort för förhållandena och för förutsättningarna.

Om du vill få det till att hon inte körde så fort som 200 eller ens 170 när hon förlorade herraväldet över bilen så får du tro det.
Det gick som det gick ändå.
Tycker du hon skall gå fri från påföljd bara för att hon körde ännu fortare tidigare på kvällen och tog ändå större risker utan att det hände något just då...?
Citera
2022-05-22, 18:26
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
AB och åklagaren är inte bra bevis eller hur. Det måste finnas en polisutredning som har en någorlunda korrekt uppskattning, länka till den eller skriv JAG TROR JAG TYCKER.

Motbevisa mina och alla andras källor eller håll käften.

Det är du som tror och tycker saker i den här tråden. Nolla.
Citera
2022-05-22, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Men det är ju det som hela målet grundar sig på...?

Det finns vittnesmål om "ca 200 km/h" tidigare under kvällen, det finns TikTok-videos på 170 km/h omedelbart innan kraschen med en hand på ratten.

Egentligen spelar inte den precisa hastigheten när Lovisa inte längre kunde hantera bilen någon roll, eftersom de övriga hastighetsangivelserna visar på risken hon är beredd att utsätta övriga passagerare för, och andra trafikanter samt kringboende.

Resultatet av kraschen talar sitt tydliga språk.
Det gick för fort för förhållandena och för förutsättningarna.

Om du vill få det till att hon inte körde så fort som 200 eller ens 170 när hon förlorade herraväldet över bilen så får du tro det.
Det gick som det gick ändå.
Tycker du hon skall gå fri från påföljd bara för att hon körde ännu fortare tidigare på kvällen och tog ändå större risker utan att det hände något just då...?
Jag vill inte få det till något, däremot rena lögner vill jag inte se fattar du inte det. JAG TROR är ett jäkla bra uttryck, fattar man inte att man ska uttrycka sig så när man ej vet då är man slut i huvudet JA.
Citera
2022-05-22, 18:29
Medlem
Citat:
Jag vill inte få det till något, däremot rena lögner vill jag inte se fattar du inte det. JAG TROR är ett jäkla bra uttryck, fattar man inte att man ska uttrycka sig så när man ej vet då är man slut i huvudet JA.

Vad är lögnen du retar dig på just nu?
Senast redigerad av boboboxbox 2022-05-22 kl. 18:32.
Citera
2022-05-22, 18:30
Medlem
Vaxads avatar
Citat:

Eftersom du nu fått källor på det du bett om, så kan du fortsätta med källa på att Lovisa fallit för grupptryck? Det är ju något du påstått nu i typ 50 poster.

Sen när du plockar fram det, så kan du belägga ditt andra påstående att det är "vanligt" eller "så det fungerar" i den åldern.

Nu, tack.
Citera
2022-05-22, 18:30
Bannlyst
Citat:
Motbevisa mina och alla andras källor eller håll käften.

Det är du som tror och tycker saker i den här tråden. Nolla.
Du berättar inte för mig om jag ska hålla käften din nolla.

Jag säger alltid hoppas jag "jag tror" när jag ej vet säkert, och i detta så 99% vad vi alla tror eller hur!
Citera
2022-05-22, 18:33
Bannlyst
Citat:
Eftersom du nu fått källor på det du bett om, så kan du fortsätta med källa på att Lovisa fallit för grupptryck? Det är ju något du påstått nu i typ 50 podter.

Sen när du plockar fram det, så kan du belägga ditt andra påstående att det är "vanligt" eller "så det fungerar" i den åldern.

Nu, tack.
Jag har inte sett något från polisrapporten ed som säger att dom körde 200 km/t vid olyckstillfället.

Läs FUP så tas det upp att hon föll för grupptrycket, har du inte läst den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in