2020-10-09, 17:49
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jmarianne
L skrev följande på sin Snapchat

”Först har man varit dödssjuk o känt smärta INGEN ska få behöva känns å sen får man hat😩, mår redan skit över allt som hänt å ni behöver inte gö de värre”

Hon har ingen koll vadå dödssjuk, livshotande skadad heter det väl. Så borde hon ha insett att hon som förare hade ansvar för alla i bilen.
Med berått mod döda hon 4 personer som nu har familjer som lever med sorg och smärta.
Lämplighetsintyget borde innehålla kontroll på körkortstagarens moral och ansvar.
Citera
2020-10-09, 18:11
Medlem
Tuxxas avatar
Såg på Felix mammas instagramstory att utredningen nu är klar och är överlämnad till åklagare för beslut om det går till rättegång eller inte.
Citera
2020-10-09, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuxxa
Såg på Felix mammas instagramstory att utredningen nu är klar och är överlämnad till åklagare för beslut om det går till rättegång eller inte.

Då håller jag tummar och tår på att bekräftelsehoran L åker på ett kännbart straff.
Citera
2020-10-09, 18:50
Medlem
Lavettes avatar
Att inte väcka åtal borde också vara ett straff. Hoppas verkligen att pojkarnas anhöriga får nån slags upprättelse här och att föraren får ett kännbart straff. Hon ska aldrig någonsin mer bara tänka på att köra över 70 km/tim.
Jag kan inte tycka synd om henne alls, det var hennes val och ansvar, pay-back-time!
Citera
2020-10-09, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Hon har ingen koll vadå dödssjuk, livshotande skadad heter det väl. Så borde hon ha insett att hon som förare hade ansvar för alla i bilen.
Med berått mod döda hon 4 personer som nu har familjer som lever med sorg och smärta.
Lämplighetsintyget borde innehålla kontroll på körkortstagarens moral och ansvar.

Precis!!

Det är väl just för att det nu börjar dra ihop sig till rättegång (åtal måste det ju bara bli!), gärningspersonen plötsligt finner det lämpligt att börja självömka och spela ut "tyck-synd-om-mig-kortet" - i bjärt kontrast till de osmakligheter gentemot anhöriga och vänner till offren hon bara för kort tid sedan kom med på snapchat! Givetvis visas inget uppriktigt ansvarstagande för, ingen ånger eller skam över allt det fasansfulla L har vållat så många andra - bara gnäll över att hon blir kritiserad! Mår skit gör hon förstås över skadorna hon har åsamkat sig själv!
Citera
2020-10-09, 19:48
Medlem
fulmendums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuxxa
Självklart blir det rättegång.
Citera
2020-10-09, 21:22
Medlem
Här är ett SVT-inslag från idag där två av de avlidna pojkarnas kompisar intervjuas.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ga...rna-om-sin-van
Citera
2020-10-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syltgurka
Precis!!

Det är väl just för att det nu börjar dra ihop sig till rättegång (åtal måste det ju bara bli!), gärningspersonen plötsligt finner det lämpligt att börja självömka och spela ut "tyck-synd-om-mig-kortet" - i bjärt kontrast till de osmakligheter gentemot anhöriga och vänner till offren hon bara för kort tid sedan kom med på snapchat! Givetvis visas inget uppriktigt ansvarstagande för, ingen ånger eller skam över allt det fasansfulla L har vållat så många andra - bara gnäll över att hon blir kritiserad! Mår skit gör hon förstås över skadorna hon har åsamkat sig själv!

Håller helt med dig.

Dessutom påstod ju hennes advokat för några veckor sedan att hon förnekar brott.
Citera
2020-10-09, 21:40
Står en betalväggsnotis i www.helahalsingland.se om att de drabbade familjerna i Sörfors olyckan får hjälp av en toppjurist. Nån som prenumererar som kan dela innehållet ?

https://www.helahalsingland.se/logga...a-hjalpa-dem-2
Citera
2020-10-09, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sol-Ingvar
Står en betalväggsnotis i www.helahalsingland.se om att de drabbade familjerna i Sörfors olyckan får hjälp av en toppjurist. Nån som prenumererar som kan dela innehållet ?

https://www.helahalsingland.se/logga...a-hjalpa-dem-2
Det ligger även en artikel i Sundsvalls Tidning om juristen som skall hjälpa de anhöriga.
Citat:
Alla familjer har begärt att få mig som advokat och målsägandebiträde – och jag har tackat ja. Jag kommer att hjälpa dem och hoppas på en skyndsam handläggning, säger advokat Elisabeth Massi Fritz.
Slut citat..

Det är inte direkt något blåbär som skall hjälpa dem så det blir nog bra..
Citera
2020-10-10, 00:28
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syltgurka
Precis!!

Frågan är hon någonsin kommer inte hur sorg o elände hon ställt till med? Naiv och korkad och enpatilös är hon. Jag lider med alla anhöriga ❤
Citera
2020-10-10, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sazzi
Då håller jag tummar och tår på att bekräftelsehoran L åker på ett kännbart straff.

Hoppas inte för mycket, olyckan på Frösön (FB) Bilolycka på Frösön, Östersund 28/4, två unga kvinnor döda blev 26400 i böter och villkorligt efter förd på iaf 150 och krock där två tjejer omkom vilket jag tror blir liknande här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in