2022-05-22, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nathalie1977
Fick från skolan:
”Vi på Myrsjöskolan tog under tidig morgon emot det tragiska beskedet att en av våra elever i årskurs 7 har avlidit. Detta är naturligtvis något som vi alla på skolan berörs starkt av. Vi har idag informerat klasserna på högstadiet om det som hänt.”

Enligt mitt barn som går i parallellklass var hon rätt ny i skolan och bar hijab.
Vilket land var hon ifrån?
Citera
2022-05-22, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Railmaster
Sett till vad som har framkommit i tråden så tycker jag inte att sanningshalten i det jag skrev kan ifrågasättas. Jag har sett olika män röra sig kring det huset, 3-4 stycken drog jag till med men det kan ha varit en underdrift. Sen skrev jag att jag har hört att det var en kvinna som äger huset, och enligt en annan användare här så var hon tydligen på plats inom en timme.
Jag la dessutom upp länken till Google maps där huset syntes.

hehe... jag skrev att hon var på plats inom en timme eftersom DU skrev att hon var på plats inom en timme efter att det skrivits att polisen var på plats.
Läste det i den andra tråden... den om polis observationer.
17:39
18:21
är tiderna om jag minns rätt
Citera
2022-05-22, 17:48
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Misstänkt mord i Nacka, 2022-05-21

/ Moderator
Citera
2022-05-22, 17:49
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Säger inte emot dig i detta.

Men nog borde en ensamboende IT-indier föredra något mer fräscht och centralt istället för flera sunkiga rum i villaförorten...

Vad svamlar du om? Du vet ingenting om Stockholms bostadsutbud eller geografi verkar det som.

Skogalund i Nacka ligger otroligt bra till med extremt bra kommunikationer in till stan. Tror många hellre hyr ett stor lägenhet i en villa där än i ett lägenhetshus i en förort.
Citera
2022-05-22, 17:49
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Hur fan ser det ut i deras egna länder? Har dom ihjäl kvinnor på löpande band där med?
Va så säker på det! Lärde vi oss inget av Fadime? Borde införas en ny lag att om du begår hedersrelaterat brott så ska du kunna utvisas även om du har svenskt medborgarskap. Riv det bara och skicka packet, enda sättet att reducera såna brott.
Citera
2022-05-22, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
A) Nej, varför det? Var jobbar han ens? Är det sunkigt? Jag har inte sett några bilder.
B) Det är utbudet som styr. Gissar att du inte är Stockholmare.
C) Jag vet många företag som hyr hela, eller delar av, villor i lugnare förorter. jag tror inte att du ska projicera dina preferenser på expats från andra delar av världen.

A
Jag utgår från den info som framkommit tråden. Se t.ex. uthyrarnas beskrivning av lägenheten

B
Säger inte emot dig.

C
Nu talar vi om en ensamboende.
Om det är flera som ska bo ihop är en villaförort inget dumt val så självklart finns efterfrågan.
Citera
2022-05-22, 18:10
Medlem
nytthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Nej västafrikaner är inte speciellt kända för hedersmord. Du har noll koll.

Uppgiften i tråden om "afrikaner" verkar komma från en granne. Såna där människor i fina villaområden brukar inte kunna se skillnad på olika typer av mörkhyade så jag tror det snarare handlar om somalier eller nordafrikaner.

Enligt denna rapport är hedersmord ej del av somalisk kultur (kapitel 10):
https://lifos.migrationsverket.se/do...chmentId=39750

Finns en hel del somalier i Sverige och trots stor överrepresentation inom många brottskategorier kan jag ej dra mig till minnes ett enda fall av hedersmord i Sverige där gärningsmännen var somalier.
Citera
2022-05-22, 18:15
Medlem
Undra om hennes pappa och bror blev avundsjuk för att hon hade hittat någon i skolan som hon gillar?

Eller så kanske hon ville ta av sig sin burka och börja leva normalt. Vi vet ju trotts allt att det är lika med dödstraff enligt den pedofilen som skrev den gulliga lilla sagan.
Citera
2022-05-22, 19:02
Medlem
https://www.tv4.se/artikel/4Qo8sQ5Bf...ker-hedersmord
Citera
2022-05-22, 20:01
Medlem
hejkittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nytthus
Enligt denna rapport är hedersmord ej del av somalisk kultur (kapitel 10):
https://lifos.migrationsverket.se/do...chmentId=39750

Finns en hel del somalier i Sverige och trots stor överrepresentation inom många brottskategorier kan jag ej dra mig till minnes ett enda fall av hedersmord i Sverige där gärningsmännen var somalier.

Hederskultur är väl mest vanligt bland kurder och afghaner
Citera
2022-05-22, 20:04
Medlem
densistasovjets avatar
Är det bekräftat en somalisk familj?
Citera
2022-05-22, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Flicka i nedre tonåren! Alltså under 15 år? Fyfan vad hemskt. Varför är det inte stora rubriker?? En liten flicka mördad!!

Vad kan hon ha gjort för att bli hedersmördad då? Tog hon av sig slöjan?

Någon som vet vem hon var? Hon måste ju gått på högstadiet.
Svensk pojkvän?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in