2022-05-22, 20:08
Medlem
Vilken fin "heder" dessa muslimska killar/män har.
Verkligen, mörda en liten tjej för sin "heder".

Jävla pack, PATETISKA människor.. Eller ska säga DJUR!
Citera
2022-05-22, 20:15
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejkitty
Hederskultur är väl mest vanligt bland kurder och afghaner

araber också.
Citera
2022-05-22, 20:17
Medlem
hejkittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
araber också.

Från min erfarenhet blir man oftast bara utfryst från familjen, men hedersmord är inte vanligt bland araber
Citera
2022-05-22, 20:20
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejkitty
Från min erfarenhet blir man oftast bara utfryst från familjen, men hedersmord är inte vanligt bland araber

fel, det är skitvanligt i länder som jordanien, jemen. inte en kurd i sikte där.
Citera
2022-05-22, 20:22
Medlem
Tre misstänkta personer greps och har anhållits

Saxat:

Tre misstänkta personer greps och har anhållits. Samtliga är skäligen misstänkta för delaktighet i mord. Någon information om de frihetsberövade personerna har polisen inte lämnat ut.

– Det ska hållas nya förhör och göras analys av den tekniska undersökning som gjordes i går, säger polisens presstalesperson Ola Österling på söndagen.

På lägenhetsdörren har en avspärrat-skylt satts upp och utanför finns en vakt på plats på uppdrag av polisen.

https://svt.se/nyheter/lokalt/stockh...ankta-for-mord
Citera
2022-05-22, 20:22
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
In a poll with respondents across countries in the Arab world such as Algeria (27%), Morocco (25%), Sudan (14%), Jordan (21%), Tunisia (8%), Lebanon (8%), and the Palestinian territory of the West Bank (8%), it was found that honor killings were more acceptable than homosexuality.[89

för att få en bild över hur störda dom är
Citera
2022-05-22, 20:25
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Railmaster
Jag tycker att det är jag som har dragit in det mesta i den här tr0den, vad har du själv bidragit med?

Folk utan liv älskar att tjafsa på Flashback, häng inte upp dig på honom, tack för all information du kommit med.

Har du sett Indiern nåt? Tänkte om han var Indisk muslim ska han inte helt uteslutas.
Citera
2022-05-22, 20:28
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Nja, vilka extra rättigheter är det?
Man kan ta mindre i skälig hyra om man bara hyr ut del av lägenhet jämfört med hela lägenheten

Vad ska en ensamboende indisk IT-snubbe med 110 kvm i en villaförort för kanske 20 000 kr/månaden?
Han kanske planerar att ta hit familjen snart.
Finns många möjligheter...men bo ensam tror jag inte på.

En del bra gissningar där tycker jag.
Men bosatta utomlands tror jag INTE på.
Ägarinnan var på plats inom en timme när polisen gjorde sin insats.

Ulla tror hon vet namnet på BO. Fotbollstjej.
Ulla, hur gammal var BO?

Ulla, varför skulle fotbollskillen vara MGM?

VET faktiskt inte, känns bara som inneboende är lättare att sparka ut än hyresgäster.

Ulla är väl ett ärketroll?
Citera
2022-05-22, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Railmaster
https://www.tv4.se/artikel/4Qo8sQ5Bf...ker-hedersmord

Lite citat:

Enligt Expressen tillhör de tre gripna offrets egen familj, och polisen misstänker att det finns ett bakomliggande hedersmotiv.

Hör en intervju med polisen i klippet ovan.
Citera
2022-05-22, 20:29
Medlem
Jagersros avatar
Hörde på rapport att tjejen levde och fördes med helikopter ( tror jag ) till sjukhuset med avled tyvärr där. Polis trodde först på självmord men sedan fick de in andra uppgifter. Stackars flicka. Jävla avskrap till folk som gör detta.
Citera
2022-05-22, 20:36
Medlem
Dessa orcher bör klara sig om de lyckas skylla på varandra.
Citera
2022-05-22, 20:36
Medlem
Tre familjemedlemmar sitter nu anhållna misstänkta för mord på flickan

– Det har tillförts uppgifter i utredningen, så man har gjort om det till en mordutredning, säger Ola Österling, presstalesperson vid Stockholmspolisen.

Tre familjemedlemmar sitter nu anhållna misstänkta för mord på flickan, efter att ha gripits under fredagen.

– De här tre personerna är fortsatt anhållna och skäligen misstänkta, säger Anna Knöfel Magnusson vid åklagarmyndighetens presstjänst på söndagen.

https://www.expressen.se/nyheter/ton...-tre-anhallna/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in