Citat:
Ursprungligen postat av
NegerStryparen
Det heter "att det flaggades på halv stång". Dvs flaggan hissas till toppen och sedan halas ner till halva höjden. Det är dålig svenska att skriva "körde ju halv stång".
Inte för att märka ord, men men...
Aldrig hört att uttrycket "köra halv stång" skulle användas allmängiltigt ?
Alltså ett sådant där liggsår måste ha funnits där en längre tid, och operationen var i så fall planerad.
Liggsår påminner om svåra skrubbsår som gått djupt och huden återbildas ganska sakta i ett sådant område. Om han inte fått något tecken på infektion med tex hög feber mm, i så fall blir det ju bråttom. Vi befann oss också mitt i Coronan.
Så jag vet inte, tillfälligheterna gjorde väl tjyven skulle jag tro ?
Jag tror väl knappast att kvinnan var initiativtagaren till rånet ?
Verkar ju lite mera hjärna bakom det hela än en ensam WT-brud.
Att hon skulle vara hjärnan bakom de andra sju låter ju inte troligt.
Men "Mustafa" vill väl skylla på allt och alla ! Sedan kommer PK-MSM, och sedan till och med Tilde med en lååång serie med snyftartiklar om 17-årige "Mustafa" som simmade till Sverige från Libyen med en påse kokosnötter som flytväst, för att färg det gråa håret svart, få nya tänder och ny höftled gratis. Och sedan råna rullstolsburna handikappade miljonärer på Östermalm.
Dvs deras drömyrke ända sedan de växte upp i beduintältet i Libyen och Sahara, att råna handikappade, gamlingar och åldringar på Östermalm i Stockholm.
Det verkar ju inte precis som att kvinnan hade den rätta inställningen till att inneha ett vårdyrke precis ?
Det kan bero på att du har ett visst förståndshandikapp, oftast kan en normal människa förstå ordet "halv stång" men om man har ett begränsat förstånd som du har...
Ja, hade hon som sköterska haft desinfektionsmedel med jod på såret så hade han levt idag.