2022-05-22, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Åherregud vilken pkk bor i sverige? massor av gamla gubbar?. vad ska de göra emot sverige

Lägg av, ni har kvinnor i 70 årsåldern som strider. Varenda PKK är beredd att ge sig in i krig och terrorattentat.
Har personligen träffat folk i åldrarna 18-40 som stöttar, finansierar och är beredda att strida för PKK i Sverige. Både i Göteborg, Västerås och Stockholm.
Utöver företagare som frivilligt/ofrivilligt finansierar terrorgruppen med månadsavgiften som PKK kräver.
Du vet lika väl som mig att hotet finns. Sluta försköna sanningen.
Senast redigerad av Ohshitintehanigen 2022-05-22 kl. 14:27.
Citera
2022-05-22, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Lägg av, ni har kvinnor i 70 årsåldern som strider. Varenda PKK är beredd att ge sig in i krig och terrorattentat.
Har personligen träffat folk i åldrarna 18-40 som stöttar, finansierar och är beredda att strida för PKK i Sverige. Både i Göteborg, Västerås och Stockholm.
Utöver företagare som frivilligt/ofrivilligt finansierar terrorgruppen med månadsavgiften som PKK kräver.
Jag vet att det absolut inte finns något hot, hur hade ett terror attentat hjälpt pkks image i sverige? det hade ju bara skapat mer hat emot dem. Månads avgiften är inte heller sann. det som är sant är att pkk har finansierat butiker och företag i utbyte mot en procentuell vinst. Ifall du kommer till sverige är det svårt att få lån, pkk lånar pengar till dig och du ger en procent av din vinst i utbyte. sen vet jag inte hur aktuellt detta är just nu och om det fortfarande händer i sverige men du har rätt om att det hände på 80-2000 talet. Min farsa har också ägt butik innan och han blev aldrig utpressad på några pengar
Citera
2022-05-22, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MainF
Redan där gick det fel, sluta dela ut asyl till höger och vänster och hjälp folk på plats istället, finns ingen anledning till folkvandringar över stora delar av jordklotet.
Folk som söker politisk asyl i sverige går ju inte riktigt att hjälpa på plats. För journalister exempelvis som är en stor del av turkiets lista som de vill ha utvisade från sverige går det inte att göra något på plats. Turkiet har länge varit en av de värsta länderna i världen för journalism.

En tredjedel (1/3) av världens journalister som sitter fängslade sitter just i turkiet.
Källa:https://www.amnesty.org/en/latest/campaigns/2017/02/free-turkey-media/
Citera
2022-05-22, 14:43
Medlem
Varför har svenska politiker denna fäbless för en kurdisk nation? En etnisk svensk nation anser de aldrig har existerat. Här ska alla som vill samsas i den mångkulturella nationen, men inte i MÖ.

De flesta länder har skapats av folken som bor i ett visst område. Kurderna har inte lyckats med det, de är splittrade och när det funnits möjligheter börjar de snart bedra och sätta kniven i ryggen på varandra.

Att det ska komma ett förment världssamfund och hålla dem under armarna är ingen stabil lösning. Det förmenta världssamfundet skapade Bosnien, Kosovo och Israel. Varav den senare hade de facto skapat sin nation av egen kraft. De förra kommer att var ständiga problem då de inte gjort av egen kraft.

Ska alla statslösa ”nationer” ha ett eget territorium eller är det bara Kurder som ”förtjänar” det? De är långt ifrån de enda.

Svenska sossar, vänster, liberaler etc som stödjer ett självständigt Kurdistan men kallar de som använder våld för terrorister hycklar. Hur skulle det annars gå till, om inte med våld?
En väsentlig definition av en stat är att man behärskar ett territorium, ytterst med våld.
Senast redigerad av nbsp 2022-05-22 kl. 14:49.
Citera
2022-05-22, 14:46
Medlem
Citat:
Folk som söker politisk asyl i sverige går ju inte riktigt att hjälpa på plats. För journalister exempelvis som är en stor del av turkiets lista som de vill ha utvisade från sverige går det inte att göra något på plats. Turkiet har länge varit en av de värsta länderna i världen för journalism.[/url]

Då flyttar man till närmaste land där man inte blir jagad och nej det är inte Sverige som är närmsta land i förhållande till turkiet.
Citera
2022-05-22, 14:48
Medlem
Citat:
Jag vet att det absolut inte finns något hot, hur hade ett terror attentat hjälpt pkks image i sverige? det hade ju bara skapat mer hat emot dem. Månads avgiften är inte heller sann. det som är sant är att pkk har finansierat butiker och företag i utbyte mot en procentuell vinst. Ifall du kommer till sverige är det svårt att få lån, pkk lånar pengar till dig och du ger en procent av din vinst i utbyte. sen vet jag inte hur aktuellt detta är just nu och om det fortfarande händer i sverige men du har rätt om att det hände på 80-2000 talet. Min farsa har också ägt butik innan och han blev aldrig utpressad på några pengar

Du kanske kan lura den naive svensken, men mig kan du inte lura.
Jag vet hur det fungerar. Det handlar inte om något lån.
Skulle nästan vara bättre för dig att förklara det att företagarna köper PKKs propaganda tidning för tusenlappar per månad 😉
Senast redigerad av Ohshitintehanigen 2022-05-22 kl. 14:55.
Citera
2022-05-22, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Och det är så fantastiskt att det nu är Turkiet av alla länder som drar ner byxorna på Sveriges förfärliga världsförbättrarpolitik.
Citera
2022-05-22, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Och det är så fantastiskt att det nu är Turkiet av alla länder som drar ner byxorna på Sveriges förfärliga världsförbättrarpolitik.

Håller med!
Turkiet har försökt upplysa Sverige förr. Dock har inte Sverige vart i den här beroendeställningen att de behövt lyssna.
Citera
2022-05-22, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MainF
Då flyttar man till närmaste land där man inte blir jagad och nej det är inte Sverige som är närmsta land i förhållande till turkiet.
Sen så är det ju inte många länder som ger ut politisk asyl. Varför tror du gulen flydde till USA? för han vet att turkiet inte kommer försöka lönmörda han eller kidnappa han ifrån USA
Citera
2022-05-22, 15:13
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
YPG är de facto terrorister. Det angriper och dödar medlemmar av den turkiska krigsmakten och den har starka kopplingar till PKK som ligger i krig med den turkiska staten. Att YPG sedan stridit mot ISIS (ISIS besegrades för övrigt i första hand av Ryssland, den syriska staten, Iran och Hizbollah. Men detta är bortanför ämnet.) gör den inte mindre terroristisk gentemot Turkiet.
Vad gör Turkiet på kurdiskt område i Syrien, om de nu är så rädda för "terroristerna"?
Citera
2022-05-22, 15:17
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rapport1700
Nej de har dom inte, som Nato medlemmar har dom deltagit i dom flesta krig som utspelats i världen!! Och dom är modernt beväpnade.
Sverige skulle knappast ha en chans ens om dom rustade för fullt i 30år, Tyvärr vakna
Men om Sverige ställer upp med beväpnade soldater då? Turkarna slåss ju mest mot kvinnor och barn
Citera
2022-05-22, 15:28
Medlem
Kurderna är indoeuropéer vilket ju inte turkarna är - simple as that - vanlig hederlig rasism. Det är bra att Erdogan därigenom bromsar feministisk utrikespolitik och kärringarnas Nato-kupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in