Citat:
Ursprungligen postat av
BlackPete
Hade blivit mkta frvnad om jag ftt en lax p kroken i insjarna dr jag fiskade som pojk. Haha
Vi fick nja oss med gdda och abborre. Men en gng small det en ring p betet i en av dessa sjar. S man kan vl aldrig veta skert vad som finns i vattnet.
Edit:
P tal om att inte veta vad som lurar i vattnet s fick denna kille upp en granat. Undra vad han anvnde fr fiskedrag.
https://www.expressen.se/nyheter/par...upp-en-granat/
Jass d frstr jag haha. Tnkte mer lvar och dylikt.
Jag fick ngot skumt p hugg en gng fr lngesen i min sj. Vette fan var det var, hade med mig mitt 400g sp d jag skulle egentligen bottenmeta efter gs, men de kkade upp alla dda borrar jag hade med mig s jag sadlade om och satte p en 40gs wobbler istllet och drog ngra kast innan jag skulle g hem. Frst tnkte jag att jag fastnade i en sten och stod ett tag som en idiot och undrade hur jag skulle f loss skiten. Nr jag sen tog tag i linan med rmen (fr att inte gra illa handen) fr att dra loss det, brjade det rycka utav bara helvetet. Jag hade inte en chans att hlla emot, bromsen hade heller ingen chans. Notera att jag hade en rulle avsedd fr havsfiske samt 0.35 fltlina, d jag endast tnkt slnga ivg tyngre mrtar och sarvar. Efter att fisken dragit ut 130 meter lina rakt ut i sjn tog jag kniven i bltet och hgg linan.
Jag har fiskat hlleflundror i Norge (iof inte de strsta) samt Giant Trevallys utanfr Australiens kust. Inget var ens i nrheten av detta hugg. Detta r en i rtt stor insj. Undrar n idag vad det var, ingen av mina polare tror p mig