2022-05-21, 19:52
Medlem
CockWitchs avatar
De klassiska torskdragen. Med blytyngd på baksidan och relief av fjäll på framsidan på stålbricka. Drog upp otaliga torskar på de dragen. De var oslagbara.
Senast redigerad av CockWitch 2022-05-21 kl. 19:58.
Citera
2022-05-21, 19:54
Medlem
CockWitchs avatar
Dom där jiggar. Gummisladder med blykula.
Citera
2022-05-21, 19:58
Medlem
CockWitchs avatar
E ni alla från östkusten här eller. Nämner bara massa insjödrag.
Citera
2022-05-21, 20:49
Medlem
BlackPetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch

Är från norra Sverige och har mest haft möjlighet att fiska i insjöar. Noll erfarenhet av att fiska torsk, lax, havsöring etc.

Enstaka brunöring, några rödingar och ett gäng regnbågar har det väl blivit för min del. Men annars har det mest varit gädda och abborre samt Gösfiske med morfar i Hjälmaren på semestern.
Citera
2022-05-21, 20:50
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Oh, nej. Eller fiskar du med fladen-pilk i insjö?
Citera
2022-05-21, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackPete
Är från norra Sverige och har mest haft möjlighet att fiska i insjöar. Noll erfarenhet av att fiska torsk, lax, havsöring etc.

Enstaka brunöring, några rödingar och ett gäng regnbågar har det väl blivit för min del. Men annars har det mest varit gädda och abborre samt Gösfiske med morfar i Hjälmaren på semestern.

Laxar har ni väl gott om i norrland?
Citera
2022-05-21, 20:59
Medlem
BlackPetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenRullgardin
Laxar har ni väl gott om i norrland?

Hade blivit mäkta förvånad om jag fått en lax på kroken i insjöarna där jag fiskade som pojk. Haha

Vi fick nöja oss med gädda och abborre. Men en gång small det en öring på betet i en av dessa sjöar. Så man kan väl aldrig veta säkert vad som finns i vattnet.

Edit:
På tal om att inte veta vad som lurar i vattnet så fick denna kille upp en granat. Undra vad han använde för fiskedrag.
https://www.expressen.se/nyheter/par...upp-en-granat/
Senast redigerad av BlackPete 2022-05-21 kl. 21:06.
Citera
2022-05-21, 21:13
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Atom som nämndes sent i tråden måste vara klassikernas klassiker. Mörrumspinnaren älskade jag pga de långa kasten man fick till och näst intill fiskgaranti.

Finns många beten som redan nämnts men förvånande nog tycks ingen nämnt gladsax-wobblern. Drog min första havsöring med en rödgul rackare. 6,2kg och än idag personbästa.
Citera
2022-05-21, 21:21
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Oh, nej. Eller fiskar du med fladen-pilk i insjö?
Jag fiskar i riktigt hav på västkusten. Tycker inte om gäddor och abborrar. Torsk, rödspätta, makrill, sej... osv... rödingar gillar jag men har aldrig fått tillfälle att fiska röding.
Citera
2022-05-21, 21:28
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Jag fiskar i riktigt hav på västkusten. Tycker inte om gäddor och abborrar. Torsk, rödspätta, makrill, sej... osv... rödingar gillar jag men har aldrig fått tillfälle att fiska röding.

Fiskar också till havs på västkusten. Röding är väldigt trevlig fisk att fiska, om det inte vore för de förb.. myggjävlarna! (Vars larver är rödingens föda).
Citera
2022-05-21, 21:55
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Fiskar också till havs på västkusten. Röding är väldigt trevlig fisk att fiska, om det inte vore för de förb.. myggjävlarna! (Vars larver är rödingens föda).
Ja man ska väl upp till Norrland om man ska fiska röding. Kanske blir av nån gång.
Citera
2022-05-21, 22:55
Medlem
Citat:
Ja man ska väl upp till Norrland om man ska fiska röding. Kanske blir av nån gång.

Då ska du ha med en King i koppar! Absolut nr 1 i de sammanhangen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in