2022-05-21, 21:22
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Jag är bara road. Jag tycker det är skitkul hela cirkusen haha!
Väldigt intressant att se var det här kommer landa.

Se det som en komedishow, vi kommer alla få många skratt från det här.
Ja. Man har numera tagit avstånd från hela freak-showen. Man orkar helt enkelt inte engagera sig längre.

Men visst, läget är mycket roande och även ganska spännande. 4 av 5 popcorn.
Citera
2022-05-21, 21:23
Bannlyst
Ett litet bögsvenneland på några få miljoner fegblonda fulsvennar tror de har något att sätta emot en av världens mäktigaste ledare Recep Tayyip Erdoğan och dess över 80 miljoner stora turkiska befolkning? Lustigt att se så många svenska tangentbordskrigare i tråden, varför beter ni er alltid så typiskt fegt fulsvenskt i vardagens verklighet då? Endast tuffa online, klassiskt dumsvensken. Erdoğan och dess 80 miljoner stora befolkning lever inte på sociala medier som fulsvenne. Ser fram emot svennes kalldusch, ned med svenskland fyfan.
Citera
2022-05-21, 21:25
Bannlyst
Gravitas: Turkey derails NATO's Nordic expansion

https://youtu.be/4OueB-VJL4E
Citera
2022-05-21, 21:28
Medlem
bomhulls avatar
Vem hade trott att turkiet kunde rädda oss ifrån ett nato medlemskap?
Jag tänker åka på semester där och köpa allt möjligt ifrån turkiet om dom räddar oss
Citera
2022-05-21, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konung-Helsingborg
Ett litet bögsvenneland på några få miljoner fegblonda fulsvennar tror de har något att sätta emot en av världens mäktigaste ledare Recep Tayyip Erdoğan och dess över 80 miljoner stora turkiska befolkning? Lustigt att se så många svenska tangentbordskrigare i tråden, varför beter ni er alltid så typiskt fegt fulsvenskt i vardagens verklighet då? Endast tuffa online, klassiskt dumsvensken. Erdoğan och dess 80 miljoner stora befolkning lever inte på sociala medier som fulsvenne. Ser fram emot svennes kalldusch, ned med svenskland fyfan.

Nä, men en stor del av er lever på våra bidrag. 80 miljoner bla bla. Sen rullar marinkåren upp skiten på några veckor som vanligt.
Citera
2022-05-21, 21:29
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konung-Helsingborg
Ta det lugnt med tjacket.
Citera
2022-05-21, 21:34
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jag har för lite tid just nu att analysera det du skrev..men Jesus är min guideline i det hela..vad hade Jesus gjort?

Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Lagt själva grundvalarna för det vi känner som den västerländska civilisationen.
När Jesus kommer tillbaka ska Han hämta sin församlade brud Nya Jerusalem och döma alla människor efter vad de gjort henne, ned till "den minsta av Hans bröder".

Han ska upprätta en ny civilisation, nämligen Guds rike på jorden, och styra genom Guds Israel Nya Jerusalem, vilka regerar efter Jesu exempel.

"I saw heaven standing open and there before me was a white horse, whose rider is called Faithful and True. With justice he judges and wages war. 12His eyes are like blazing fire, and on his head are many crowns. He has a name written on him that no one knows but he himself. 13He is dressed in a robe dipped in blood, and his name is the Word of God. 14The armies of heaven were following him, riding on white horses and dressed in fine linen, white and clean. 15Coming out of his mouth is a sharp sword with which to strike down the nations. “He will rule them with an iron scepter.” a He treads the winepress of the fury of the wrath of God Almighty. 16On his robe and on his thigh he has this name written:"

https://biblehub.com/niv/revelation/19.htm

Med modifikation väntar även muslimerna på detta. Oavsett Erdogans personliga tro, så har han att förhålla sig till att hans nation har denna inställning.

Att Väst som vi känner det ska falla innan Jesu återkomst är (minst) halva jordens befolkning övertygade om, vilket makthavare måste ta hänsyn till. Hur Gud ser på den/dem som får henne att falla ser vi inte alltid lika på, om jag säger så.

Nato har blivit det namn som i den muslimska världen symboliserar det "onda Väst", och Turkiets position har ifrågasatts en del. Erdogan har nu chansen att visa att hans fortsatta medlemskap i alliansen kan användas i ett för muslimerna och det ortodoxa Rysslands främjande syfte.
Citera
2022-05-21, 21:37
Medlem
Det hela kommer sluta på ett väldigt ”svenskt” sätt. Turkiet kommer säga ja till Finland, men inte Sverige. Och det beror på Finland inte varit lika självgoda i sin utrikespolitik. Så Finland blir medlem i Nato. Sverige har visat god vilja gentemot Nato, vi har visat att vi vill gå med, att vi vill ge säkerhetsgarantier, mm. Under ansökningstiden (som kommer bli väldigt lång/tills vidare) har vi inga säkerhetsgarantier, men väl till intet förpliktigande löften från välvilliga Nato-medlemmar. I den bästa av världar är dessa löften värda mer än vad vi hade innan. Ryssen nöjd, Sverige går inte med Nato. Det blir dessutom svårare för ryssen att invadera Sverige, eftersom vägen via Finland innebär konflikt med Nato. Skulle Ryssland hamna i konflikt med Nato kan vi i vanlig ordning gömma oss som Homer Simpson i häcken. Vi fick inte vara med, så vi behöver inte ge något stöd till någon.

Många nöjda nu. USA-hatarna är nöjda att vi inte är med. Alla kurder i Sverige är nöjda. Alla på vänsterkanten är nöjda. Och alla SD-are som innerst inne aldrig velat vara med i Nato är nöjda.

Slutet gott, allting gott.
Citera
2022-05-21, 21:43
Medlem
FarangDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Mentalitet nedärvs precis som allting annat. Även om vi kan tala om en vit (eller gul, eller...) ras, så är det enbart en benämning. Arv är poängen. Så skapade också Gud Adam av jorden, precis som Gud skapade "djuren" av jorden. (Hint; ormar varken talar eller är det listigaste av djur )

Resten av mänskligheten förenas i sin avsky mot det vita Väst, så som du också påtalade. Turkiet är en främmande fågel i NATO, och agerar också som en sådan. Om jag har rätt,
i att hela debaklet handlar om att flytta makten över världsekonomin från USA till Kina/ Ryssland, då kommer turkarna aldrig att säga "ja" till svenskt natomedlemskap. Att den vite mannen är upphovet till den moderna civilisationen ändrar inte detta, det är inte som att tex de gula skulle erkänna en sådan sak (utgrävningar av gravar kring kinesiska pyramider fick ett abrupt slut när man där fann, inte gula, utan européer av nordisk typ).
Jag menar då att kineser är övertygade om att de är fullt kapabla att hantera den ekonomiska makten.

Poetiskt och filosofiskt på en gång. Det mesta av de avstår jag att kommentera på då det definitivt är utanför de ämnen jag brukar fördjupa mig i men det är i linje med den verklighet jag uppfattar.

Begränsar mig till NATO-Turkiet. Ja i en bättre värld hade de inte varit med i NATO. Men nu kontrollerar de Bosporen så vi får gilla läget. Det är frestande att gå "What if" men jag skippar det. Då förlorar jag mig bara i "what if" EU etc och så tar det aldrig slut.
Citera
2022-05-21, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Det hela kommer sluta på ett väldigt ”svenskt” sätt. Turkiet kommer säga ja till Finland, men inte Sverige. Och det beror på Finland inte varit lika självgoda i sin utrikespolitik. Så Finland blir medlem i Nato. Sverige har visat god vilja gentemot Nato, vi har visat att vi vill gå med, att vi vill ge säkerhetsgarantier, mm. Under ansökningstiden (som kommer bli väldigt lång/tills vidare) har vi inga säkerhetsgarantier, men väl till intet förpliktigande löften från välvilliga Nato-medlemmar. I den bästa av världar är dessa löften värda mer än vad vi hade innan. Ryssen nöjd, Sverige går inte med Nato. Det blir dessutom svårare för ryssen att invadera Sverige, eftersom vägen via Finland innebär konflikt med Nato. Skulle Ryssland hamna i konflikt med Nato kan vi i vanlig ordning gömma oss som Homer Simpson i häcken. Vi fick inte vara med, så vi behöver inte ge något stöd till någon.

Många nöjda nu. USA-hatarna är nöjda att vi inte är med. Alla kurder i Sverige är nöjda. Alla på vänsterkanten är nöjda. Och alla SD-are som innerst inne aldrig velat vara med i Nato är nöjda.

Slutet gott, allting gott.

Sverige kommer att offras för Finlands medlemskap i Nato och Erdogan kommer få nya och fräscha flygvapen från amerikanerna och britterna så att han kan bomba kurderna i bergen.
Senast redigerad av Shageki 2022-05-21 kl. 21:46.
Citera
2022-05-21, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Jag är bara road. Jag tycker det är skitkul hela cirkusen haha!
Väldigt intressant att se var det här kommer landa.

Se det som en komedishow, vi kommer alla få många skratt från det här.

Höjdpunkten i det hela är när den turkiske ambassadören i Sverige ville att PKK/YPG:s representant i riksdagen skulle utlämnas till Turkiets brottsbekämpande myndigheter.
Citera
2022-05-21, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Instämmer. visst är det så.

Diplomatspråk är kul. "Ett frankt och hjärtligt meningsutbyte" lär betyda att man praktiskt taget hamnade i fysiskt slagsmål.

😂
Lite för hjärligt är väl därför Linde är portad nu.

Seriöst. Kan Turkiet verkligen lägga veto för Sverige och ändå släppa in i Finland? Efter "konstruktiva och givande" samtal med Finland. Vore en praktskandal.

Tycker det är rätt tyst från de andra medlemsländerna. Har Frankrike uttalat sig i frågan? Rapporteras trots allt worldwide.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in