2022-05-21, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
https://anonfiles.com/58h828idy3/icke_maskat_ul_tande_fr_n_akademiska_sjukhuset_png

Vad är källan till denna inscanning? Den borde ju en gång för alla få slut på diskussionen om Esb är dement eller ej om den ej är manipulerad?

Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
En dement kan inte som Esbjörn skriva ett
sånt här brev.

Jag frågade vad källan till inscanningen eftersom ett stycke av brevet är helt annan font så blir jag förvirrad och en smula misstänksam.
2022-05-21, 15:03
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Att Esbjörn lider av kognitiva störningar vet vi redan 2012, att Ebba uppfattar Esbjörn som EGEN vet vi midsommar 2020.

Att sedan Ebba ändå genomför hela affären med (mest troligt gravt dement) Esbjörn helt i dunkel, det är och kommer för evigt att vara en historisk händelse.

Lex Ebba Busch.
Vilken bra idé! kex Ebba Busch. Jag har sagt flera gånger att om Ebbas agerande i detta är laglig. Då är det fel på lagen. Så kex Ebba Busch var det bästa förslaget jag läst på mycket länge.
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
En dement kan inte som Esbjörn skriva ett
sånt här brev.

Esbjörn egna skrivelse:

https://delafil.se/9a9591dd254b5372/Uppsala_TR_%C3%83%C2%84_1747-22_Aktbil_20,_Yttrande_fr%C3%83%C2%A5n_Esbj%C3%83% C2%B6rn_Bolin.pdf
Du kan inte så mycket om demens va? Det finns inget som motsätter att en dement skrivet det där.

Att inte vara något medveten om sig själv eller sin omgivning är bara slutstadiet på demens. Sjukdomen kommer gradvis.

Jag håller inte för alls omöjligt att Esbjörns demens inte märks alla när han berättar om huset och trädgården. Man kanske till och med kan småprata om ditt och datt oxå utan att märka något.

Men när man kommer att tala om abstrakta saker som värderingspriser och kontrakt, då är jag helt övertygad om att det märks.
2022-05-21, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jo serru precis det finns det de som tror att Ebba har. Bland annat jag. Jag har väldigt många gånger lyft upp punkter jag tycker talar för just det oxå.
Ja som sagt jag har ingen aning. Jag var inte där, men tror du inte den där personen från tingsrätten hade reagerat om de söp?

Tackar tackar, jag som brukar bli beskylld för att inte veta någonting har detaljer om detta.

Om det står i bilagorna eller om jag läst det någon annanstans vet jag inte. Men Esbjörn säger att han blev hämtad av Monica och de åkte hem till henne. Där var hans juridiska ombud och någon från domstolen om jag inte minns fel.

Man behöver ingen röntgensyn för att se att Esbjörn är dement om man läser i utlåtandet från akademiska sjukhuset i Uppsala.

Jag är inte bara synsk, jag är Saida.
Jag tycker att lagstiftningen ska förbjuda unga friska människor från att lura gamla svaga och dementa människor.
Jamen här bekräftar du ju påståendet du gör i meningen innan. Att du inte har några fördomar och tycker att alla är lika.

Men det är inte jag som skiter i lagar. Det är Ebba, hon erkänner brott som hon sedan säger sig vara oskyldig till. Kan man skita i lagen på ett tydligare sätt än så?
Jo men det är ju just för att jag bryr mig om Esbjörn jag kallar honom dement .
Jag vet det, jag tyckte kanske bara inte att det var din sak att ringa Skatteverket och gola.
Tackar ödmjukaste för det! Hoppas du håller ditt löfte.
Ja snälla snälla. Få alla som tror att jag är troll sluta kommentera mig. Det skulle göra mig så glad.

Att du tror spelar ingen roll.
Du önskar ju Esbjörn är dement.

Så det fanns en person där från tingsrätten som också blev hotad Esbjörn så kallade vänner? Bra du kom på det. Hur många människor har de hotat? Hur mycket sprit tvinga de i Esbjörn? Marrybum har rätt att de behöver utredas! Merrybum skrev ju att Esbjörn första ombud kände till Esbjörn är dement och tvinga fortfarande Esbjörn träffa olika människor istället för ge han hjälpen han behöver! Försökte även det ombudet se till att Esbjörn skulle få covid? Varför var han inte mötet i person om han nu visste om Esbjörn var dement?

Varför har ingen kontakt kommunen Esbjörn bor i?
I många kommuner och stadsdelar finns särskilda demenssjuksköterskor, demenssamordnare eller demensteam som både Esbjörn och Esbjörns närstående kan få råd och stöd av. De brukar också ha ett samordnande ansvar.

Varför vill folk att Esbjörn ska vara dement?!
Finns fortfarande ingen polisanmälan.
2022-05-21, 15:17
Medlem
Citat:
Vilken bra idé! kex Ebba Busch. Jag har sagt flera gånger att om Ebbas agerande i detta är laglig. Då är det fel på lagen. Så kex Ebba Busch var det bästa förslaget jag läst på mycket länge.

Du kan inte så mycket om demens va? Det finns inget som motsätter att en dement skrivet det där.

Att inte vara något medveten om sig själv eller sin omgivning är bara slutstadiet på demens. Sjukdomen kommer gradvis.

Jag håller inte för alls omöjligt att Esbjörns demens inte märks alla när han berättar om huset och trädgården. Man kanske till och med kan småprata om ditt och datt oxå utan att märka något.

Men när man kommer att tala om abstrakta saker som värderingspriser och kontrakt, då är jag helt övertygad om att det märks.

Du kan inget om demens. Du önskar bara en person ska ha det.
2022-05-21, 15:29
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825

Så det fanns en person där från tingsrätten som också blev hotad Esbjörn så kallade vänner? Bra du kom på det. Hur många människor har de hotat? Hur mycket sprit tvinga de i Esbjörn? Marrybum har rätt att de behöver utredas! Merrybum skrev ju att Esbjörn första ombud kände till Esbjörn är dement och tvinga fortfarande Esbjörn träffa olika människor istället för ge han hjälpen han behöver! Försökte även det ombudet se till att Esbjörn skulle få covid? Varför var han inte mötet i person om han nu visste om Esbjörn var dement?

I många kommuner och stadsdelar finns särskilda demenssjuksköterskor, demenssamordnare eller demensteam som både Esbjörn och Esbjörns närstående kan få råd och stöd av. De brukar också ha ett samordnande ansvar.

Oj vad arg du verkar.

Du har rätt i att vad jag tro inte spelar någon roll. Men du har fel i att jag önskar Esbjörn demens. Vad jag inte tycker är rätt är att mörka Esbjörns svårigheter för att Ebbas husaffär ska de snyggare ut. Men nu har akademiska sjukhuset i Uppsala sagt att han har det. Så det är inte så mycket att orda om.

Det är du som sagt att det söps när Esbjörn signerade förlikningen, inte jag. Jag ifrågasatte ju att de söp. Har du svårigheter med din läsförståelse?

Ett annat exempel där du missat helt vad jag sa är huruvida JB kände till Esbjörns demens. JB sa från början att Esbjörn inte förstod husaffärer. Det verkar som de sedan dess har försökt få till en demensutredning, men mycket av vården har stått still i och med coronan. Så det har nog tagit tid att få en.

Vad vet du om kommunen är kontaktad angående Esbjörns demens?
2022-05-21, 15:32
Avslutad
Citat:

Merry är något på spåren, Esbjörns demens är känd av alla redan initialt av affären, även av Ebba.

Varför hatar du kvinnor?
2022-05-21, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Merry är något på spåren, Esbjörns demens är känd av alla redan initialt av affären, även av Ebba.

Varför hatar du kvinnor?

Hatar inte kvinnor. Är inte som Merrybum eller dig.

Varför tycker du är är bra att tvinga en äldre dement person på olika intervjuer och träffa olika människor när äldre inte fick träffa någon på ålderdomshem?
Tycker du det är bra att ett ombud inte var där för sin dementa klient på möten?
Varför önskar du Esbjörn ska var dement? Är det inte förtal?

Finns ingen polisanmälan.
2022-05-21, 15:48
Medlem
Citat:
Oj vad arg du verkar.

Du har rätt i att vad jag tro inte spelar någon roll. Men du har fel i att jag önskar Esbjörn demens. Vad jag inte tycker är rätt är att mörka Esbjörns svårigheter för att Ebbas husaffär ska de snyggare ut. Men nu har akademiska sjukhuset i Uppsala sagt att han har det. Så det är inte så mycket att orda om.

Det är du som sagt att det söps när Esbjörn signerade förlikningen, inte jag. Jag ifrågasatte ju att de söp. Har du svårigheter med din läsförståelse?

Ett annat exempel där du missat helt vad jag sa är huruvida JB kände till Esbjörns demens. JB sa från början att Esbjörn inte förstod husaffärer. Det verkar som de sedan dess har försökt få till en demensutredning, men mycket av vården har stått still i och med coronan. Så det har nog tagit tid att få en.

Märker du har som vanligt problem med ditt läsförståelse, du har ju skrivit du har problem med svenska som du kallar för något idiotisk.

Du skrev ombudet kände till att Esbjörn ska varit dement. Nu hävdar du annat för du vill inte tänka på hur ombudet kan ha tvingat en äldre dement person träffa media och riskera han fick covid.

Du är den som hävda Esbjörn blir ner supad för skriva på saker. Det var ju så du beskriver hur han skrev ner avtalet. Försöker bara tänka som dig, tänka som Merrybum. Hitta på saker hur Esbjörn ska ha blev tvingad att skriva på förlikningen mot sin vilja. Supa ner honom teorin kommer från dig.

Då hade de ju sänt det till rätten om de kontaktat kommunen. Redan från början.

Du önskar Esbjörn dement och gläds av tanken att han har det. Det är sjukt. Man blir äcklad.
2022-05-21, 15:58
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jo, så var det här. Esbjörn gick hem till Ebba för att sälja sitt hus, hon behövde inte tjata. Han gick till henne frivilligt. Han visste vad han ville och han ville sälja. Ebba köpte av en säljare som visste vad han ville och som ville sälja, och som sålde, frivilligt. Det har han till och med berättat i domtol. Och han var alldeles utmärkt nöjd med att ha sålt huset till Ebba. Båda parter var nöjda. Fattar du?

Fel! Ebba har inte misslyckats med att genomföra en snygg husaffär. Hon har utfört affären på ett utomordentligt snyggt sätt. Mycket snyggare än gemene man normalt gör. Och oändligt mycket snyggare än Esbjörn.

Esbjörn däremot, har misslyckats kapitalt med att genomföra en snygg husaffär. Han har burit sig åt som ett bortskämt barn, som en bedragare, och som den tjuriga rättshaverist till gubbtjuv som han visat sig vara. Fattar du?

Till sist ett råd i all välmening. Jag gissar att du är en ung man utan särskilt mycket livserfarenhet? Din argumentation blir inte starkare av att sprida förolämpningar omkring dig, som att omskriva andra som utan livserfarenhet..... Det understryker tvärt om din osäkerhet, som tydligt lyser igenom. Gör istället som jag. Var artig och saklig! Fattar du?
Men om du nu skall försöka vara sarkastisk - det funkar itne något vidare - så kan du väl skriva egna texter istället för att kopiera minna.

Men i sak - om du hade haft rätt i att säljaren ville sälja - så ahde aldrig detta hänt! Faktum kvarstår - vettigt folk hamnar inte i den situationen som Ebba gjort. Mitt råd till henne var ända från början. Dra dig ur denna affär. Köp istället hus av någon som vill sälja. Det finns massor med hus till salu.

Ebba har visat på dåligt omdömme, och det är inte första gången. Hon är inte mogen att sitta på den possition hon sitter.

Föresten är jag 60+

(Nåja - jag skall inte var ogin. Du åstakom ett helt inlägg utan fula ord och invektiv. Du lär dig!)
Senast redigerad av Clodius 2022-05-21 kl. 16:03.
2022-05-21, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Men om du nu skall försöka vara sarkastisk - det funkar itne något vidare - så kan du väl skriva egna texter istället för att kopiera minna.

Men i sak - om du hade haft rätt i att säljaren ville sälja - så ahde aldrig detta hänt! Faktum kvarstår - vettigt folk hamnar inte i den situationen som Ebba gjort. Mitt råd till henne var ända från början. Dra dig ur denna affär. Köp istället hus av någon som vill sälja. Det finns massor med hus till salu.

Ebba har visat på dåligt omdömme, och det är inte första gången. Hon är inte mogen att sitta på den possition hon sitter.

Föresten är jag 60+

För dra sig ut behövs det förhandlas.

Svårt när ena parten vägrar.
2022-05-21, 16:04
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
För dra sig ut behövs det förhandlas.

Svårt när ena parten vägrar.
Är övertygad om att det hade gått om viljan fanns
2022-05-21, 16:06
Avslutad
Citat:
Oj vad arg du verkar.

Att Coronan satt käppar i hjulen för en snabbare demensutredning är fullständigt rätt uppfattat av dej.

Att Coronans alla föreskrifter och restriktioner följdes av nästan alla våra medborgare förutom en viss Ebba Busch är fastslaget.

Att denna Ebba Busch bollade med Esbjörns liv och död när hon återkommande bearbetade Esbjörn att sälja är fastslaget, hon tog som grädde på moset även med sina barn till honom, gjorde hon allt detta medvetet kan man undra eller är Ebba Busch bara omogen och inte kapabel att ta ansvar för sej själv ens. Denna kvinna Ebba vilken under samma Coronaperiod springer runt på Stureplan med väninnan Margaux Dietz när normala människor inte ens gick utanför dörren, vilkens bror sedemera ska spela en huvudroll i denna affär.

Det är nämligen Theo Dietz som riggar alla papper så Ebba ska kunna genomföra hela denna kupp gentemot Esbjörn Bolin, dock ska sägas att denna Theo friskriver sej allt ansvar i den. Han har vid senare tillfällen inte velat kommentera sitt deltagande i affären, men det är fullt förståeligt, för i dess början finns det helt klart oegentligheter med i spelet.
Senast redigerad av MisterSeven 2022-05-21 kl. 16:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in