2022-05-21, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
OK, visa då kontraktet som NATO har skrivit under på. Nu kan du inte det för det finns inget sådant avtal. Lögnare.

Det avtal han ev syftar på är ett avtal med Sovjet.
Inte Ryssland.
Om det nu faktiskt finns ett sådant.
Citera
2022-05-21, 10:34
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Fast du bad mig först att goggla just på Pusjin.🙂

Kolla igen, jag skrev ПУШКИ, det är samma ord som i det inlägg du svarade på nu, men skrivet med versaler.

Men skit samma.

Jag tycker att man mycket väl kan läsa på telegram, där finns ju flera Putinhatande kanaler som,

https://t.me/s/generalsvr

vilka också har en youtubekanal.
Citera
2022-05-21, 10:35
Medlem
Citat:
Ukraina hade bara en ytterst liten operativ militär 2014, som dessutom var helt sönderinfiltrerad av Ryssland. Man röstade även för självständighet för Ukraina på Krim när Ukraina bröt sig loss ifrån Sovjetunionen. Om jag inte missminner mig så visade även senare opinionsundersökningar på att man såg sig som en del av Ukraina. Rysk talande är, inte, samma sak som att vara ryss. Det hänger på om man identifiera sig med den Ukrainska historien och kulturen eller ej. Den sk. "folkomröstningen" 2014 ger jag inte mycket för.

Men om Ukraina börjar befria Krim så kanske det slutar med en kompromiss. Något område söder om Simperopol blir ryskt, alternativt självständigt. Det är ju möjligt att ryskvänligheten där ökar ju längre söder ut man kommer. Det kan även gälla de delar av östra Ukraina som inte låg inom det litauisk-polska samväldet. Den europeiska kulturgränsen i sydost går nämligen där.
Men det blir upp till Ukraina och ukrainarna att avgöra. För internationell rätt är på Ukrainas sida här.

Jag tror det är bra om Ukraina avstår att invadera Krim. Det kommer leda till att de ses som angripare även om de inte är det enligt internationell rätt. Men de kommer ju tvingas göra sådant ryssen gjort i Ukraina för att återta Krim. Det kommer nog inte se bra ut.

Jag vet inte riktigt vad som var fel med folkomröstningen 2014 men jag tror man bör göra om den innan man eventuellt återtar Krim. Men under nuvarande omständigheter är det ju tyvärr omöjligt. Jag tycker man skall vänta med Krim och fokusera på fastlands-Ukraina och avsluta det helt och hållet först.
Citera
2022-05-21, 10:38
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Xi har rövknullat Putin många gånger, därav Putins vacklande hälsa. Vaselinet har tagit slut i Ryssland.

Jag undrar just vad som pågår bakom kulisserna mella Ryssland och Kina? Kineserna måste ju vara lika chockade som vi är över den ryska statsledningen och militärens oduglighet i Ukraina!🙂

Slava Ukraini!
Citera
2022-05-21, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infowarZ
Ukraina invaderade Donbass. Ljug inte. Du hamnar i helvetet jävla fitta.

Nej det gjorde de inte.
Citera
2022-05-21, 10:41
Medlem
Citat:
Jag undrar just vad som pågår bakom kulisserna mella Ryssland och Kina? Kineserna måste ju vara lika chockade som vi är över den ryska statsledningen och militärens oduglighet i Ukraina!🙂

Slava Ukraini!
NATO har tränat Ukraina i över 8 år men ändå så får dom KUK av Ryssarna. Det är ta mig fan tragiskt. Ni kan inte vinna i Öknen och ni kan inte vinna i Europa heller.

Fy fan vilka värdelösa skådespelare.
Citera
2022-05-21, 10:41
Medlem
Citat:
Ukraina invaderade Donbass. Ljug inte. Du hamnar i helvetet jävla fitta.

Donbass är Ukraina det är upp till Ukraina att skicka trupper vart de vill inom Ukrainas gränser det är som att någon skulle ha något emot att Sverige skickade trupper till Skåne.
Citera
2022-05-21, 10:42
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Jag tror det är bra om Ukraina avstår att invadera Krim. Det kommer leda till att de ses som angripare även om de inte är det enligt internationell rätt. Men de kommer ju tvingas göra sådant ryssen gjort i Ukraina för att återta Krim. Det kommer nog inte se bra ut.

Jag vet inte riktigt vad som var fel med folkomröstningen 2014 men jag tror man bör göra om den innan man eventuellt återtar Krim. Men under nuvarande omständigheter är det ju tyvärr omöjligt. Jag tycker man skall vänta med Krim och fokusera på fastlands-Ukraina och avsluta det helt och hållet först.

Krim är Putins baby, han avfyrar hellre kärnvapen mot Kiev än att se Krim bli återerövrat. Men Ukraina behöver inte ta Krim militärt, det kommer säkert att lösa sig efter krigets slut. Däremot vore lämpligt att militärt försvaga Krim, särskilt Sevastopol och Kertjbron från ryska fastlandet.
Citera
2022-05-21, 10:43
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig

Om, Ryssland, ser Ukraina som angripare är irrelevant. Varför skulle Ukraina bomba sönder städer och byar, våldta kvinnor och barn, skjuta civila och plundra på Krim?
Citera
2022-05-21, 10:46
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
NATO har tränat Ukraina i över 8 år men ändå så får dom KUK av Ryssarna. Det är ta mig fan tragiskt. Ni kan inte vinna i Öknen och ni kan inte vinna i Europa heller.

Vet inte om jag begär för mycket av dig nu, men kan du inte berätta vad du tänker om den nya gränsen på 135 mil mot NATO/Finland?

Om nu ni ger NATO så mycket kuk så är ett anfall mot Finland att vänta nu, eller?
Citera
2022-05-21, 10:46
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:

Ja vi såg hur mycket kuk ryssarna utdelade när Kiev skulle intas.
Ni lyckades inte ens belägra staden.
Stalin hade varit riktigt stolt över insatsen...eller inte.
Citera
2022-05-21, 10:47
Medlem
Citat:
Om, Ryssland, ser Ukraina som angripare är irrelevant. Varför skulle Ukraina bomba sönder städer och byar, våldta kvinnor och barn, skjuta civila och plundra på Krim?

De kan hamna i situationer där de måste ta kvarter för kvarter och därmed tvingas skjuta sönder bostadsområden för att klara det.

Sedan måste du alltid räkna med att enskilda soldater och ibland hela förband oavsett nationalitet spårar ur och begår krigsbrott. Det händer i alla krig och västledda/natostödda trupper är inget undantag. Sådana händelser kommer spela Putin i händerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in