2022-05-20, 23:42
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Kurderna måste ta bort sin hederskultur, de är värre än mellanöstern folk..annars kommer de aldrig nånvart
Jag gillar kurder. Vi alla måste trappa ner på prestigen. Hälsa det till Putin
Citera
2022-05-20, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Det är därför jag som kurd själv föredrar ypg ideologin framför Erdogans islamist ideologi eller den som framförs i irakiska kurdistan. att ha kvinnliga soldater framför kameran är en sak men att faktiskt eliminera hederskulturen och främja jämnställdhet är svårare
Ja det verkar vara stort sett omöjligt, soldaterna värda eloge i alla fall!
Citera
2022-05-20, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Jag gillar kurder. Vi alla måste trappa ner på prestigen. Hälsa det till Putin
Jag ringer🥳
Citera
2022-05-20, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Tack för bra svar, låter exakt som det Turkiet jag hade förväntat mig. Ska jag vara ärlig så är Turkiet "Ryssland light", Erdogan har samma imperiedrömmar och att återetablera Osmanska Riket 2.0. dock ska alla vara turkar. Om bara Sevres-fördraget från 1920 hade hållit så hade Turkiet knappt existerat och vi hade sluppit dessa problem.
Ja jo det är lite så de verkar just nu, erdogan spelar båda sidorna sen får vi ju se om de bara ignoreras pga deras geografi eller om nato tar ställning
Citera
2022-05-20, 23:47
Medlem
Sjukt dåligt S måste genast avsluta kopplingar med YPG och dem,
Sverige kan inte finansiera terrorister och måste nu lyssna på Turkiet.

Vapenembargot måste släppas också pga nu ska vi vara med i samma försvarsallians som Turkiet.

Ni som är tveksamma inse att denna gången är det Turkiet som har rätt och Sverige måste göra upp med skiten som de ställt till med och lösa situationen.
Citera
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ja jo jag och mina systrar behövde säga till han för ett par år sen att sluta posta så mycket hat mot turkiet på facebook just eftersom vi inte vill att han ska få problem med varken säpo eller MIT. vi är dock inte kurder från turkiet och han kommer aldrig sätta sin fot i det landet så han borde klara sig.
Får han problem med Säpo så blir det största problemet bara hur vinsten bäst placeras.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Haha! Hur fasiken ska Sossarna nu få igenom sin budget?

Inte nog med att det finns stora frågetecken med att få C och V att gå ihop om pensionsfrågorna.

Verkar just nu som att högern mycket väl kan få sin vårbudget igenom.
Stoppas stöden nu? elstöd mm. I så fall kokar jag på denne kurdvilde!
Citera
2022-05-20, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rexlz
Hur stor är sannolikheten att Finland går med men inte Sverige?

Det bestämmer Turkiet. Förr bestämde vi själva. Slut på det nu.
Citera
2022-05-20, 23:50
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Det är en central ideologi bland både ypg och pkk, exempelvis kan vi kolla på de irakiska kurdiska peshmergan som är officiel och slogs i irak, de har knappt några kvinnliga soldater och hedersmord i irakiska kurdistan är väldigt vanligt speciellt nu efter pandemin. Om jag inte minns fel sa min farsa att 6 har blivit dödade bara 2022. Vissa av sina män, vissa av sina pappor och sen var de en tjej som blev dödad bränd till döds av sin styvmor.

Detta är något för mig som kurd som måste försvinna ypg har haft mycket framgång med att ta bort denna mentalitet från våran kultur. I sverige har ju nästan alla hedersmord varit just kurder vilket jag inte ens visste om förens jag blev äldre och läste in mer i min kultur. Som tur e har jag haft en farsa som är just väldigt vänster riktad och inte lärt in mig i dessa vidriga delar av våran kultur men alla har ju inte det.

Förstår, och YPJ ? Hur kan de existera i en sådan miljö?
Citera
2022-05-20, 23:51
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ja jo det är lite så de verkar just nu, erdogan spelar båda sidorna sen får vi ju se om de bara ignoreras pga deras geografi eller om nato tar ställning
Du menar att Turkiet inte ligger strategiskt viktigt för NATO rent geografiskt? Jag ser det som precis tvärtom och så gör säkerligen även NATO (USA).
Citera
2022-05-20, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissfittan
Sjukt dåligt S måste genast avsluta kopplingar med YPG och dem,
Sverige kan inte finansiera terrorister och måste nu lyssna på Turkiet.

Vapenembargot måste släppas också pga nu ska vi vara med i samma försvarsallians som Turkiet.

Ni som är tveksamma inse att denna gången är det Turkiet som har rätt och Sverige måste göra upp med skiten som de ställt till med och lösa situationen.
Många av dem Erdogan vill ha ut är inte terrorister alls i någon juridiskt rimlig mening. För Erdogan är det just att sträva efter att lyfta fram kurdfrågor, att vara för en självständig kurdisk stat i framtiden och emot hans egen turkiska polisstat, som *är* lika mer terrorism.
Citera
2022-05-20, 23:52
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Really? Skulle Sverige verkligen offentligt utvisa svenska medborgare varav flera tillhör etablissemanget här i Sverige till Turkiet? Oberoende av regering. Det skulle bli ett satans liv. Förutom att lagstiftningen lär sätta en del käppar i hjulet så får vi på oss Amnesty FN och fan o hans moster. Kan bara se Ebba komma på den fantastiska idén.Turkiet ställer ju omöjliga krav och de verkar höja insatsen dag för dag.
Och fler krav av varierande karaktär lär komma. Jag börjar tro att Turkiet har som orubblig målsättning att hålla Sverige utanför Nato. Delvis som betalning för gammal ost, men också av andra skäl. De blåser givetvis upp den här kurdfrågan.

Definitivt Ebba, förresten. Definitivt. Det är ju intressant att spekulera i hur det skulle kunna låta längre fram om Sverige accepterat att gå samtliga Turkiets krav till mötes, typ som Ebba antagligen vill. Vad säger man för att bemöta kritiken? Att Sverige inte hade något val eftersom Sverige så klart måste gå med i Nato, och det pronto? Kan inhemsk kritik till och med komma att klassas som förräderi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in