2022-05-20, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
När PKK ledaren säger "The anti-imperialist fight needs to be strengthened" tycker inte jag det verkar så osannolikt iaf.

Bifogar lite läsning om relationen med PKK och Sovjet, senare Ryssland.
PKK är ju en kommunistisk rörelse som ser sig som en del i en global kamp mot västerländsk imperialism inom ideologin marxism-leninism.

https://kyleorton.co.uk/2019/11/18/the-pkk-and-russia/
Menade inte ukraina saken de vet jag är sant, Antagligen för man vill ha support av ryssland i from av vapen och pengar. Ryssland hotade med att bygga en staty i moskva av öcalan för de hade någon dispyt med turkiet för något år sedan.

Menade mer att man sagt att pkk är i ryssland och krigar emot ukraina vilket är bullshit. Azerbaijan sa liknande när de ville rättfärdiga sina attacker emot armenien
Citera
2022-05-20, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Då ska jag upplysa dig om verkligheten.
Ryssarna hade tagit sig in i ett skyddsrum där flera ukrainska kvinnor var. De våldtog dem i 30 dagar, vissa blev gravida.
Tror du det finns någon etisk moral i krig?
Har inte sagt det utan svarade endast på din kommentar där du sa att det var hederslöst att ha kvinnor i krig.
Citera
2022-05-20, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Det är ju sant till viss del, ingen PKK-terrorist skulle göra något attentat här annat än mot turkar möjligen men det låter långsökt. Varför skulle vi ge fristad till terrorister i första läget om Säpo vet om det? Gynnar knappast svensk diplomati och skulle i längden få oss att se ut som en paria-stat. Har man kopplingar till PKK så kan de gärna utvisas, det är en marxistisk terrororganisation enligt Svensk lag.
Håller med dig, att pkk någonsin skulle göra ett attentat mot sverige är extremt osannolikt. PKK även fast de fortfarande har mycket inflytande så har de inte lika mycket som på 80 talet
Citera
2022-05-20, 23:01
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Jag förmodar att du skämtar…. Direkt demokrati är en beslutsform där beslut i enskilda frågor fattas i demokratisk ordning direkt av de röstberättigade själv.

Sluta upp med att studera asiatiska irrläror och tända rökelser.
Citera
2022-05-20, 23:02
Medlem
naknaindianens avatar
Kul ändå att se totala härdsmältan när PK sverige försöker bolla med alla intressegrupper som bjudits in
Senast redigerad av naknaindianen 2022-05-20 kl. 23:12.
Citera
2022-05-20, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Kanske börjar Säpo snart samarbeta med MIT så att dessa terrorister i Sverige kan börja gripas och lagföras.
De gör redan det, därför utvisades bla Sozan buyuk till belgien även fast det igentligen inte fanns någon giltig anledning till hennes utvisande samt att hon faktiskt aldrig fick reda på varför hon blev utvisad
Citera
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Här har du en Washington baserad think-thank som skriver om YPG-PKK kopplingen.

https://www.atlanticcouncil.org/blogs/menasource/the-ypg-pkk-connection/

Artikeln refererar till en intressant Wall Street Journal intervju med en kvinnlig kurdisk krigare Zind Ruken, som säger följande.
Mycket intressant och precis som jag alltid trott. Att S kunnat skicka vapen till YPG med flera är enbart för att just den organisationen inte är terrorklassad. Men att de har väldigt djupa samröre med PKK råder det ingen tvekan om.

Ska sägas att jag knappast har mer till övers för turkar än kurder men inga hör hemma här ändå så för min del gör det inget om vi utvisar ett par för att blidka turken. Är ju trots allt Turkiet som alltjämt håller på EU-gränsen så vi slipper fler (mot offentlig betalning förstås).
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Håller med dig, att pkk någonsin skulle göra ett attentat mot sverige är extremt osannolikt. PKK även fast de fortfarande har mycket inflytande så har de inte lika mycket som på 80 talet

PKK eller kurdspåret är ett av huvudspåren i statsministermordet 1986 och har stort inflytande i Sverige.
Citera
2022-05-20, 23:05
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Skit samma vilken underrättelsetjänst, eller vilken organisation pengarna gått till. Alla kurdiska partier och organisationer har samma i grunden samma mål…

Ett eget land? Rojava?
Citera
2022-05-20, 23:05
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Så går det när man liter på stolpskottet Stoltenbergs ord.

Ja den djäveln..
Citera
2022-05-20, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
PKK eller kurdspåret är en av huvudspåren i statsminister mordet 1986 och har ett stort inflytande i Sverige.
Har läst om de själv, personligen ser jag ingen alls sanning i att pkk skulle ha dödat palme, om jag tror på någon konspiration är det att polisen var ansvariga för det. Hur man kan skjuta statsministern på en av sveriges största gator utan att bli fångad känns väldigt konstigt. Sen finns det inte riktig motivering till att just pkk skulle ha begått mordet.

Min farsa är kurd och bodde här på 80 talet så tar det mesta om palme mordet från han och han tror starkt på polis konspirationen som den palme älskaren han är
Citera
2022-05-20, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
De gör redan det, därför utvisades bla Sozan buyuk till belgien även fast det igentligen inte fanns någon giltig anledning till hennes utvisande samt att hon faktiskt aldrig fick reda på varför hon blev utvisad
En snyft artikel om PKK terroristen Zozan Büyük:

Zozan utvisas – får inte veta varför
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0Kv9yB/tvabarnsmamman-zozan-far-inte-veta-varfor-hon-utvisas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in