2022-05-27, 18:11
Medlem
KonstapelFyrkants avatar
Får man ens hota och ställa krav innan Sverige ens gått med i nato? Turkiet gör fel här.
Citera
2022-05-27, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelFyrkant
Får man ens hota och ställa krav innan Sverige ens gått med i nato? Turkiet gör fel här.
Krav får man såklart ställa hot vet jag inte vad du menar?
Citera
2022-05-27, 18:36
Medlem
MoveToTheBeats avatar
Jag har svajat fram och tillbaka angående NATO medlemsskap, jag tror inte att man behöver vara rädd för en invasion ifrån Ryssland, Oavsett om Finland blir godkänt. Såklart bara min känsla, och att SKULLE det ske, så kan det bara bli genom att Ryssland skickar missiler mot Sverige, och det scenariot tror jag inte på. Jag tror också att OM det skulle hända, så blir responsen ifrån andra västländer starkare än den nu för Ukraina. Att vara i allians med Turkiet militärt, känns sådär faktiskt.

Allting är sån soppa, jag har pratat med några serber som bor här i Sverige, och dom försvarar faktiskt Rysslands agerande, men kan förstå det om man ser på det historiskt sett. Vansinne i alla fall, och Turkiet gillar dom inte samtidigt. Frågade då "jaha, men vart står ni i NATO frågan då?" Tveksamma svar.
Citera
2022-05-27, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelFyrkant

Nato-landet Turkiet gör verkligen inget misstag och backas upp till hundra av alla som är med i alliansen.
Dock gjorde Sverige fel som trodde att det hela skulle gå på en räkmacka. Men om 200 år kan Sverige vara med.
Senast redigerad av Shageki 2022-05-27 kl. 18:45.
Citera
2022-05-27, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Jag har svajat fram och tillbaka angående NATO medlemsskap, jag tror inte att man behöver vara rädd för en invasion ifrån Ryssland, Oavsett om Finland blir godkänt. Såklart bara min känsla, och att SKULLE det ske, så kan det bara bli genom att Ryssland skickar missiler mot Sverige, och det scenariot tror jag inte på. Jag tror också att OM det skulle hända, så blir responsen ifrån andra västländer starkare än den nu för Ukraina. Att vara i allians med Turkiet militärt, känns sådär faktiskt.

Allting är sån soppa, jag har pratat med några serber som bor här i Sverige, och dom försvarar faktiskt Rysslands agerande, men kan förstå det om man ser på det historiskt sett. Vansinne i alla fall, och Turkiet gillar dom inte samtidigt. Frågade då "jaha, men vart står ni i NATO frågan då?" Tveksamma svar.

Sverige har varken gas eller olja och landets säte är inte heller strategiskt viktigt att angripas.

Det har vi bevis på genom andra världskriget, där nästan hela Europa brann, förutom Sverige förstås.
Citera
2022-05-27, 19:11
Bannlyst
Ann Linde på bild med de kurdiska terroristerna:

https://www.bildtagg.se/bild/divf14d9mcgo0fe3uy7w20n3
Citera
2022-05-27, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Ann Linde på bild med de kurdiska terroristerna:

https://www.bildtagg.se/bild/divf14d9mcgo0fe3uy7w20n3

Ha,ha ha! Vilken fin bild. Ska genast skärmdumpa och skicka till turkiska ambassaden för att reta upp dem ännu mer. Fuck sossarna och deras feministiska regering.
Citera
2022-05-27, 20:03
Jag skulle i och för sig inte bli förvånad om Putin har ett finger med i spelet. Han och Erdogan är ganska tajta om inte jag har fel.
Citera
2022-05-27, 20:21
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Sverige har varken gas eller olja och landets säte är inte heller strategiskt viktigt att angripas.

Det har vi bevis på genom andra världskriget, där nästan hela Europa brann, förutom Sverige förstås.

Fast vi hade den extremt viktiga komponenten STÅL som vi sålde till båda sidor.
Fanns ingen anledning till att invadera oss eftersom vi försåg alla med det stål alla ville ha.
Citera
2022-05-27, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Evin Incir EU-parlamentet för Socialdemokraterna Bl.a.
Är inte hon EU parlimentar? Bara genom att kolla upp henne så kom hon ju till sverige när hon var 6 år, påstår då Erdogan att hon sprang runt som 6 årig medlem i pkk?

De gör ingen skillnad om alla utvisas eller inte, turkiet har också krävt att USA ska utvisa fetullah gulen vilket de aldrig kommer göra. Om turkiet väljer att inte släppa in sverige eller finland så är det pga putin inte PKK. De vill ju förfan ha en död kropp vilket de vet är död eftersom han registrerades som död i turkiet. hur fan kan folk gå på dessa påhittade krav
Citera
2022-05-27, 21:23
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:

Men då fick tysken transitera genom landet och köpa järnmalm vilket förargade Churchill och övriga allierade. Vår handel med Tyskland var omfattande eftersom vi stängts av från de flesta transportvägar.

I dag är det Rysslands omättliga maktambition som är ett hot. De vill gärna ha kontroll över Östersjön, så klart.
Citera
2022-05-27, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Men då fick tysken transitera genom landet och köpa järnmalm vilket förargade Churchill och övriga allierade. Vår handel med Tyskland var omfattande eftersom vi stängts av från de flesta transportvägar.

I dag är det Rysslands omättliga maktambition som är ett hot. De vill gärna ha kontroll över Östersjön, så klart.

För det första är Östersjön helt stendöd.

Sedan så har Ryssland har inget intresse av Sverige då man har Kaliningrad som är strategiskt bättre än Gotland.

För det tredje har Sverige aldrig fört ett anfallskrig mot Ryssland som man gjorde förut. Det svalnade för över 200 år sedan när Finland och Baltikum kom under ryskt styre.

Slutligen till idag och det som oroar Ryssland är USA:s och Storbritanniens omättliga maktambitioner genom deras militära allians, som sväljer till sig flera länder.
Senast redigerad av Shageki 2022-05-27 kl. 21:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in