2022-05-20, 18:19
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Märkligt att alla vilka inte gillar hur denna affär har genomförts av Ebba Busch per automatik blir troll.
Sen får du tro vad du vill om polisanmälan, jag kan inte bry mej mindre om det och dej.

Men du måste väl inse fakta, ja en nedlagd anmälan där ingen angiven gärningsperson funnits.
Om det skulle ha angivits en gärningsperson som fysiskt har förhindrat honom tillträde, skulle det inte ha varit fastighetsägaren själv utan fastighetsägarens mor (enligt er) som begått gärningen.
Sen kan vi då konstatera att fastighetsägaren inte anmälts, det finns helt enkelt ingen anmälan
2022-05-20, 18:35
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Att Esbjörn har ångrat att han sålde fastigheten har ingen förnekat på mycket länge. Åsikterna om varför han ångrat sig varierar dock. Esbjörn har själv uppgett att han ångrade sig dagen efter påskrift, han ångrade sig den 30 augusti, han ångrade sig den 3 september, han ångrade förlikningen, han ångrade stadfästelsen. Mycket ånger som i sig inte hänger ihop. Vilken av alla ångertillfällen är det rätta tillfället?

Generalfullmakten är samma sak där, det är väl ingen som säger att den inte är trovärdig? Det är syftet med den som är intressant. Den är lurigt skriven och faktiskt helt onödig i sammanhanget, så varför finns den?
För mig är det nytt att hela tråden är med på att Esbjörn ångrat sig. Och jag tycker inte det var speciellt länge sedan som det framhävdes att han inte hade det.

Jag måste ta tillfället i akt och fråga, frågan är inte riktad till dig fnirp. Men om vi nu alla är överens om att Esbjörn ångrat sig. Var det då försvarbart att måla ut Majkgård och gänget som ni gjorde. Det har ju hävdats att man inte lämnat ut privat personer i onödan. Utan bara de som är direkta inblanda.

Men åter till Esbjörn ånger. Esbjörn säger att han ångrade sig dagen efter, försökte kontakta Ebba och försökte med Majkgård hjälp betala tillbaka handpenningen. När det han inte lyckas nå Ebba skriver han ett brev daterat 3/9.

Det är för mig inte att ångra sig två gånger. Det är samma ånger. Att han sedan upplever att han var tvingad att skriva på stadfästelsen är anmärkningsvärt, men dementa människor gör anmärkningsvärda saker. Sen kommer samma ånger tillbaka. Han ångrar sig ju från dagen efter att han skrev på kontraktet. Hur är det olika ånger menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Jag undrar hur du tänker när du skriver

huskontrakt - icke trovärdigt
Ångrar - trovärdigt
Generalfullmakt - trovärdig

Om han nu var så in i helvete dement vid husaffären - hur i all sin dar kom då generalfullmakten till?
Den skrevs nämligen EFTER husaffären...
Och hur kan han ångra något han inte vet att han genomfört. Du hävdar ju att han trodde att han bara hyrde ut det. Varför ångar han inte att han hyrde ut det - utan just att han sålt det. Han hade ju, enligt honom själv inte sålt det - så det finns i hans värld inget att ångra...
Det går inte riktigt ihop va?

Det är ingen här som anser att generalfullmakten är icke trovärdig. Den finns i högsta grad.
Det folk ifrågasätter är SYFTET med den. Den tillkom som sagt precis efter husaffären - en händelse som ser ut som en tanke - detta trots att Esbjörn inte behövde någon "förmyndare".
Den tillkommer lite för lägligt för att man inte ska uppfatta det som ett sätt att "kapa" huskaffären och starta en process mot Ebba.
Gud vad du är konstig. Vad är ditt syfte med att bara kasta om mina ord. Tänker du att jag ska tro att jag skrev så? Eller tänker du att läsaren ska tro att det är så? Eller vill du bara framstå som korkad? Hade förstår inte berätta.

Generalfullmakten kom till för att Esbjörn var förtvivlad över husköpet och dessutom en ekonomi i kaos. Han vänner ville hjälp honom med allt som var juridiskt krångligt, för att abstrakta saker är svåra när man är dement. Samtidigt som de ville röja upp och förenkla Esbjörn ekonomi. Generalfullmakten kom alltså till på grund av att han skrivet på huskontraktet. När han själv insåg vad han kunde ställa till med.

Hur vida han kommer ihåg kontrakskrivningen eller inte vet inte jag. Men han är ju medveten om vilka konsekvenser den fått, det vill säga att han har sålt sin älskade sommarstuga. Det är ju därför han är förtvivlad och gråter, det är ju det han ångrar.

Jag måste säga att det är mer ditt resonemang som inte går ihop än mitt. För nu hyrde han ju inte ut, vad säger att han är inte ångrat uthyrningen om han gjort det. Men även du måste ju inse att det är lite skillnad på att sälja och hyra ut.
2022-05-20, 18:54
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Läser du mina inlägg klart eller hugger du bara vilt? trngw skrev att det inte fanns en anmälan, men att den var nedlagd. I mina ögon rimmar det lite illa. Fast det fanns en anmälan Esbjörn gjort, men där fanns ingen utpekad gärningsman. Jag har läst den anmälan Esbjörn gjort. Ärendenummret stämmer, så det är ingen tvekan om att vi hänvisade till samma ärende. Och i den kompletteringen till anmälan så var Ebba utpekad.
Så av jag har lite svårt att förstå hur hen menar. Varför jag frågade.

Du ljuger, som vanligt. Dokumentet du fantiserar om finns inte. Det bevisas inte minst av din oförmåga att presentera det.

Anmälan jag refererade till gäller inte Ebba Busch och den är nedlagd. Det är bara lögner från dig hela tiden.
2022-05-20, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Men du måste väl inse fakta, ja en nedlagd anmälan där ingen angiven gärningsperson funnits.
Om det skulle ha angivits en gärningsperson som fysiskt har förhindrat honom tillträde, skulle det inte ha varit fastighetsägaren själv utan fastighetsägarens mor (enligt er) som begått gärningen.
Sen kan vi då konstatera att fastighetsägaren inte anmälts, det finns helt enkelt ingen anmälan

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du ljuger, som vanligt. Dokumentet du fantiserar om finns inte. Det bevisas inte minst av din oförmåga att presentera det.

Anmälan jag refererade till gäller inte Ebba Busch och den är nedlagd. Det är bara lögner från dig hela tiden.

Så ni menar att Esbjörn har anmält någon annan men ändå i kompletterande inlagor namnger Esbjörn Ebba Busch med personnummer?
(Samt nämner att Ebbas mamma även stoppat honom tillträde, dock utan att namnge mamman.)
2022-05-20, 19:17
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
För mig är det nytt att hela tråden är med på att Esbjörn ångrat sig. Och jag tycker inte det var speciellt länge sedan som det framhävdes att han inte hade det.

Jag måste ta tillfället i akt och fråga, frågan är inte riktad till dig fnirp. Men om vi nu alla är överens om att Esbjörn ångrat sig. Var det då försvarbart att måla ut Majkgård och gänget som ni gjorde. Det har ju hävdats att man inte lämnat ut privat personer i onödan. Utan bara de som är direkta inblanda.

Men åter till Esbjörn ånger. Esbjörn säger att han ångrade sig dagen efter, försökte kontakta Ebba och försökte med Majkgård hjälp betala tillbaka handpenningen. När det han inte lyckas nå Ebba skriver han ett brev daterat 3/9.

Det är för mig inte att ångra sig två gånger. Det är samma ånger. Att han sedan upplever att han var tvingad att skriva på stadfästelsen är anmärkningsvärt, men dementa människor gör anmärkningsvärda saker. Sen kommer samma ånger tillbaka. Han ångrar sig ju från dagen efter att han skrev på kontraktet. Hur är det olika ånger menar du?
Gud vad du är konstig. Vad är ditt syfte med att bara kasta om mina ord. Tänker du att jag ska tro att jag skrev så? Eller tänker du att läsaren ska tro att det är så? Eller vill du bara framstå som korkad? Hade förstår inte berätta.

Generalfullmakten kom till för att Esbjörn var förtvivlad över husköpet och dessutom en ekonomi i kaos. Han vänner ville hjälp honom med allt som var juridiskt krångligt, för att abstrakta saker är svåra när man är dement. Samtidigt som de ville röja upp och förenkla Esbjörn ekonomi. Generalfullmakten kom alltså till på grund av att han skrivet på huskontraktet. När han själv insåg vad han kunde ställa till med.

Hur vida han kommer ihåg kontrakskrivningen eller inte vet inte jag. Men han är ju medveten om vilka konsekvenser den fått, det vill säga att han har sålt sin älskade sommarstuga. Det är ju därför han är förtvivlad och gråter, det är ju det han ångrar.

Jag måste säga att det är mer ditt resonemang som inte går ihop än mitt. För nu hyrde han ju inte ut, vad säger att han är inte ångrat uthyrningen om han gjort det. Men även du måste ju inse att det är lite skillnad på att sälja och hyra ut.

Många ord som egentligen säger ingenting.
Ja men visst har Esbjörn ångrats sig det råder ingen tvekan om detta, men inte dagen efter….
Enligt Esbjörns egna ord i TV4 intervjun som sändes i nationell morgonteve, var det vid röjningen.
Dvs. 2v efteråt och enligt Esbjörns egna ord ångrade han att han sålt fastigheten
Notera nu, Esbjörn sa inget om uthyrning han efter 2v hade ångrat och skulle säga upp.
Lyssna och se på intervjun igen, hör vad Esbjörn själv säger eller vill ni ändra utsagan?

Men det glädjer mig faktiskt att du nu börjar inse fakta, men kan villigt erkänna att det tog tid.

’Hur vida han kommer ihåg kontrakskrivningen eller inte vet inte jag.”
’Men han är ju medveten om vilka konsekvenserna, det vill säga att han har sålt sin sommarstuga”
”Jag måste säga att det är mer ditt resonemang som inte går ihop än mitt. För nu hyrde han ju inte ut”
”Men även du måste ju inse att det är lite skillnad på att sälja och hyra ut.”
2022-05-20, 19:30
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Så ni menar att Esbjörn har anmält någon annan men ändå i kompletterande inlagor namnger Esbjörn Ebba Busch med personnummer?
(Samt nämner att Ebbas mamma även stoppat honom tillträde, dock utan att namnge mamman.)

Man kompletterar inte en nedlagd anmälan.
Man kan be att den återupptas om man kan anföra skäl därtill med bevisning.
Annars måste man göra en ny och nu helt komplett anmälan.
Du påstår dig då ha läst den ny anmälan, men är den anmälan du läst ens inlämnad?
Det finns ingen anmälan, så länge den inte är inlämnad är det ett obevisat dokument.
2022-05-20, 19:40
Medlem
Citat:
Vad menar du själv ?
2022-05-20, 19:49
Avslutad
Citat:
Man kompletterar inte en nedlagd anmälan.
Man kan be att den återupptas om man kan anföra skäl därtill med bevisning.
Annars måste man göra en ny och nu helt komplett anmälan.
Du påstår dig då ha läst den ny anmälan, men är den anmälan du läst ens inlämnad?
Det finns ingen anmälan, så länge den inte är inlämnad är det ett obevisat dokument.

Detta verkar bli långdraget, men för en sista gång idag.
Ett kompletterande av polisanmälan inlämnad 4/5, görs ett par dagar senare. Vid denna komplettering så namnges Ebba Busch, även hennes personnummer uppges.

Vill ni ta del av den så får ni kontakta polis och uppge tidigare ärendenr vilket finns i tråden, jag ämnar inte lägga ut något.
2022-05-20, 19:51
Medlem
trngws avatar
Citat:

Du kan sluta sprida dina fantasier och försök att stoppa massa lögner i våra munnar.
Det är du som lögnaktigt påstår dessa saker, inte vi.

Det finns ingen sådan anmälan.
2022-05-20, 19:55
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Fått ett email från polisen i Uppsala upptäckte jag nyss.
Nej det finns inga bilagda dokument till anmälan.
En nedlagd ofullständig anmälan riktad mot ej namngiven okänd person.
De är de som finns och den enda namngivna personen är anmälaren.

Så du som läst den handskrivna anmälan har fått den i PM.
Du och MaryBum har båda fått dokumenten i PM och nu är det upp till bevis!
Bara lägga ut till allmän beskådan, börja med MaryBums drömbild av den låsta dörren.
2022-05-20, 19:57
Medlem
trngws avatar
Citat:
Detta verkar bli långdraget, men för en sista gång idag.
Ett kompletterande av polisanmälan inlämnad 4/5, görs ett par dagar senare. Vid denna komplettering så namnges Ebba Busch, även hennes personnummer uppges.

Vill ni ta del av den så får ni kontakta polis och uppge tidigare ärendenr vilket finns i tråden, jag ämnar inte lägga ut något.

Jag har varit kontakt med polisen. Enligt polisen så ljuger du.

Klart att du inte ämnar lägga ut något, för du har inget att lägga ut, eftersom du ljuger.
2022-05-20, 20:06
Medlem
Citat:
Fått ett email från polisen i Uppsala upptäckte jag nyss.
Nej det finns inga bilagda dokument till anmälan.
En nedlagd ofullständig anmälan riktad mot ej namngiven okänd person.
De är de som finns och den enda namngivna personen är anmälaren.

Varför får jag känslan av att någon skickat in en anmälan i Esbjörns namn, precis som med den angående trädfällningen.
Sedan har samma någon försett personer i tråden med "kompletteringarna" som var tänkta att skickas in men denne någon insåg att den här anmälan skulle kosta mer än den smakade.

Skulle anmälan börja utredas så skulle det nog bli lite svårt för Esbjörn med "vänner" att svara på diverse frågor.

Exempelvis hur en person som hävdas vara så dement så han är i behov av förvaltare kan författa en polisanmälan innehållandes detaljer om en händelse 2 år bakåt i tiden.

Men visst.
2 personer i tråden har tydligen varit i kontakt med polisen och de säger att det inte finns någon (aktiv) anmälan.
2 (eller 3) hävdar att så visst är fallet. Så de senare får väl försöka motbevisa de föregående

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in